Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Gunz Online (Gratis action spel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
vet inte om man behöver vara så bra på spelet om man står ca 1dm ifrån gubben och tömmer 2½ magasin på honom utan att han dör?? han var ju samma lvl som jag och jag träffade annars hadde ju inte combo mätaren börja spamma?

Thats life. Ser du en symbol ovanför fiendens huvud, skjut inte. Jag har lirat sedan tolv idag (inte nonstop dock) , och jag har inte haft några större problem med detta. Visst, det är irriterande som fanken med folk som har problem med uppkoplingen, men det är ju bara att springa till någon annan och skjuta istället.

Själv kom jag precis upp till lvl 20, köpte en fin rock och fina byxor Nackdelen med att vara lvl 20 är att folk jagar en som galningar, mest xp från höglevlade... Nåja, försöker hitta en clan så att man kan köra lite clanwars.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

själv har man kommit till level 5 på c:a en timme... skitkul ju!
Min gubbe heter Dark_Reaper (ja det är en jävla klysha, kom inte på bättre) så om nån ser mig hojta till

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Thats life. Ser du en symbol ovanför fiendens huvud, skjut inte. Jag har lirat sedan tolv idag (inte nonstop dock) , och jag har inte haft några större problem med detta. Visst, det är irriterande som fanken med folk som har problem med uppkoplingen, men det är ju bara att springa till någon annan och skjuta istället.

Själv kom jag precis upp till lvl 20, köpte en fin rock och fina byxor Nackdelen med att vara lvl 20 är att folk jagar en som galningar, mest xp från höglevlade... Nåja, försöker hitta en clan så att man kan köra lite clanwars.

men det var ingen symbol eller nå han stod bara på en balkong och sköt på snubbarna som sprang där nere..

Permalänk
Medlem

Han kan ha laggat. Fett jobbigt om man möter nån som laggar som sjutton, man står och tömmer ett helt magasin, plötsligt är han på ett helt annat ställe och du har kanske träffat 3-5 skott...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Sjukt spel, finns många som får ner mig på några hits, medans man själv måste peppra 20+ skott för att ens få ner de. Dual uzi är inget att snacka om (mer än 32+)

PS: kan man PL i spelet? (power levla)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Nu krånglar det igen, När jag trycker på login knappen så fastnar den och ingenting händer!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Va fan snackar du om? spelet är släppt och vem fan bryr sig ifall det är beta ellet inte det är släppt. Nu får fan ta och ge dig, jag orkar fan inte med idioter som försöker och försöker starta en konflikt med en massa tramms som inte har något innehåll.

KalleKofot får en varning för sitt barnsliga utbrott.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haxxe
Nu krånglar det igen, När jag trycker på login knappen så fastnar den och ingenting händer!

jag får samma problem, servrarna måste vara nere ?!

Permalänk

Hur länge väntar ni innan ni stänger av när knappen "fastnar"?

Jag har också haft lite problem, men efter att ha väntat i en 30sek så kommer ett meddelande "to many players". Då är det bara att köra på server två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntade i 3min sen orka jag inte vänta mer stängde...

Nån annan än oneofakind som kommer in?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

jag kommer inte in.

förövrigt tycker jag att spelet är väldigt oberäkneligt(stavning ?) , i den meningen att man aldrig vet hur en 1 vs 1 strid, eller 2vs 1 för den delen, kommer sluta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ukin

förövrigt tycker jag att spelet är väldigt oberäkneligt(stavning ?) , i den meningen att man aldrig vet hur en 1 vs 1 strid, eller 2vs 1 för den delen, kommer sluta

är det en dålig sak?

Permalänk
Medlem

ja i den meningen att det inte känns som om du har kontroll över hur striden kommer att sluta.

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på någon server alls nu, varken 1an eller 2an. Känns dåligt och segt...

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att folk dödar er snabbare, Tänk på att dom säkert har starkare vapen och har högre level. Ni måste köpa nya vapen med tiden

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ni som klagar på att folk dödar er snabbare, Tänk på att dom säkert har starkare vapen och har högre level. Ni måste köpa nya vapen med tiden

Det har jag gjort, men det går riktigt segt att döda. Det var inte som vid lvl 1-5, alla hade lika stor chans att få ner varandra. Nu är det mer orättvist, då jag har köpt det bästa man kan ha (all armor och vapen)... Men det verkar inte hjälpa

Ger upp spelet nu, dock så var det kul så länge det varade..

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Nya uppdateringen är ju jobbigt...kommer inte åt servrarna nu , de har väl problem som vanligt...men men är ju som sakt beta :=)

Permalänk

seriöst, det här spelet är för poppis, har kunnat logga in en endaste gång

Permalänk
Medlem

OooOoomöjligt att komma in ju, la en vikt på enterknappen och gick från datorn efter 40 min hade jag fortfarande inte kommit in =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvark
OooOoomöjligt att komma in ju, la en vikt på enterknappen och gick från datorn efter 40 min hade jag fortfarande inte kommit in =(

Det är väl klart att du inte kom in om du gjorde så. Håller du inne knappen, så trycks den ner många gånger, fort. Den kollar inte äns om det går att komma in...

Edit: Själv kom jag in på ungefär 10 sekunder, fyra knapptryck. Server2

Visa signatur

Permalänk

en liten gunz film jag slängde ihop till alla er som inte har testat det ännu http://mizardx.homeftp.net/sol/gunztrailer.wmv

Permalänk

Jag har ett problem. Jag har installerat det...Skapat en karaktär. Men när jag spelar kan jag inte döda någon spelar ingen roll hur mycket jag än skjuter. Vad gör jag för fel ? min ping står på 0 och de andra på 999. Har testat reconnectat massvis med gånger. På olika (channels) också.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Nu har dem äntligen fixat till sidan med forum och grejer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
en liten gunz film jag slängde ihop till alla er som inte har testat det ännu http://mizardx.homeftp.net/sol/gunztrailer.wmv

Mycket kompetent film måste jag säga. Du visade verkligen upp det svåraste i hela spelet, plus att musiken var klockren. Den får en hedersplats på hårddisken.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleaner
Mycket kompetent film måste jag säga. Du visade verkligen upp det svåraste i hela spelet, plus att musiken var klockren. Den får en hedersplats på hårddisken.

tackar funderar på att göra en uppföljare så fort jag klarat av den där delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
tackar funderar på att göra en uppföljare så fort jag klarat av den där delen.

(väntar ivrigt på GunZ The Duel II)

Release datum?

Permalänk

Hehe, filmen var bra. Ett tips bara, byt inte mellan servrarna när du försöker komma in, går det inte på ettan, så sitt och hamra på tvåan i en timme eller så

Edit: Ni som har olika problem med spelet, kolla in forumet på http://www.gunzonline.com/ där finns lite hjälp att få.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

All servers are still working well.

But all servers are full and so many peoples are waiting to access it. Currently 2600 players are playing their game and about 4000 connections are still established to try accessing.

Sorry for your inconvenience. We'll add more servers at the next week. (Maybe we will add more servers later.)

Also it's time to sleep for me. Cya.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Nu vill vi se screenshot från spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Jag har ett problem. Jag har installerat det...Skapat en karaktär. Men när jag spelar kan jag inte döda någon spelar ingen roll hur mycket jag än skjuter. Vad gör jag för fel ? min ping står på 0 och de andra på 999. Har testat reconnectat massvis med gånger. På olika (channels) också.

Jag såg en förklaring på detta och det är tydligen så att det är nån sorts server som ska fixa så att det inte blir sådär men den är nere för tillfället. Det enda man kan göra för att fixa det är att ta bort routern och ansluta datorn direkt till modemet. Du kan prova att ändra portforward porten i spelet också det var någon som sa att det börjat funka då men det funkar inte för mig iaf.

Det funkar också om du kan sätta din router på half bridge mode så att endast en dator i nätverket får internet, men det är bara nyare routrar som kan göra det tror jag