Permalänk
Medlem

Dåligt batteri i min z800i

Hallå!

Jag misstänker att batteriet i min nyköpta SE z800 är kasst. Efter 1.5 dygn så måste jag ladda telefonen och då har jag snackat i ungefär en halvtimme och lekt med den i c:a 1.5h. Detta är väll ganska dåligt??

Sen undrar jag om det är någon som vet vad som drar batteri i telefonen, är det spel, mp3 eller samtal som drar mest??

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om batteriet är lika kasst som till z1010 behöver du inte oroa dig, testa uppgradera till ny firmware, hjälper iaf på z1010.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men ska man vara tvungen att uppgradera firmware 1 vecka efter man skaffat telefonen??

Permalänk

Självklart inte, men de har väl stoppat i för mkt "lull lull" i telefonen som drar massa batteritid.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Vad e det för "lull lull" som skulle kunna dra batteri då??

Permalänk
Medlem

Finns ju ett tema som heter power saving i telefonen. Då sänks ljuset i displayen och onödiga effekter stängs av. Testa det.

Permalänk
Medlem

Stäng av BT och sånt, sen måste ju batteriet laddas upp och ur ett par gånger innan det kapaciteten är som den ska vad jag fattat.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Om du har risig mottagning eller ingen alls drar den massa batteri. Inget att göra.
Spelande osv drar iofs en del, testa ställ ner ljusstyrkan till 80%. Tycker jag verkar göra lite skillnad och liten skillnad i funktion.
Annars tycker jag den har bra batteritid, relativt.

Permalänk
Hedersmedlem

låter normalt... om du även ligger på 3g nätet så drar det en jävla massa batt jämfört med om du har gsm täckning

Permalänk
Medlem

Jag bor mitt i Göteborg så jag har för det mesta full teckning. Tycker att det är sämre batteri i den här telefonen än i min gamla LG U8110, men det kan ju bero på att denna är roligare att leka med.

Ska testa med att dra ner ljusstyrkan på den så får vi hoppas på att det blir lite bättre. Vill hälst att den ska klara 3 dygn i alla fall.

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

men om telefonen är ny så har du väll lekt sönder batteriet.. har hänt mej ett antal gånger..
bara så du vet måste du ladda alla ericsson i 24 timmar första gången annars blir batterierna hel knasiga! ha de nice! / Reyal

Visa signatur

jaja.. det var det de

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roos
Jag bor mitt i Göteborg så jag har för det mesta full teckning. Tycker att det är sämre batteri i den här telefonen än i min gamla LG U8110, men det kan ju bero på att denna är roligare att leka med.

Ska testa med att dra ner ljusstyrkan på den så får vi hoppas på att det blir lite bättre. Vill hälst att den ska klara 3 dygn i alla fall.

Tack för alla svar

Blir den varm förresten? Isåfall kan det vara något annat knas.

Men prova dra ner ljuset o ställ in energisparprofilen. Skärmen drar ju en hel del. Stäng av BT om du inte redan gjort det, oxå känt för att vara en strömtjuv.
GL

Permalänk
Medlem

Det jävligaste med 3G är när man har svag 3G-mottagning och telefonen håller på att växla mellan 3G och GSM hela tiden. Det tar förbannat mycket batteri!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

har du gps stäng av det tar kraft som f*n

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk

Som någon annan skrev, ladda ur batteriet helt och ladda upp det fullt igen några gånger, så blir det bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zparta
har du gps stäng av det tar kraft som f*n

hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reyal

bara så du vet måste du ladda alla ericsson i 24 timmar första gången annars blir batterierna hel knasiga! ha de nice! / Reyal

haha det var det dummaste jag hört idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reyal
men om telefonen är ny så har du väll lekt sönder batteriet.. har hänt mej ett antal gånger..
bara så du vet måste du ladda alla ericsson i 24 timmar första gången annars blir batterierna hel knasiga! ha de nice! / Reyal

Haha, är väl snarare så att batteriet blir sämre desto längre man laddar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEyes
Som någon annan skrev, ladda ur batteriet helt och ladda upp det fullt igen några gånger, så blir det bättre.

Man ska aldrig låta Li-Ion batterier ladda ur helt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Man ska aldrig låta Li-Ion batterier ladda ur helt.

för att? tänkte bara eftersom li-Ion batterier inte har nå minne o inte kan laddas "sönder"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Li-Ion batterier laddas i cykler och mår bäst av att aldrig urladdas.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Det är inte Li-Ion i Z800 och Z1010 ens. Det är Li-Polymer. De är som Li-Ion fast bättre. Om du laddar halva batteriet så avverkar du bara en halv cykel istället för en hel.

Men som de andra säger. De nya batterierna mår bäst av att inte laddas ur helt.

Om du sitter med låg 3g-täckning så drar den skitmycket batteri, det gör alal 3g-telefoner. Om du inte använder 3g så fota (dvs videosamtal och snabb surfning) så kan du ju ställa in så att telefonen bara kör 2g. Då sparar du MASSOR med battteri.

Permalänk
Medlem

Tycker också det låter normalt...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

kör slut på batteriet och ladda fullt telefonen skall knappast kunna starta när du har kört slut på batteriet.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hmm jag kan lyssna på mp3 med min z800i från klockan 07.30 till 15.00 och leka med den i ca 1 timme och sen ha 75% kvar av batteriet.

Jag tycker du ska ta och lämna tillbaka den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddas
Hmm jag kan lyssna på mp3 med min z800i från klockan 07.30 till 15.00 och leka med den i ca 1 timme och sen ha 75% kvar av batteriet.

Jag tycker du ska ta och lämna tillbaka den.

Som sagt... beror på 3g-täckning.

Permalänk

hur kör man den i 2g då? vad ska man ställa in?

Permalänk

Under nätverk ska det gå att ställas in. Men har du TRE eller VODAFONE t.ex. så kan de ju ha gjort så att det inte funkar. Ganska troligt, tyvärr.