Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Svartvit tv-out (S3-savage)

Permalänk
Medlem

Svartvit tv-out (S3-savage)

Har en bärbar med savage s3 grafikkort. Får bara svartvit när jag kör tv-out. Tvtools funkar inte eller finns det något tv-tool som fungerar för detta grafikkort? Kan inte hitta inställningen för att ändra till Komposit heller??? Nån som har en aning om detta?

Visa signatur

Troj

Permalänk
Medlem

jag har samma problem på min bärbare med s3 savage8, säg till om du hittat nått sätt. att lösa det.

Visa signatur

zng

Permalänk
Inaktiv

säker på att din tv pallar s-video signaler? inte för att jag själv förstår hur det skulle spela roll när det ändå går via scart sedan... men skit samma. du får helt enkelt köra komposit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
säker på att din tv pallar s-video signaler? inte för att jag själv förstår hur det skulle spela roll när det ändå går via scart sedan... men skit samma. du får helt enkelt köra komposit!

Kontaktdonet har väll inget med videoformatet att göra?

Stämmer dock att problemet är att tv:n inte tar in s-video. Åtminstone på min bärbara med s3-grafik så klarar den inte komposit ut, bara s-video (åtminstone med de drivare som finns tillgängliga).

Permalänk
Medlem

Anledningen är att om ni kör ut det direkt med Svideo så kör den NTSC, kör ni via composit så kör den PAL, det är det som gör att det blir svart vitt. Om man kör NTSC på en tv som inte tar det så blir det så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Anledningen är att om ni kör ut det direkt med Svideo så kör den NTSC, kör ni via composit så kör den PAL, det är det som gör att det blir svart vitt. Om man kör NTSC på en tv som inte tar det så blir det så.

Där hadde du möjligen rätt,kommer ihåg när man försökte spela pirat spel från USA,JAPAN till PS1 så behövde man en annan kabel för att de spelen körde me NTSC systemet,kan va kanske detta, om man kan ändra detta på tv-menyn eller kanske köpa ny tv:) som kan få in s-video signaler eftersom ja hadde en äldre tv som bara slocknade när ja körde in scart i den!!
Som ja tror alla lite nyare tv aparater specieelt de som har både scart och såna vanliga vita gula och röda utgångar måste funka.
Har aldrig haft problem me mitt GF2 MX200 undrar om ja kommer att ha samma när ja köper 9600 pro

Lycka till folket

Permalänk
Medlem

har nu en fråga angående composite..
vart ändrar jag den inställningen på ett s3 kort?

väldigt väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har ändrat mitt TV-ut till NTSC men min TV klarar inte mer än 50Hz uppdatering så det funkade inte. Testade NTSC-M och NTSC-M(Japan) men som sagt skärmen började bara flimmra istället för svartvit som det är med alla PAL- versionerna!

Har alltså fortfarande svart vit. Jag vet annars att det räcker med att byta kanal om TV:n har fler än 1 AV kanal. Fast många av oss är inte så lyxiga

Visa signatur

ABIT IP35, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, Radeon 7800GT 512Mb, Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB, WD Raptor 36Gb, WD Caviar 500Gb, Zalman CNPS770-Cu, ESI Juli@, Lian Li PC-S80

Permalänk
Medlem

hade samma problem. Men när jag kopplade i den i våran nya TV med s-video så funkade det finemang. SÅ det verkar vara den enda lösningen tyvärr..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

så vare med mig oxå men ja åkte till expert och köpte en switcher så löste sig allt.