Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Tips på TFT skärm

Nu är det så att morsan har blivit spritt språngande galen och erbjudit sig att köpa mig en TFT-skärm. Först tänkte jag ringa doktorn men jag tror jag väntar tills skärmen är betalad.

Jag har just nu en 19" CRT stor som ett monster, den ska ut.
Jag skulle vilja ha en 19", alternativt en 17" om dom e dyra.

Jag sysslar ganska mycket med grafik, PhotoShop, en hel del med programmering och ibland (dock sällan) spelar jag spel.

Finns det någon bra skärm som klarar alla tre?.

Jag har ingen koll, och jag pallar inte läsa 20 produkttester, det gjorde jag när jag skulle köpa digitalkamera och jag fick en skitkamera ändå.

Hjälp mig och du får dagens ros ...

Permalänk
Medlem

Skärmar är svärt men jag kan varmt rekommendera Samsung SyncMaster 710v.
17" och mycket skön för ögonen, dessutom är samsung bra kvalité och skärmen billig.

Permalänk

jaa calle909, jag har själv haft en Samsung SyncMaster 17". Har lite mer information responstiden ligger på 25ms och den har helt ok betraktningsvinkel. Kör via D-Sub och väger runt 5 kg, och som calle909 säger så är den billig

Nu har jag bara en 15" NEC MultiSync LCD1530v

Visa signatur

Det finns tre typer av människor de som kan räkna och de som inte kan räkna.

Permalänk
Medlem

Hur mycket är du, eller din mamma (nej, inte skällsordet ), villig att betala? Hjälper ganska mycket att veta det.

EDIT: Btw, fick 5.000 kr av morsan och farsan förra året i oktober för att köpa en TFT, så du sitter i samma sits som mig verkar det som

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

SWEjo, har inte fått någon exakt summa men runt 5000 kronor skulle jag kunna tro, max 7000...

EDIT: Efter sporgsmål med kärringen fick jag veta att 5000kr var absoluta maxpris.