Permalänk

Apple har lagt upp lite sample-filmer i HD-Kvalité för oss som har quicktime 7, någon som testat?
Det är jävligt grym kvalité

För er som inte har tiger delar jag med mig av ett screenshot ni kan klicka på:

för oss andra, dra ner filmerna här:
http://www.apple.com/quicktime/hdgallery/

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Apple har lagt upp lite sample-filmer i HD-Kvalité för oss som har quicktime 7, någon som testat?
Det är jävligt grym kvalité

För er som inte har tiger delar jag med mig av ett screenshot ni kan klicka på:
http://labs.deg.se/files/hd-small.jpg

för oss andra, dra ner filmerna här:
http://www.apple.com/quicktime/hdgallery/

Jag har testat. Fungerar ungefär som ett bildspel på powerbooken
Men på powermacen fungerar det, dock skulle det nog kunna flyta lite bättre, en dual G5a klarar det bättre...

Slutsats. Jävligt fin kvalitet. Men man får betala för det. För det kräver sin dator. Min Dual 1,33GHz G4 med 9600 Pro klarar det men det är knappt. Iofs är det bara 64mb VRAM i den. Kan vara det som sätter stopp för att bilden ska flyta hundraprocentigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Men på powermacen fungerar det, dock skulle det nog kunna flyta lite bättre, en dual G5a klarar det bättre...

Slutsats. Jävligt fin kvalitet. Men man får betala för det. För det kräver sin dator. Min Dual 1,33GHz G4 med 9600 Pro klarar det men det är knappt. Iofs är det bara 64mb VRAM i den. Kan vara det som sätter stopp för att bilden ska flyta hundraprocentigt.

flöt på hur fint som helts på min ibook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte

gjorde det inte på min

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kör panther. Det vet jag

Citat:

Tiger eller Panther?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas

gjorde det inte på min

Tiger eller Panther?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Du kör panther. Det vet jag

Tiger eller Panther?

Tiger eller Panther?

tiger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken trailer såg du på?

Hur flyter denna?
http://www.apple.com/quicktime/hdgallery/fantasticfour.html

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Tiger här.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Någon som vet förresten när Apple tänker behaga släppa Quicktime för Windows? (Mer än: 'Coming Soon')

Edit: Haha, jupp, Quicktime 7 snackar jag förstås om.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Flöt inte på min iBook, men det gick väl att se på.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Vill ha!

Någon som vet förresten när Apple tänker behaga släppa Quicktime för Windows? (Mer än: 'Coming Soon')

Quicktime är redan släppt för windows

Permalänk
Medlem

Han tänker nog på Quicktime 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det tror jag inte på... Du måste sett något helt annat.
iBook kan INTE klara att köra denna... Jag är 100% säkert på det.
En 1,5GHz 12" powerbook kan inte köra det. Min powerbook kan inte köra det. Min Powermac kan precis klara av att köra det. Föstår du vilken kraft din ibook har om du skulle kunna köra det.

Permalänk
Medlem

det finns 3 olika versioner av filerna ju. PMG5Dual, IMacG5 och PB/iBook, olika kravande

Visa signatur

Apple MacBook Pro - 15.4" - 2,4GHz - 2GB RAM - 160GB HD - Nvidia Geforce 8600M GT 256MB
Apple iPod Nano 8gb - Röd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chansey
det finns 3 olika versioner av filerna ju. PMG5Dual, IMacG5 och PB/iBook, olika kravande

vart tusan hittar du det? ser inget val för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

pa applestore i peabody, nara boston

Visa signatur

Apple MacBook Pro - 15.4" - 2,4GHz - 2GB RAM - 160GB HD - Nvidia Geforce 8600M GT 256MB
Apple iPod Nano 8gb - Röd

Permalänk
Medlem

Fick nya HT standarden att flyta kanon på powermacen. Sänkte upplösningen på skärmen från 1600x1200 till 1280x1024 så flyter det på som det ska, även animeringen när man övergår mellan storlekar i det.

Klarar faktiskt 3st filmer samtidigt i exposé läge i förminskning flytande

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänker inte installera Tiger förens 10.4.1 kommer ut...

Alla system som direkt släppts från apple brukar vara aningen buggiga.
10.3.0 var inge vidare, fick kernel panic hela tiden vill jag minnas...

Tack för det tänkte just fråga om det var värt att installera tiger nu på momangen eller om man skulle vänta på uppdateringar :s Pju! slipper jag iaf åka 80 mil på momangen bara för att få adobe serien installerad igen iaf

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(