Permalänk
Medlem

vad tror ni om detta?

då min nuvarande burk med alla fläktarna och nätagget låter som en gräsklipparmotor.. och processorn ändå inte blir så kyld har jag nu tänkt köpa lite prylar för att fixa detta..

det som ska inhandlas är:

Antec SLK3000B (chassi)
Hiper type R 480W (nätagg)
Thermalright XP120
AC NV silencer 6 (rev2)
2 Titan Aluminium 120 fläktar

allt som sitter i i den nuvarande burken är standard prylar + några fläktar....Tror in att jag kan få ner både ljudnivån och temperaturen med det jag tänker köpa?

hur bra är Titan fläkten? ljudnivå kontra luftflöde? kan man få den riktigt tyst genom att köra den på lägre volt men ändå flytta mycket luft?

tänkte ha en titan på kylflänsen och en i fronten..

hur utnyttjar jag airducten på bästa sätt?

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk

jag skulle ha hjälpt dig om ja hade lit bättre erfarenhet , ja e tyvärr nybörjare.. hoppas det går bra ändå

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem

Permalänk
Medlem

var inte det ett lite onödigt svar då det inte kom med någon som hälls fakta? Har man inget vettigt att säga kan man faktiskt strunta i att svara...

aja jag hoppas med det löser sig när jag fått prylarna

Sitter och velar om jag ska köpa ADDA eller Titan... vill gärna att någon skriver om egna erfarenheter av Titan fläkten... lite om ljudnivå oc hur den kyler

vad tror ni annars om de andra prylarna? ska jag ändra nått?

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=everflow&avd=3&konsol...

där har du 2 st everflow fläktar för under 50 spänn....

vad jag har hört ska dom ha jävligt bra ljudnivå om man jämför med hur mkt dom kostar....

Permalänk
Medlem

Stämmer bra där ReD-NuhT.
Har 8st Everflow 120mm på min radiator. De kör jag på 9 volt, näst intill helt ljudlöst. Prisvärda som fan.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

Titan fläktarna tycker jag e faktist ganska bra om du ahr en fläktkontroll. antingen en som du sätter i chassit eller ett prgram som SpeedFan där du kan styra dem.

Varför Titan fläktarna? jo för att dem är väldigt kraftiga när man trycker upp dem på max, då blåser dem rejält, men låter även en del. men om du har en fläktkontroller så kan du ju köra dem på lägre varv och då blir dem ju tystare.

om jag vore dig skulle jag ta Titan fläktarna och ha nån form utav fläktkontroller.

Annars ser det toppen Ut! Lycka till!

/Benjamin

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

ok.. speedfan har jag så... och det sitter en fläktkontriller i mitt gamla chassi så det ska jag nog lösa...
hade faktiskt tänkt att göra dem lite lägre typ 9v eller nått...

Visa signatur

Permalänk

9v? herregud! är ni döva eller?

5v for teh win, där snackar vi tyst
För övrigt så tycker jag du ska byta ut nätagget, från vad jag har hört håller Hiper inte så hög kvalitet både vid drift (spänningar) och ljudutsöndring(?)

Med andra ord ostabilt å högljutt, men det är ju billig så det jämnar ut sig

Själv kör jag Zalman både till cpu & gpu.. Finns inget bättre, jag lovar. Nätagget är ett fsp 350w. Har ett Acousticase till allt detta, jag får anstränga mig för att höra om datorn är påslagen

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Hiper har jag läst mycket om... och har inte hittat ett enda test där de sagt att det varit högljut eller ostablit... tvärtom stabildt och tyst... i samtliga av de tester jag har läst har det hamnat precis under de allra dyraset aggen i testen (dem som måste prestera riktigt bra för att någon ska kunna tänka sig köpa dem)
för 895:- så är det bra resultat enligt mig och enligt de som gjort testerna... bla nordichardware och tomshardware...

men om du länkar dit du läst det... så ska jag självklart ta det i beaktning.

att jag väljer AC NV silencer 6 (rev2) är mest för att den petar ut luften på baksidan av burken... slipper att den varma luften kommer till andra komponenter... och så är priset lägre med :)... Om jag har förstått det rätt så är Zalmans VGA och NV silencer rätt så jämnbördiga... eller?

XP120 blev jag kär i så fort jag la mina ögon på den så den ska jag ha

fint att du har ett så pass tyst system ska självklart skriva lite när jag installerat allt förhoppnings vis får jag det tyst med....

Visa signatur