Ny BF2-film på 10min med ingame-ljud!

Permalänk

Ny BF2-film på 10min med ingame-ljud!

Äntligen får vi höra hur det låter under spelandet. Denna rulle har väldigt bra ljud-kvalitee som ger en uppfattning om hur det kommer låta i slutversionen. Det är tydligen lite småbuggigt fortförande, men det lär fixas.

Min uppfattning av det hela är possitiv. Det är klart godkännda ljud från vapen som skjuts runt om en på ställen säkert 100m från spelaren. Vapnen i sig låter okej. Dock för lite bas i kanonen på pansarvagen.

En negativ sak jag såg i denna video som jag sedan länge hoppats på att dom ska fixa är rekylen i vapnen. Man kan inte sikta spikrakt genom siktet på automat.
Jag hoppas även personligen att man kommer kunna skifta mellan patronvis och automat/burst på vapnen.

Hur som helst, se och njut:

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/battlefield_2/bf2pcgamepl...

Edit: Troligtvis så spelar spelaren mot bottar här också! Är dock inte säker, men med tanke på rörelserna på fienden och det flitiga användandet av radion så verkar det så. Skönt att få en uppfattning av AIn också:p Ser dock inte särskillt imponerande ut, men klart bättre än i det övriga BF-liren. Perfekt för att lära sig spelet eller om man bara vill slakta runt:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir intressant!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Det knastrande ljudet som hörs genom hela filmen är inte bakgrundsljud, nåt fel på spelarens dator. Det försvinner direkt när han går upp för stegen.
Lite buggar som tanken man kan se igenom och försvinnande tank efter 1 sek efter förstörelse annars rätt bra.

Permalänk
Medlem

Hmm, bad feeling about this. Rekylen är skit, iaf att man kan springa och skjuta full auto och ändå träffa så bra är lite... kasst. Han kunde krypa och skjuta samtidigt =/. Hmm..Hmmm..Hmmm...

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

åhh trevligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilsanta
Det knastrande ljudet som hörs genom hela filmen är inte bakgrundsljud, nåt fel på spelarens dator. Det försvinner direkt när han går upp för stegen.
Lite buggar som tanken man kan se igenom och försvinnande tank efter 1 sek efter förstörelse annars rätt bra.

Ja, det knastrande ljudet är ju någon form av bugg. Men det är inte så svårt att urskillja de riktiga ljuden.
Men jo, finns som sagt en del saker kvar att fixa till release. Hoppas inte på några förseningar bara. Spelet ser ju i övrigt ut att vara klart, om man jämför med tidigare filmer från spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är ngn sugen på popcorn ?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Är det filmat från en skärm eller är det nån sort av bink kvalité ?
Edit: 750 kb/s
Edit: Det såg väldigt bra ut men jag störde mej på att dom nästan aldrig använde pistoler eller granater. Och jag tror spelet kan bli tråkigt efter ett tag eftersom att det nästan händer samma sak =/ men det återstår o se !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Är det filmat från en skärm eller är det nån sort av bink kvalité ?
Edit: 750 kb/s
Edit: Det såg väldigt bra ut men jag störde mej på att dom nästan aldrig använde pistoler eller granater. Och jag tror spelet kan bli tråkigt efter ett tag eftersom att det nästan händer samma sak =/ men det återstår o se !

Det beror ju helt på hur man spelar. Lirar man mot bottar så blir det lätt enformigt. Är man däremot online och utnyttjar dessa nya system med commander och gruppchefer så lär det bli en helt annan upplevelse. Det är ju det som är det speciella med spelet.

Fan, kan inte vänta tills man kopplar upp första gången och börjar stiga i rankerna:D

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

spelet lär hänga på hur bra de kan mäta statistiken på servern.

Spel online som BF2 är liknande de dynamiska MUD som tex everquest där man mäter sin framgång, med sin avatar och sin ranking.

Var redo att höra "Clear" och sedan få en elektrisk chock genom kroppen när du snipar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

ser riktigt kul ut... de får ta och släppa demot nu tycker jag.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

jag har testat vanliga BF men tyckte inte om det...kanske hade för dålig dator då så det laggade...nu när man har sett massa filmer om 2an så är man ju helt såld..har beställt spelet o hoppas det lär vara bra...demot kommer väl början på juni eller slutet av juni..hoppas man kan lära det me den datorn man har nu

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag tror man kommer klara sig mer än väl på ett par 2x512 snabba minnen i bf2

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Filmen fungerar inte för mig ??

Det står att det är CRC fel i .rar filen.

??

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Filmen fungerar inte för mig ??

Det står att det är CRC fel i .rar filen.

??

LEECHA OM

Visa signatur

Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

såg ju trevligt ut, banan verkade fet bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
LEECHA OM

OK Tankar ändå fort.

Klart om 3min 50 sek. Tankar i 311kb/s, hyffsat.

Eckim : Har du kvar din 959NF, vad kör du för upplösning ?

Jag blir jämt trött i ögonen av min 959NF.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Fy fan va nice det ser ut Tror knappast det blir enformigare än dom tidigare BF-liren! Med tanke på allt nytt! Givet köp!

Såg riktigt nice ut!

Thx Mr. Bravo

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

riktigt trevlligt.

BTW samma "poppande" ljud hade jag en gång när jag fortfarande hade det riktigt gamla ljudkortet Soundblaster Live! 1024, alltså äldre än 5.1 då spelade jag ett skoterspel som på den tiden var nytt och det var exakt samma knastrande eller poppande så jag misstänker att ljudet inte är riktigt 100 fixat i spelet ännu eller om han som spelade satt med nå skitkort.

Sen så tyckte jag om filmen också, det var mot bootar kommer vara 100ggr roligare online
dock gillade jag inte heller att det verkade vara lite väl lätt att springa och skuta, men det är det redan i BF1942 och DC så egentligen är det inget nytt problem, att tanks och fordon försvann direkt efter dom gått sönder gillade jag inte, jag hoppas detta är en inställning som server kan ändra.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Ser riktigt bra ut det här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Och jag tror spelet kan bli tråkigt efter ett tag eftersom att det nästan händer samma sak =/ men det återstår o se !

Samma sak hela tiden? Snarare tvärt om, iaf om man jämför med andra spel. BF har stora banor, många fordon, många spelare osv, osv...
Betydligt mer mångsidigt än att sitta bakom ett hörn och campa i CS eller spamma raketer i UT2004.

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut! Hoppas det inte blir mer förseningar bara.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
OK Tankar ändå fort.

Klart om 3min 50 sek. Tankar i 311kb/s, hyffsat.

Eckim : Har du kvar din 959NF, vad kör du för upplösning ?

Jag blir jämt trött i ögonen av min 959NF.

Jo mann har fort kvar min, 1280x1024 100 hz kanon, men idag så fastna en knapp i panelen och skärjäveln nollställdes hur jävla sjukt är inte de. Nu ser allt ut som stryk, ska fixa till den när jag har tid. Kan pma ifall ja fixar en söt config!

Visa signatur

Permalänk

Ser riktigt skojigt ut, men lite mer rekyl skulle nog inte skada. Gillar att han kunde krypa under tåget utan att bilden började skaka som fan som den gör i ettan om man kryper över något ojämt underlag.

Hoppas verkligen att det inte finns någon ljudbugg som i ettan. I ettan var det otrolig störande och prestandan blev lidande.

Längtar som fan till Demot nu!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Längtar som fan till Demot nu!

När kommer det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
När kommer det?

Hört att spelet släpps den 17 Juni och demot dagen före.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Mannen som spelar kan inte spela. Tömma hela magasin utan att träffa usla bottar, oj oj... Men det såg fint ut.

Permalänk