Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Beror troligen på att han visar ferre inlägg per sida än vad du gör

Jo..precis..pwned!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

ser bra ut keep on working

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk

Hur går det med kontakterna i Norge? är det inte knepigt att handla med Norge eftersom de inte är med i EU?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Var länge sedan man vart inne här och tittade på arbetet och ni har lyckats komma förjävla långt.
Bara att gratulera för det hårda arbetet

EDIT:
X3MRIDES kommer jag allt ihåg från High Chaparall med Fabio

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Hur går det med bygget? BILDER!

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vidarvega
Hur går det med kontakterna i Norge? är det inte knepigt att handla med Norge eftersom de inte är med i EU?

Fortfarande samma öppna gränser mellan sverige/norge som resten av EU

Norge har i stort sett alla fördelar som EU-medlemskap och i stort sett ingen av nackdelarna

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

skaffa flickvän?

fett grym btw

Permalänk
Medlem

Har läst igenom alla 28 sidor nu och jag måste säga att det är grymt snyggt. Dessutom så älskar jag hummern (Litet inslag från pimpmyride) Tycker designen är riktigt snygg och jag antar att denna htpc kommer att kosta rätt mycket om man skall köpa en sådan sen. Riktigt bra arbete. Keep Up

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Händer det något med den? Hur mycket har ni kvar. Vill gärna ha bilder.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosseRingholm
Hur går det med bygget? BILDER!

Som jag skrev tidigare i tråden så har är bygget av prototypen klar, nu återstår ett ännu större arbete med att hitta investerare (kostar några miljoner att göra en första beställning från fabrik i asien), hitta rätt butik, osv. I denna fas är fler företag inblandade och utgången är oviss i nuläget. Troligen kommer vi dra lite på lanseringen eftersom att marknaden inte riktigt är redo för htpc än, kanske till sommaren/årsskiftet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoghurt
skaffa flickvän?

fett grym btw

Har haft en i drygt 5 år nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Har läst igenom alla 28 sidor nu och jag måste säga att det är grymt snyggt. Dessutom så älskar jag hummern (Litet inslag från pimpmyride) Tycker designen är riktigt snygg och jag antar att denna htpc kommer att kosta rätt mycket om man skall köpa en sådan sen. Riktigt bra arbete. Keep Up

Nej tanken är att en instegsmodell inte alls ska vara dyrt, men att det med hjälp av uppdateringskit ska kunna gå att göra det till en riktig dräpare.

Permalänk
Medlem

lite synd att ni lagt ner det med vattenkylningen o sånt för det var ju så overkill.. det var ju det o designen som gjorde det så coolt .. okej jag förstår att du vill göra det billigare men det är lite synd..

Men riktigt snyggt bygge...

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk

Jag tycker det känns som om marknade skriker efter bra HTPC varianter..

Finns många som är sugen på att skaffa en med de är så pass dyra så man står helst över..

Någon som håller med?

Visa signatur

MVH // eroth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eric_eroth
Jag tycker det känns som om marknade skriker efter bra HTPC varianter..

Finns många som är sugen på att skaffa en med de är så pass dyra som man står helst över..

Någon som håller med?

Jag håller med dig.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

tror dock inte denna kommer höra tll de billigare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns redan HTPC på marknaden för de som inte vill bygga sin egen...som ngn sa, de är inte billiga. Det som behövs är en konfiguration som inte kostar mer än 6-7000, där börjar vi snacka marknad.

Visa signatur

För Sverige i tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Hej!

Tycker man ser direkt om bilden är tagen med Dlsr eller analog.
Det är inte alls samma brillians i de digitala bilderna. Har gjort jämförelser mot en Eos 1ds med superoptik och en riktigt bra mellanformatare. Samma ljusmätare samma objektiv samma stativ.

Där var det väldigt nära i kvalitet men fortfarande så saknades det där lilla extra hos den digitala bilden.

Jag tror att eftersom världen inte är upbyggd av pixlar så kommer man aldrig få en helt perfekt bild från en Digitalkamera. Det kan vara mycket nära men aldrig perfekt.

ang bygget så släpar det sig frammåt, blir troligen ett rycka här i veckan

Mvh Patrik

Visserligen off-topic, men det skulle vara inressant hur du på ett rättvist sätt kan jämföra en analog och en digital bild.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOG

Visserligen off-topic, men det skulle vara inressant hur du på ett rättvist sätt kan jämföra en analog och en digital bild.

tjena GOG

Eftersom det är två helt olika tekniker så finns det inget bra sätt att på ett korrekt sätt mäta kvalitén. Det är alltså mänskliga ögat som får avgöra och min bedömning var ju helt min egen.

Många fototidningar (både svenska och internationella) som gjort just testet mellan 1Dsmk2 och en mellanformatare, har kommit fram till samma sak.

Min personliga gissning är att det komemr bli väldigt svårt att slå prof mellanformats kameror (tex hasselblad) när det gäller kvalitet (färger, upplösning, detaljer, skärpa).

Självklart finns det ingen vidare ekonomi i att köra mellanformatare med film, men det är det värt

Mvh P

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se den färdiga produkten.

Förresten lite offtopic: Patrik, det råkar inte vara så att du varit med i "Street Xtreme" med din bil?

Permalänk
Medlem

ögonen blöder efter att jag har sträckläst 28 sidor.

jag har en fråga gällande support på era kommande htpc:s...
om/när en kund "fukkar upp" inställningarna för mjukvaran och produkten blir oanvändbar... hur löser ni det?
ett tips är att sälja någon form av supporttjänst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzard
Ska bli spännande att se den färdiga produkten.

Förresten lite offtopic: Patrik, det råkar inte vara så att du varit med i "Street Xtreme" med din bil?

Nej dock så känner jag Patrik väl som hade X3mrides förut. Han är lite inblandad på ett hörn när det gäller HTPC'n också. Och har varit med i Streetextreme med sin nya bil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivaman
ögonen blöder efter att jag har sträckläst 28 sidor.

jag har en fråga gällande support på era kommande htpc:s...
om/när en kund "fukkar upp" inställningarna för mjukvaran och produkten blir oanvändbar... hur löser ni det?
ett tips är att sälja någon form av supporttjänst.

Vi kommer troligen försöka sälja conceptet, idén och produkten till någon, som kommer få ta på sig ansvaret för produktion samt försäljning/support.

Har för mkt att göra just nu för att hinna dra det lasset tyvärr...

mvH P

Permalänk

Bild på den slutliga prototypen ur alla vinklar skulle uppskattas.

PRogramvara - blir det upp till investerare och concept-köparen att bestämma?

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosseRingholm
Bild på den slutliga prototypen ur alla vinklar skulle uppskattas.

PRogramvara - blir det upp till investerare och concept-köparen att bestämma?

Vi kommer nog kunna rekommendera mjukvara, och mina tankar är att det skall finnas flera alternativ att välja mellan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Nej dock så känner jag Patrik väl som hade X3mrides förut. Han är lite inblandad på ett hörn när det gäller HTPC'n också. Och har varit med i Streetextreme med sin nya bil

Det finns inga bilder att visa på den underbara skapelsen? (Bilen såklart...)

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n

Det finns inga bilder att visa på den underbara skapelsen? (Bilen såklart...)

Här finns några bilder:

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200845&highlight=infini...

Permalänk
Medlem

händer det nåt här???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dLapinb
händer det nåt här???

Som jag har skivit tidigare i tråden så har "projektet" nu kommit till fasen då investerare och tillverkare ska hittas. Vi får se hur det går, jag är själv inte ansvarig för just den biten.
Det finns risker att det stannar av här, vilket jag tycker vore tråkigt, men vi har även skapat lite symbioser som kan vara nyttiga och kanske resultera i en start av producering.

Står och väger just nu hur som helst.

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Har inte haft tid att läsa igenom hela tråden men det verkar mycket intressant. Vilka ska bygga lådan senare? Ska den byggas i Sverige?

Mvh Martin

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fattaru
Har inte haft tid att läsa igenom hela tråden men det verkar mycket intressant. Vilka ska bygga lådan senare? Ska den byggas i Sverige?

Mvh Martin

Nej självklart inte i sverige, finns inte en chans att få ekonomi i det då. Troligen Kina eller Taiwan, beror lite på export/import kostader.

MvH Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Här finns några bilder:

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200845&highlight=infini...

Det är möjligtvis inte er "hummer" med venylen "Xtremerides" som visas på TV3 eller Kanal5? Tyckte nämligen jag kände igen deformeringen av X:et vilket är likadant som X:et på HTPC-chassit.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n

Det är möjligtvis inte er "hummer" med venylen "Xtremerides" som visas på TV3 eller Kanal5? Tyckte nämligen jag kände igen deformeringen av X:et vilket är likadant som X:et på HTPC-chassit.

Vår och vår, Patrik som är med i X3mtech projektet ägde även den hummern ja, bilen och verksamheten är nu såld till ett par andra killar.

Men jag ligger bakom en del av bilderna på x3mrides.com och hemsidan.

Som update jag kan tyvärr meddela att projektet är lagt på is pga tidsbrist, andra projekt som är "hetare" tar för mkt tid och inblandade har fått andra saker för sig tyvärr.