Permalänk
Medlem

Mp3spelare 1 GB 1195:-

Jag är på jakt efter en billig mp3spelare med 1 GB minne, har kollat på jens of sweden mp-120 och en ncb m-109 som är några hundringar billigare.
Min kompis har köpt är m-109 och är mycket nöjd jag undrar om det är någon annan som kan berätta något om den innan jag beställer

här finns m-109

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?cPath=21_117&p...

Permalänk
Medlem

jag känner en som köpt den, har bara hört bra om den iaf, men jag tycker ändå det är värt att lägga mer pengar på en dyrare spelare med bättre ljud etc, men om du inte vill lägga mer pengar än så är det nog ett bra val

Permalänk
Medlem

Ja det skulle väl vara en jens of sweden eller kanske en ipod shuffle?
Lägger du till lite så får du ju en iPod Mini med 4gb, det är den optimala tycker jag. Tror den ligger på 1895, men du får ju 4ggr så mkt utrymme, och bra ljud.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en m-109 till min lillebrorsa för en vecka sedan, fick den i onsdags. Spelaren är faktiskt mycket snyggare än jag trodde den skulle va, ljudet är också riktigt bra. Menyerna är dock väldigt basic och något svår fattade, men jag rekommenderar den iaf...men det var väl priset som avgjorde

Visa signatur

krystiof

Permalänk
Medlem

krickan: känns den plastig eller schysst?

Permalänk
Medlem

Köp inte Ipod Shuffle sämre saker får man leta efter.
Ljudet är inte bra och basen är i det klenaste laget.

Jag ångrar att jag köpte en ipod shuffle.

Permalänk
Medlem

det blir nog m-109 1 GB, shufflen vill jag inte ha, 1 gig utan display nej tack!

Permalänk
Medlem

den känns riktigt bra! inte alls särskilt plastig schysst känsla i knappar och så med

Visa signatur

krystiof

Permalänk
Medlem

låter bra! ska rekommendera den om man vill ha en billig spelare

Permalänk
Medlem

MP-120 klarar av att spela OGG-filer, något M-109 inte klarar av, kan vara värt att tänka på ifall du använder OGG.
Själv är jag väldigt nöjd med min MP-120, som jag främst köpte just för att den klarade av OGG-formatet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

jag använder aldrig ogg så det spelar ingen roll, schysst att mp109 tog wav iaf inte alla spelare som gör det

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080327

kan ju vara värt o pröva sandisk's nya spelare.. 1GB inbyggt minne o sen kan man köra in ett SD kort sen också om man vill ha mera.

Permalänk
Medlem

jag skulle satsa på mp109 ändå, inte helt billigt att köpa sd kort heller om man inte har en digitalkamera med sådana minneskort

Permalänk
Medlem

mp-120 kan läsa textfiler också

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Har NCB-spelaren diktafon?

Någon som har mer information om den, kanske tillverkarens webbsajt eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem

jag mailade mp3mate och frågade lite om den och mp-109 har iaf diktafon, jag har beställt en så jag återkommer med mer info

Permalänk
Medlem

foadfive: har du fått den? ta lite bilder och lägg upp när den dyker upp

Permalänk
Medlem

jag har fått spelaren nu och e kanon nöjd, spelaren fungerar utmärkt! Ljudkvaliten är långt över förväntan! det enda e att den e något plastig fast inte direkt värre än polarens iaudio så det är helt ok. de e i alla fall både lite snygg och billig så jag kan inte annat än att rekommendera den varmt