Permalänk
Medlem

heh du vågar prova det.
Men torrent är inte nått man testar hastighet med, men du kan ju testa de o se om det är routern som bromsar pga portarna eller så.

slit ner någon iso från sunets filarkiv så ser du förmodligen rätt exakt vad hastiheten är.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Men du, det kan väl gå långsamt även fast du tankar från över 100 seedare. Det beror ju på var dem befinner sig och vad dem har för linor.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Hm... Vad är det för portar egentligen man ska öppna? Någon sa 23002? Men är det inte typ 6881-6999?

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
Hm... Vad är det för portar egentligen man ska öppna? Någon sa 23002? Men är det inte typ 6881-6999?

Går ju att ställa in vilka portar du vill köra igenom , alltså i din torrent klient eller i DC++.

Jag har som regel att alldrig använda defualt portarna, då dom kan vara portade från en del trackers.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
heh du vågar prova det.
Men torrent är inte nått man testar hastighet med, men du kan ju testa de o se om det är routern som bromsar pga portarna eller så.

slit ner någon iso från sunets filarkiv så ser du förmodligen rätt exakt vad hastiheten är.

Jag hade ju dock aldrig gjort det... Det e så man får virus snabbst om man vill ha det.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xurra
Går ju att ställa in vilka portar du vill köra igenom , alltså i din torrent klient eller i DC++.

Jag har som regel att alldrig använda defualt portarna, då dom kan vara portade från en del trackers.

Ok, vilka portar rekommenderar du att man ska öppna för att få en bra nedladdningshastighet?

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
Ok, vilka portar rekommenderar du att man ska öppna för att få en bra nedladdningshastighet?

Vilken bittorrent klient använder du, med tex. Bitcomet räcker det att öppna en port. Och förövrigt så betyder inte grönt att du är "active" i de programmet, fast nu vet jag inte vad du kör för program..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Vilken bittorrent klient använder du, med tex. Bitcomet räcker det att öppna en port. Och förövrigt så betyder inte grönt att du är "active" i de programmet, fast nu vet jag inte vad du kör för program..

kör bitcomet

är hos min tjej nu så skriver från hennes user

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anna S
kör bitcomet

är hos min tjej nu så skriver från hennes user

Där ska du öppna en port, lyssningsporten (välj vilken du vill). Förövrigt betyder grönt att du inte gör något med torrenten, orange pil upp är att du laddar upp, grön pil ner är att du laddar hem (och laddar upp) och två små blåa åt höger och vänster betyder att du är connectad men inte laddar upp något.

Permalänk
Medlem

Har du testat att byta port till bittorrent? Din ISP (likt MÅNGA andra) kanske har satt en begränsning på standardportarna, 6881-6889.

Telia har t.ex. begränsningar på standardporten för DC i min region.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Där ska du öppna en port, lyssningsporten (välj vilken du vill). Förövrigt betyder grönt att du inte gör något med torrenten, orange pil upp är att du laddar upp, grön pil ner är att du laddar hem (och laddar upp) och två små blåa åt höger och vänster betyder att du är connectad men inte laddar upp något.

Men jag testade att lägga en ftp server på den porten och onnecta från min granne det funkade så jag tror jag är active

edit: fick mail nu

Har stängt ned denna adress åt dig nu!

vad menar ni med det ?

sen fick jag ett till

Ber om ursäkt!
Detta svar du fick var inte meant att det skulle til dig,jag återkommer till dig när jag läst igenom loggen
när det gäller ditt ärende!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Hej, lånar tråden lite.
Det är så att jag precis fått telia 24mbit, 0.5 förut. Problemet är att jag maxar 50-60kb/s när jag tankar från torrents (bitcomet) Precis som när jag hade 0.5. Jag tror inte det beror på min upload som normalt brukar ligga runt 100.
Så vad är det för fel? Är såhär på alla torrents.