Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Hemmabyggd lådbil - Ferraristyle

Det är juh så ont om hemmabygge just nu, så jag får väll slänga upp ett

Den är byggd av mig, och min farsa. Den har gått lite grann, och även blivit krockad, men den fungerar fortfarande prima
Den puttrar på ganska bra med sin elmotor, som drivs med ett bilbatteri. Och självklart så är där broms på den, så att min kusin som kör den inte ska ha ihjäl sig. (går iofs bara i 35km/h)

Aja lite bilder till er

En stor bild:

http://dump.grendosa.com/ladbilentillkusinen.JPG

Och lite för er som sitter på modem

Är jävligt nöjd med den, om jag får säga mitt. Som ni ser så har den redan varit med om några smällar

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

vad toppar den?

edit: kanske ska läsa inlägget?

Visa signatur
Permalänk

Cooolt sån vill jag ha till jobbet!:)

Visa signatur
Permalänk

Tufft bygge

Visa signatur

Om du inte hittat idioten på jobb inom två veckor är du idioten själv.

Permalänk
Medlem

Du hinner med allt du

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Jäklar vad grymt
35km/h är ju ganska mycket. Kan man få se en filmsnutt?
Hur är det med batteritiden?

Permalänk
Medlem

Riktigt fräsig bil, det har du gjort bra

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

är det lagligt att köra med den på vägarna??

Permalänk

kan du beskriva hur bromsar och styrning fungerar? jag och en polare ska bygga nått likande. Fast med plats för 2 och en moped eller gräsklippar motor.
har inte riktigt kommit på hur man ska få till styrning+bromar bra.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nd3r
är det lagligt att köra med den på vägarna??

svar, nej!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det för motor? hade tänkt bygga mig något sådant av en 5.5 hk gräsklipparmotor, men undrar om det skulle vara möjligt;)

Permalänk
Medlem

Jo jag hinner med mycket.. (har förmycket fritid).

Motorn vet jag inte riktigt, min farsa ordnade den. Men angående drivningen, så sitter det en remskiva på bakaxelen, som remmen vilar på. Och bromsen är en kloss, som trycker på remskivan när man bromsar. Ska ta en bild på den så att ni får se Ska även kolla upp vad det står på motorn.

Batteriet räcker i ca en hAlvtimma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice! Hur länge går den då?

Visa signatur

Imac 27" 3.1 GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - 1Tb - OS X 10.8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Folden
Nice! Hur länge går den då?

30 min, som jag skrev i inlägget precis över dig

Visa signatur
Permalänk

skaffa ett till och en liten brytare så kan du köra lite längre turer:)

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Vad är det för häftig instrumentpanel du har där? Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

inte för att sno tråden, men i tisdags eftermiddag byggde brorsan och jag denna när jag var hemma i bollnäs och hälsade på..

Ok, inte motoriserad eller så, men den går som fan i nerförsbackar
Vi ska ev. motorisera denna också, lite fulhack sådär

OnT: Wattee: Den där var fan skitsnygg, WTG!

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

hehe jag tycker du ska köpa nån gammal 125cc motor och slänga i!! sen kan du ju trimma den om du vill komma upp i typ 180Km/h

Permalänk
Medlem

SNyggt bygge .

Hur har ni löst gasen ? Sitter det nått motstånd lr tansistor eller liknande skojigt?? Eller är det ful gas hela tiden

Hur stort batteri sitter i nu ?
Du får skaffa ett på över 100 Ah som ligger på en 300-400 A så de går o köra längre lr sätta in sterio i den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
inte för att sno tråden, men i tisdags eftermiddag byggde brorsan och jag denna när jag var hemma i bollnäs och hälsade på..

http://upload.bogg.org/files/asfaltracer.jpg

Ok, inte motoriserad eller så, men den går som fan i nerförsbackar
Vi ska ev. motorisera denna också, lite fulhack sådär

OnT: Wattee: Den där var fan skitsnygg, WTG!

Inga hjul? :\ Eller är der dom där små sakerna? Eller är det en kälke?

Permalänk

pyttlock<om dem trimmar den är du förberädd att provköra då?

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
Inga hjul? :\ Eller är der dom där små sakerna? Eller är det en kälke?

Klart det är hjul på den, snodda från ett par inlines

Snurrar på som fan..

2st på vardera sida + 2st från en kickboard/kickbike eller vad dom nu heter framme vid styret

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Helt underbart ju!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Helt grymt! Är också nyfiken på bromsar + styrning då jag e lite sugen själv

Synd att vi inte kan följa Firebird 67 tråden längre Hoppas det går bra med det projektet. Du kan ju posta en tråd om det här eventuellt

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Kastar upp lite bilder på där man ser hur vi löste styrningen, motorn och bromsar efter skolan idag

Dea: Jag tyckte också att det var synd, men jag kommer nog kasta upp en hemsida, eller en tråd på zatzy Motorn börjar bli helt klar nu, så snart ska man ge sig på karossen

Instrumentet är en radio, som tyvärr inte fungerar Men det ser roligare ut så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gött Watte

Jag är väldigt interreserad i hur man skulle kunna bygga en sådan, projekt på sommarlovet skulle det ju kunna bli! Undrar även om en 5.5 hk gräsklipparmotor skulle gå att använda till något sådant, om det går eftersom den gasar lite hela tiden? kan öka och sänka men inte stänga av fullt typ.

Permalänk
Medlem

Gräsklipparmotorn har axlen på fel håll.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/1.3.32 Server at dump.grendosa.com Port 80

=/

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

ser inga bilder

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Gött Watte

Jag är väldigt interreserad i hur man skulle kunna bygga en sådan, projekt på sommarlovet skulle det ju kunna bli! Undrar även om en 5.5 hk gräsklipparmotor skulle gå att använda till något sådant, om det går eftersom den gasar lite hela tiden? kan öka och sänka men inte stänga av fullt typ.

Vi funderar på samma sak jag och en kompis. Att axeln sitter fel borde ju gå att rätta till genom att man vänder motorn.Fast då fungerar inte olje och bensin inprutningen tror jag. Så då sätter man på en vanlig moped förgasare och kör med oljeblandat.

borde det gå?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!