Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Val av kylning till amd64?

Sitter och blir snart förbannad på surret...
Jag är på jakt efter en fläktfri (om möjligt) kylning.
Har sett att några företag har bara flänsar för amd64 prollar, men hur bra funkar det? Någon som själv kör med sådan kylmedia?
Uppskattar all hjälp.

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk
Medlem

Re: Val av kylning till amd64?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwarfen
Sitter och blir snart förbannad på surret...
Jag är på jakt efter en fläktfri (om möjligt) kylning.
Har sett att några företag har bara flänsar för amd64 prollar, men hur bra funkar det? Någon som själv kör med sådan kylmedia?
Uppskattar all hjälp.

Thermalright XP-120 + någon tyst 120 mm fläkt så har du väldigt bra kylning och tyst är den

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Du vet inte som drivs helt utan fläkt då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg nånstans att de körde en ac freezer 64 utan fläkt, tror det var i ett ac silentium chassi.

Visa signatur

//Daniel

Permalänk

köp cooler master Hyper 6 o en papst fläkt så kommer det inte låta för mycket h6an funkar även bra passivt! gl hf

Permalänk
Medlem

cooler master Hyper 6?
Vart hittar jag denna produkt då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwarfen
cooler master Hyper 6?
Vart hittar jag denna produkt då?

http://www.datorbutiken.com/se

under kylning såklart

Permalänk

Eller varför inte vattenkylning?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

det finns en passiv kylare för amd 64 , liknande heatlane zen fast mycket kraftigare .. typ massa heatpipes och 16cm hög eller nått. kommer dock inte ihåg om det var en heatlane eller nått annat märke men det finns

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=