World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Alchemy Fråga
hur gör jag potions?
vet inte alls...det ända jag vet e hur man samlar växter..och var hitar man recept..

först lär du dej alchemy sen trycker du på P och tar fram general så ska där vara en bild på en faska typ så trycker du på den så ser du vilka drycker du kan göra.

Du lär dej nya recept från alchemister eller köper eller hittar recept i monster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Alchemy Fråga
hur gör jag potions?
vet inte alls...det ända jag vet e hur man samlar växter..och var hitar man recept..

Lär dig yrket "Achemy". Alkemisttränaren säljer även recept.

Permalänk
Medlem

när jag ser horde kör jag alltid /golfclap,/taunt,/laugh,/spit. men sen blire springa av.

vann över en rogue 4 lvls över 6 gånger irad sen duelerade jag en 4 lvl högre druid det tog 36 minuter sen vann jag

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Man märker att en del verkligen suger i pvp, blev påhoppad av en 5lvl högre UNDEAD mage(är själv human warlock) och jag smiskade upp honom hårt, hade typ halva livet kvar efter healthstone(Som jag tog för säkerhets skull). En kille som kan spela mage bra skulle ha smiskat mig väldigt enkelt ju.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni spelar in? Mitt spel är flyter på i 60 fps, Fraps (som jag använder) kan max spela in i 30. Detta medför bizarra tearings (tror jag det kallas, hackar som satan iaf).

Finns det något annat program att använda än fraps? Eller har ni några tips på hur man kan spela in med fraps och ändå få det att flyta något sånär?

Mvh

Pojo

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Jag erkänner direkt att det finns ingen som är sämre än jag på dueller och pvp.

Torskar i allt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag erkänner åxå att jag suger hårt i pvp/duel men på nåt sätt lyckas jag nästan alltid vinna, och då är de typ ba tokspamma alla knappar, blunda och hoppas på de bästa..

Visa signatur

The Plan where the Plants save the Planet.

Permalänk
Medlem

Jadu, vissa är verkligen usla på PvP. Men väldigt intresserade att få billiga HP. Iaf försöka.
Jag var strax utanför Gadgetzan och försökte samla in lite Scorpid Scales. Hade precis dödat tre mobs och drack lite vatten när jag ser en druid i kattform springa förbi mig. Han stannar och tittar en stund på mig och byter sedan över för att några sekunder senare slänga root på mig.
Men han står kvar så jag slänger iväg Serpent Sting och Arcanes. Rooten släpper så jag springer fram till honom och kastar iväg wingclip och Raptor Strikes. Jag har ett svärd på 1.90 och en dagger på 1.60 så det blir rätt många slag under kort tid... Han börjar få panik nästan omgående, helar sig (flera gånger?) och backar undan för att kort därefter slå över till katt och springa därifrån. Jag jagar på givetvis och kastar Concussive och Arcane på honom. Precis innan han dör möter han en 42-45 som hjälper till att avsluta honom.
Jag 44 - han 48-49 ungefär.

Det var kul men samtidigt lite tragiskt att se. Han hade ingen chans mot ett "lätt" byte.

Permalänk
Medlem

Nån som har nån länk till en fin PvE build för mage?
Hittar bara PvP builds på worldofwar.net

Funderar på att köra Arcane+Frost mage men har ingen aning om vad man ska välja i trädet.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Får man dishonor points om man dödar gråa spelare. Har nämligen lyckats få en och hur kommer det att påverka ens rank senare?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Tycker det är roligt att läsa andras pvp berättelser, skriver därför en egen som hände igår..

Jag (lvl.55 Shaman) står och grindar litegranna för argent dawn. Rider förbi en lvl.60 human priest på sitt elitemount. Han /laugh åt mig när jag står där å knackar ner nån lvl 53 mob, Jag dödar moben helar mig en gång har runt 70-80% hp kvar.. kanske 40% mana. Då kommer första attacken pain word eller vad den heter, tätt följd av nån annan rätt kraftig attack. Jag slänger ner en grounding totem följd av en searing totem och börja kuta mot honom, han gör något som min groundin totem absorberar, kommer in nära och får en critt tätt följt av en windfury attack.. Warstompar honom för att sedan critta en Earthshock som avbryter en av hans spells. Prästen har nog lite panik nu för han e nere på rött och shieldar sig, han healar sig och jag bandagerar mig, sen gick det fort : purge --> windfury --> Earthshock = en präst mindre.

Var rätt gött å knäcka honom när han var så arrogant å skratta åt mig..

EDIT
kr0owe Du får bara dishonour om du dödar NPC:S

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Får man dishonor points om man dödar gråa spelare. Har nämligen lyckats få en och hur kommer det att påverka ens rank senare?

Du får ingen dishonor om du dödar andra spelare som är gråa, det är därför PVP-Honorsystemet är så förbannat värdelöst.

Vore något att ifall en som targetar en grå spelare och attackerar först, ska få ett dishonourpoint. Då kan man unvika de scenariona där 200 lvl 20 bazzar sönder en level 50 snubbe. Attackerar den grå-markerade spelaren inte så är alla glada och nöjda... då lär man nog slippa det mesta low/mid-level gankningarna...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Ja PVP-historier är kul att läsa:)
Jag var i Swamp of sorrows igår för att fixa lite kristaller och slogs mot såna där Fiskartyper(va de nu heter, de som står och fiskar osv) när jag precis slagits klart mot en och har typ 60%liv kvar ser jag nått stort som uppenbarar sig bakom. En lvl40 shaman(var 39 då) och en väldigt jämn fight uppstår( extra svårt att slåss när det är så tätt med mobs), han får ner mig när han har typ 10% liv kvar. Sen vänder han ryggen emot mig och jag ressar snabbt för att se att han hinner heala sig til typ 50% igen och tänker F*N, trodde jag skulle hinna dotta honom o enkelt få ner honom. Men hinner få på honom typ 2 dottar iaf och kutar allt vad jag har åt andra hållet(tyvärr genom en massa mobs), och lyckas på nått sätt hålla mig utom räckhåll och han dör till sist av dottarna och ungefär 5sek senare dör jag av mobsen. Inte ett snygg sätt att vinna på men iaf;)
Jag undrar dock, fick han ett till kill på mig eftersom jag dog strax efter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Ja PVP-historier är kul att läsa:)
Jag var i Swamp of sorrows igår för att fixa lite kristaller och slogs mot såna där Fiskartyper(va de nu heter, de som står och fiskar osv) när jag precis slagits klart mot en och har typ 60%liv kvar ser jag nått stort som uppenbarar sig bakom. En lvl40 shaman(var 39 då) och en väldigt jämn fight uppstår( extra svårt att slåss när det är så tätt med mobs), han får ner mig när han har typ 10% liv kvar. Sen vänder han ryggen emot mig och jag ressar snabbt för att se att han hinner heala sig til typ 50% igen och tänker F*N, trodde jag skulle hinna dotta honom o enkelt få ner honom. Men hinner få på honom typ 2 dottar iaf och kutar allt vad jag har åt andra hållet(tyvärr genom en massa mobs), och lyckas på nått sätt hålla mig utom räckhåll och han dör till sist av dottarna och ungefär 5sek senare dör jag av mobsen. Inte ett snygg sätt att vinna på men iaf;)
Jag undrar dock, fick han ett till kill på mig eftersom jag dog strax efter?

Bara han inte gjorde nån skada på dig fick han ingen kill.. Har faktiskt vart med om samma sak, nästan exakt samma scenario.. jag var la 53 å warlocken var nog 54 eller något.. dödar han precis (warlocks e hårdare än vad man tror). Har la 10-15 % liv kvar.. börjar springa iväg då jag ser hans bild komma upp brevid min och helt plötsligt har jag la 3-4 curses å dottar på mig.. dog rätt hårt

kom på att jag gjorde samma sak mot en rogue en gång.. ressade 2 sek efter jag dött och eartshocka hans "skinny ass back to hell"

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför vissa är så kåta på att duellera.

Spelade i förrgår och en mage lvl28 envisades med att duellera med mig hela tiden.
Var själv lvl26 med min Paladin

Sen vart han sur över att jag helade mig under striden.
Vi körde väl en 5-6 gånger varav han vann 1.

Själv så suger jag brutalt när det gäller dueller. Men bevisligen så var han sämre

Nä nu ska jag spela lite grann.. Måste få upp min mining och blacksmithing lite granna.

[Edit]

Nähä det verkar jag inte få. Aszune verkar vara nere. Eller är det nån mer server som är nere?

[Edit2]

Lyssna inte på mig.. Gick bara nå otroligt slött

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Finns det någon optimeringsguide för att minska fryslagget i städerna? Även om jag har relativt bra dator så blir det fryslagg i speciellt Orgimmer, i typ 8-10 sekunder, när jag närmar mig AH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
mage och priest borde kunna göra på runt 8 min,

fast det är ändå nice gjort,

druid kan fly från nästan allt

grinda i sorrow hill, en priest lvl 60 kommer in bakom, jag byter till travel form kutar, han lägger en shadow word pain (HATA), jag får lite hälsa kastar instant heal, kollar bak ser att han mointar, shadowmeldar i ett träd, han letar lite upptäcker mig, jag travel form ner i vattnet, healar, sen byter jag till sjö lejon och simmar ifrån han, efter ett tag byter jag till cat, stealthar och drar på track hummanoids, sätter mig i en buske, och ser han rida förbi, kusten verkar klar, väntar några min, går fram, allt är lungt jag pullar ny mob. Får en shadow word pain på mig, travel springer mot chillwind healar och springer in i det ner brända huset och shadowmeldar, ser han rida runt och leta efter mig

Såvitt jag vet har inte druider några trackings... kanske inte ska gå ut med att du använder fusk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Då blev ni nr 2 då Axemen klarade det i helgen om jag inte minns fel. Grattis!
Tog en sväng till SW och kikade på huvudet igår kväll. Gör ett försök på Ragnaros nu då...dom dropsen han har är sjukt bra.
Paladin lvl 56 Ravencrest.

Nej, Vi blev nr 3, PE/? på horde tog han 5 min före Axeman/tempest gjorde, men United var den Första på servern som tog hon, Guild only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psy_shr00mz
Såvitt jag vet har inte druider några trackings... kanske inte ska gå ut med att du använder fusk

det visar bara att du inte vet så mkt om druider

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrwite
det visar bara att du inte vet så mkt om druider

Fin ability för övrigt helt klart.

Permalänk
Medlem

vem har mest honor points i spelet? en kompis till mig hade tydligen näst högst på sin server.. vinner man något och man får maxat först eller nått? .. jag spelade förut.. men jag har slutat nu.. tog upp för mycke tid..

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Nej, Vi blev nr 3, PE/? på horde tog han 5 min före Axeman/tempest gjorde, men United var den Första på servern som tog hon, Guild only

PE var också guild-only, har värvat typ alla lvl 60 från Tear, Nex Et Morior och SD nu.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |bjrrn|
Horde...

Inte inne så ofta? Slå en signal till Tykar om du spelar någon gång så kan vi kan vi göra något om vi är runt samma lvl? 51 är jag iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psy_shr00mz

i cat form, Track Hummanoids,

ska dra en pvp historia,

igår jag och en annan druid hade teamat ett tag, båda var lvl 51, vi skulle döda lite furlbogs eller vad det nu är i södra felwood, vi går allt börjar bra, tills det kommer 3st horde, warlock 51,shaman 50, warrior 49. vi cat formar och stealthar, dom har inte upptäkt oss än, vi försöker inte ta dom första gången, dom försvinner ett tag och vi börjar döda lite mobs, efter ett tag kommer en infernal bankade på mig, warriorn chargande och shaman i full fart, jag var död ganska fort, sen jaga dom bort andra druiden, fick itne död på han, han vänta tills kusten var klar och ressade mig, vi tog cat form, gick efter dom. när dom slog 1 mob så attackera vi, dödade shaman först, roota warriorn, och sen döda vi warlocken, var hyffsat lätt, vi upprepade detta 8 gånger, sen kallade dom förstärkning av lvl 57 hunter, men warlocken drog, då kom en polare lvl 52 warrior och hjälpte vi döda dom ett par gångner till, 2 druids tar allt i pvp

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr.leffe
Finns det någon optimeringsguide för att minska fryslagget i städerna? Även om jag har relativt bra dator så blir det fryslagg i speciellt Orgimmer, i typ 8-10 sekunder, när jag närmar mig AH

Det får jag också med datorn i min sig, tror inte man kommer undan det.

Permalänk
Medlem

Kör någon Feral-tree nu efter patchen, eller är den fortfarande väldigt oanvänd?

Har inte kört Druid på ett tag.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Det får jag också med datorn i min sig, tror inte man kommer undan det.

skulle gissa på mer minne.

jag har 1024 beställde idag 1024 extra.. Ska säga om det hjälper eller inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
ta o kika in denna nu

http://www.blocket.se/view/4919327.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&ci...

allt är möjligt..när det var wowtorka i affärerna så sålde en sitt wow för 9000kr på tradera! och de var mer än 1 som bjöd på det oxå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
PE var också guild-only, har värvat typ alla lvl 60 från Tear, Nex Et Morior och SD nu.

Aha, ok, då hade jag fel, hade hört av en kompis att det var typ 30 pe 10 andra eller något