Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Mp3 Spelare för under 2000kr!

Funderar på att köpa en Mp3 spelare, några tips på vilka som har bra ljud & bass? högst 2000kr.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

köp en jens og sweden mp-400 tror jag den heter dom e grymma....och sen köp till ett par koss porta pro så blir du glad:D

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på iRiver H10 & iPodmini svårt val.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

jag fick hem min ipod mini idag, kunde inte vara mer nöjd med inköpet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

ipod mini! utan tvekan.

Permalänk

Valet är enkelt, en Monolith från Datorbutiken.com
Du blir knappast besviken

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ska du ha mycket bas ska du nog inte ha en iPod, de är inte direkt kända för det.

Meizu E2 kanske är något för dig. Jag har en och jag är väldigt nöjd med den, och nog har den bra bas alltid. Särskilt med Sony EX71.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Var inne på Ipod mini men så såg jag Iriver N10 och jag var såld. Fantastiskt snygg, fantastiskt liten, fantastiskt ljud och fantastiska funktioner.
Prioriterar du ljud kvalitet så ska du absolut ta en koll på Iriver H10 el N10.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Lånar tråden lite:
Är också ute efter en MP3 spelare. Såg nu att Sony har släppt en ny. Någon som har eller har hört något om denna spelare.

http://www.siba.se/product/viewLargeImage.aspx?itemName=NWE40...

Fakta:

Allmänt
Display EL 3-line display
Format som stöds ATRAC, MP3, WMA (okrypterad)/WAV.
Anslutningar
A/V - ut Nej
FireWire® (IEEE® 1394) Nej
Line utgång Nej
USB USB 2
Drift
Batteri litiumjon
Drifttid, Ljud 50 tim.
Utbytbart batteri Nej
Funktioner
DRM - stöd Nej
ID3-tag-stöd Ja
Radio Nej
Lagring
Hårddisk Nej
Inbyggt minne 512 MB
Ljud
Ljudinspelning Nej
Övrigt
Kompabilitet PC/Mac
Vikt 47 g
Mått 28,8x84,,9x13,9 mm

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

iPOD mini
sony NW HD-1 expert ska säkja den för 1995:- 20Gb 30h speltid Mp3-stöd
olympus mrobe, snyggast ! men lite dåligt om man gillar riktig hög volym eller stora lurar.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Ska du ha mycket bas ska du nog inte ha en iPod, de är inte direkt kända för det.

Meizu E2 kanske är något för dig. Jag har en och jag är väldigt nöjd med den, och nog har den bra bas alltid. Särskilt med Sony EX71.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

heh, med ett par koss porta pro så får man ut mer än tillräckligt av basen på ipoden, det är dessutom väldigt skönt att ha en "ren" ljudbild som ingen har vart på o mixtrat med, bara för att du har mycket bas betyder inte det att ljudet är bra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfan
heh, med ett par koss porta pro så får man ut mer än tillräckligt av basen på ipoden, det är dessutom väldigt skönt att ha en "ren" ljudbild som ingen har vart på o mixtrat med, bara för att du har mycket bas betyder inte det att ljudet är bra

Jo, men nu efterfrågas bra bas, inte ren ljudbild.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Permalänk

Köpte mig en Sony NW e505 igår. Jag är sjukt nöjd. Ljudet är enormt bra, både mp3 och radio. Grym EQ, och snäckorna man får med är grymma med, o väldigt sköna.

Det bäste med spelare än att den har en speltid på 50 h. Den laddas upp fullt på 120 minuter.

Om du, mot förmodan, råkar glömma att ladda, och får bråttom iväg, då kan du ladda den i 3 minuter så får du 3 timmar speltid!

Jag är kär...

Permalänk
Musikälskare

ipod mini hade jag tagit

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jo, men nu efterfrågas bra bas, inte ren ljudbild.

och med porta pro får du bra bas utan att kompromissa ljudbilden...

bra bas e inte lika med mycket bas.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

att ipoden har dålig o lite bas e bara BS. iaf ifall man har låst upp den. vet inte hur det är med EU spärren på men när man tar bort den så blir det grym bass. har mer bass än någon annan jag känner har på sin mp3 spelare som inte e ipod.

Permalänk
Medlem

Jens of sweden har ju kommit med en ny spelare nu. Dock finns den ionte i butik förens vecka 26. Den är som en mp400 skillnaden är att denna har färgskärm.(Kan finnas andra skillnader) Mp450 heter den och priset ligger på 1895:- för 1gig. Vet ej om man får med hörlurar och sånt som man inte fick på mp120 men det bör man få...Såg nu= "Hörlurar ingår när du köper 220V laddare separat."

http://www.jensofsweden.com/store/default.asp?base=7

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Avstängd

Jag gillar min iriver h10. Har testat iPod mini, men gillar inte ljudet i den.. Känns inte lika skönt att lyssna på som min h10.. Men det kan ju vara vanesak eller nått

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

man får fan ingen ren ljudbild med koss porta pro,de är alldeles för basiga och ljuden blir ruskigt mörkt. De låter bra ! men någon bra avbildning av ljudet ger de ej.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
man får fan ingen ren ljudbild med koss porta pro,de är alldeles för basiga och ljuden blir ruskigt mörkt. De låter bra ! men någon bra avbildning av ljudet ger de ej.

det är därför som dom funkar uber till ipod.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
det är därför som dom funkar uber till ipod.

Säger du det så

Jag tror att de är för mörka för ipod,för MIN smak iaf.
Testade min kompis ipod mini med mina westone um2 utan EQ och basen var helt okej där,nästintill bra.

Det jag fastande mest för hos ipod är att låten pausas när man pluggar ut hörlurarna , sådan klockren idé

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Ipod mini. Jag är nöjd med min

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Kan inte begripa varför alla köper Ipod

Patenterat skit så man inte kan lägga in sin egen musik eller lyssna på ljudformaten på hemmastereron så vidare man inte köper Apples egna mediaspelare.

Fullständigt horriblelt.

Tänk om det bara fanns en företag som sålde DVD eller CD spelare hur trist skulle det vara.

Nej Skrota Ipod så länge de inte släpper formatet fritt så man kan spela musiken var som helst och inte som det är idag bara på Apples maskiner...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tielie
Nej Skrota Ipod så länge de inte släpper formatet fritt så man kan spela musiken var som helst och inte som det är idag bara på Apples maskiner...

Du kan flytta musik från din Ipod till din PC, vad d det du var ute efter?

Röstar på att köpa Ipod fast med bättre hörlurar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Valet är enkelt, en Monolith från Datorbutiken.com
Du blir knappast besviken

Tar den AAC? Jag rippar inte om min skivsamling igen...

Citat:

Kan inte begripa varför alla köper Ipod

Patenterat skit så man inte kan lägga in sin egen musik eller lyssna på ljudformaten på hemmastereron så vidare man inte köper Apples egna mediaspelare.

Fullständigt horriblelt.

Tänk om det bara fanns en företag som sålde DVD eller CD spelare hur trist skulle det vara.

Vad dillar du om? Varför kan du inte lägga in din egen musik?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

1 Jag vill kunnna encodat alla mina original CD till exmepelvis Ogg/MP3/ipod och vill kunna lyssna på dessa på min bärbaraspelare eller på PC:n. Ipod klarar inte det och eftersom man inte kan encoda filerna i deras egna format är Ipod värdelös i mina ögon.

2. Om jag laddar ner en fil från Ipod till PC:n vill jag kunna spela upp den på vilket program som helst och på vilket Operativsystem jag än använder.

Företagen (Apple i detta fallet) ska alltså inte diktera för mig vilket operativsystem eller program jag använder för att lyssna på musiken.

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller vad tielie dillar om. Vadå "Patenterat skit" och "bara på Apples maskiner"? Jag tror inte du vet riktigt vad som gäller..

Själv använder jag iPod mini + Sennheiser PX100 och jag är *mycket* nöjd med ljudet!

Permalänk
Medlem
Citat:

1 Jag vill kunnna encodat alla mina original CD till exmepelvis Ogg/MP3/ipod och vill kunna lyssna på dessa på min bärbaraspelare eller på PC:n. Ipod klarar inte det och eftersom man inte kan encoda filerna i deras egna format är Ipod värdelös i mina ögon.

iPod (den fysiska spelaren) spelar MP3, AAC, AIFF, Apple Lossless och WAV. "iPod" är inget format.

iTunes (mjukvaran för din PC) kan spela upp och konvertera dina OGG/MWA filer till något av ovanstående format.

Citat:

2. Om jag laddar ner en fil från Ipod till PC:n vill jag kunna spela upp den på vilket program som helst och på vilket Operativsystem jag än använder.

Företagen (Apple i detta fallet) ska alltså inte diktera för mig vilket operativsystem eller program jag använder för att lyssna på musiken.

Har du lagt in en musikfil via iTunes eller genom Utforskaren så är det inga problem. Apple tvingar dig inet att använda iTunes varken för överföring eller uppspelning av filerna på datorn, det finns t.ex. plug-in för WinAmp...

Du har hetsat upp dig i onödan kan det tyckas.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

come again?

ipod spelar alla format utom ogg och FLAC vad jag vet..

du verkar antingen
1. inte ha en aning om va du snackar om
2. vara jävligt kass på att skriva en förståelig text

Visa signatur