Föreställ er detta senario...
Ponera att en kille köper en 19" tft-skärm, låt oss säga att det är en Benq. Efter 4 månader vill det sig så illa att den här skärmen börjar stänga av sig titt som tätt... Till slut stänger den av sig för gott. Killen ringer till Benq och påtalar sitt problem, varvid supporten på Benq ber att få veta serienumret på skärmen. De berättar sedan att de kommer att felanmäla skärmen till ett serviceföretag som ska komma och byta ut skärmen på plats inom ett par dagar.
Ett par dagar går och killen börjar bli otålig och mejlar serviceföretaget för att få höra hur det går med ärendet. De frågar om jag fått ett RMA-nummer och ber i så fall att få veta det. Visst svarar killen och uppger numret.
När killen kommer hem från jobbet ligger en avi till posten på golvet. Han springer direkt till ica och hämtar ut något som visar sig vara en splitter ny skärm. Hurra tänker killen och är glad över att kunna använda sin dator igen. Varför det inte kom någon och bytte ut skärmen som det var sagt, bryr han sig mindre om.
Dagarna går och börjar undra varför ingen hör av sig om den trasiga skärmen. När det gått en månad börjar han undra om någon överhuvudtaget vet om att han har kvar den trasiga skärmen. Tanken slår honom att han borde kanske höra av sig till Benq och fråga varför ingen vill ha skärmen. Men å andra sidan är väl inte det hans jobb att ringa runt för att få skärmen hämtad.
Frågan lyder:
-Vad tycker ni att killen ska göra?