Permalänk

Köpa Xbox?

Tjenis

Har sett att det finns ett x antal x-boxs fans häromkring och passar därför på att fråga :

Vart skall man vända sig om man vill köpa ett chippat xbox? Vill kunna köra lite roliga emulatorer och kolla dvd filmer (går kanske orginal?)

Alltså, vart man kan köpa och hur mycket kostar det?

Tack!

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com
www.chipper.se

Blir väl runt 1000kr för ett bra chip och installation...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Passar på att fråga en sak jag med... Finns det nåt chip som inte tar skada av att vara påslaget länge? Gäller 1.6 då vad jag förstått.

Och aktiveras alla chip med resetknappen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

DVD filmer kan du kolla på i orginal, men då måste du ha DVD-kitet med fjärr och så...

Permalänk
Medlem

jag har praoat på chipper om du har en fråga så passa på.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Passar på att fråga en sak jag med... Finns det nåt chip som inte tar skada av att vara påslaget länge? Gäller 1.6 då vad jag förstått.

Vad menar du med skada? jag har mitt xbox igång väldigt mycket och chippet har jag alltid på när xboxen är på. Jag har inte haft några problem alls.

Till trådskaparen: Jag har handlat från chipper och dom verkar bra. Köpte dock löst chip och monterade själv så jag vet inte hur bra montering och det funkar från dom men det borde ju inte vara någa problem.

Kan du löda någorlunda hyfsat så rekomenderar jag att du löder det själv då man sparar massor av pengar. Inte bara på att slippa betala för monteringen utan även frakten av ett helt xbox då man kan köpa det i en affär nära där man bor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Har mitt alltid igång, varför skulle det ta skada ?

Sen är det olika beroende på vilket chip du har hur dom aktiveras, själv har jag dip swithcar som måste ändras ifall jag ska disabla mitt.
På brosan så ska han starta genom eject knappen om han vill ha sitt disablat.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Testpilot

Mitt funkar så att om man startar med powerknappen så kommer man in i det bioset man har satt som standard.
Startar man med ejectknappen så kommer man in i chippets operativsystem där man kan ställa in allt möjligt.

Man kan sätta orginalbioset som standard och då kommer xboxen starta som vanligt med chippet avstängt om man trycker på powerknappen.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att köpa x-box, men jag vet inte riktigt om man kanske skulle vänta på 360.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som pratar om era chip, vilket chip har ni?

För er som undrar varför chippen kan ta skada så menar jag att på 1.6-versionen av Xbox så aktiveras chippen med en konstant spänning istället för en puls, om jag fattat det rätt.
När ni säger att ni har era boxar på ofta och länge, menar ni flera dagar i sträck då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Medlem

jag har en 1.6 och den står på väldigt länge o ofta, funkar klockrent.

kör med ett vanligt sketet duo-x2 chipp. Funderar på vad man kan använda ett dyrare chipp till? Vad finns det för mer funktioner som inte mitt duo-X2 har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Jag är sugen på att köpa x-box, men jag vet inte riktigt om man kanske skulle vänta på 360.

Med tanke på priset för en chippad beggad xbox kan du lika gärna köpa en beggad box ju
Skaffade en åt en kompis för en tusing begagnad men mkt fint skick

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ni som pratar om era chip, vilket chip har ni?

För er som undrar varför chippen kan ta skada så menar jag att på 1.6-versionen av Xbox så aktiveras chippen med en konstant spänning istället för en puls, om jag fattat det rätt.
När ni säger att ni har era boxar på ofta och länge, menar ni flera dagar i sträck då?

Chippet lär väl klara av en konstant spänning, majoriteten av alla kretsar i xboxet lär ju ha en konstant spänning på sig när xboxet är igång. Det är inte många kretsar som fungerar utan spänning förstår inte riktigt va problemet skulle vara faktiskt

Vad jag menar med länge så menar jag snitt 8h/dag, brukar glömma den på när jag ser på film på kvällarna

Just ja, kanske skulle nämt vilket chip jag hade, det är ett Xenium ICE jag har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Chippet lär väl klara av en konstant spänning, majoriteten av alla kretsar i xboxet lär ju ha en konstant spänning på sig när xboxet är igång. Det är inte många kretsar som fungerar utan spänning förstår inte riktigt va problemet skulle vara faktiskt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Vanligtvis så aktiveras chippet , bioset läses in och allt är frid och fröjd. På 1.6 är vissa lödpunkter borttagna och ersatta med andra. För att då mata in spänning till chippet används redan befintliga kopparbanor. Problemet är att denna spänning konstant ligger över kopparbanan istället för att endast skicka en "startström". Detta leder då till att kopparbanan eventuellt kommer att gå sönder. Detta sker förövrigt endast i 1.6 boxar och med billigare chip likt Alladin Advance XT. Det finns även lösningar på problemet, men då det ändå kommer ta ett bra tag innan ledningen brinner upp så har jag inte orkat åtgärda det än.

Nu har jag säkerligen blandat ihop någoting då det var ett tag sedan jag läste om det, sök runt på Xbox-Scene.com för att veta mer.

Permalänk
Medlem

Killer00: exakt vad jag menade

En annan fråga om ljudet ur boxen... Är det som i windows, dvs volymkontroller överallt, eller är ljudet "fast" så att säga?

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

Då fattar jag, men mitt chip var ju dyrt så det kan inte vara några problem
Sen borde ju alla nya chip vara gjorda för att klara det, låte som nått sånt där som hände i början av att 1.6 kom.

Angående ljudet så är det fast, du kan inte ändra nånstans i xboxet, fast du kan ju ändra i dom flesta spel hur du vill att musiken, motorljudet och det ska vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Angående ljudet så är det fast, du kan inte ändra nånstans i xboxet, fast du kan ju ändra i dom flesta spel hur du vill att musiken, motorljudet och det ska vara.

Precis som jag vill ha det, hatar när man kan ändra volymen överallt när man spelar mp3. Vill ju ha så ren signal som möjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt rykten så ska det ta ett tag innan man får fram ett chip till Xbox 360.
Jag är väldigt sugen på att köpa Xbox, men jag vill ha det chipat.

Tycker ni man ska vänta?
Eller ska man köpa Xbox nu, och senare försöka sälja det och köpa ett Xbox 360?

Visa signatur
Permalänk

tvivlar på att det kommer chip till xbox 360. Kanske efter 2-3 år.

Har kör min xbox i kanske 3-5 dagar i streck med chippet aktiverat och det tog ingen skada;) och det är 1.6 xbox så klart.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
tvivlar på att det kommer chip till xbox 360. Kanske efter 2-3 år.

Första xbox skulle ju vara ochipbar men det dröjde ju inte länge innan den blev crackad. Tror inte att det går att klara sig från att bli crackad faktiskt. Alltid är det nån som kommer på nått knep.
Sen säljer ju Xbox på att den är så lätt att chippa, efter man chippat den kan man ju ha den till allt möjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
jag har en 1.6 och den står på väldigt länge o ofta, funkar klockrent.

kör med ett vanligt sketet duo-x2 chipp. Funderar på vad man kan använda ett dyrare chipp till? Vad finns det för mer funktioner som inte mitt duo-X2 har?

Vad kan ett DuoX2 då?

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Citat:

Vad kan ett DuoX2 då?

Dom äldre chippen: http://xbox-scene.com/modchips3b_table.htm här fins DuoX med
Dom nyare chippen: http://xbox-scene.com/modchips4_table.htm har finns mitt chipp med

Visa signatur