Ordet är fritt vad vore det fetaste Svenska custom gjorda dator chassi alla kategori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Bygga en dator i en kromad HD-motor. Skulle kicka fett.

Det har gjorts, eller nästan.

En kille byggde ett "chassi" som liknar ett kromat motorblock.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Det har gjorts, eller nästan.

En kille byggde ett "chassi" som liknar ett kromat motorblock.

M, men är det just en hel Harley-motor vi pratar om. Inte bara något som liknar, utan the real deal.

Permalänk

man skulle bygga in en dator i en barnvagn så kan barnen lära sig internet tidigt tft skärm slka de va

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Jag hadde funderingar på att bygga ett snyggt & stilrent chassi i marmorplattor, det hadde nog kunnat bli snyggt.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Marmorplattor skulle kunna bli riktigt coolt ... knappast en lätt o smidig LAN burk, men ändå!

När vi ändå snackar uddamaterial, glasfiber och F1 bilar: En försiktigt racebilinspirerad kolfiberlåda skulle vara grymt! ... eller en annan favorit: en låda helt i högklassig titan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine

Bygg in en dator (en VASS dator) i en skärm.. ingen jag har sett som har gjort det ännu.. bara byggt om dator och skärm osv..

Hört talas om Thinkers bygge?, Finns tidigare i tråden...

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

har ett commondore 64 som ja säljer för 300 kr som du kan bygga in datorn i

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
en flaska sockerfri ketchup.

bygg en dator inuti en bikupa, stenhård kylning, 1000000 miljoner vingar som kyler bättre än kompressor

det är rejält varmt inuti en bikupa kan jag tala om, mycket varmare än utanför den.

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Eller så bygger man in datorn i en köksspis och lägger komponenterna i ugnen och har skärmen i ugnsluckan

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

Eller så bygger man in datorn i en synth?
Eller i en stor blomkruka?
Eller i båtens barlastutrymme?
Eller i en toastmaskin?
Eller i torktummlaren?
Eller under golvet?
Eller i dörren?
Eller hänger allt i snören i taket som man kan dra o rycka i?
Eller i en tv som funkar som skärm?
Eller i en ryggsäck?
Eller....?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk

http://surl.se/msu

detta ska hamna på ena sidan av burken

(om länken fungerar dvs)

den andra bilden på andra sido plåten fronten har jag inget gjort åt än men det,ska jag lösa på någe sätt (har sån där "dörr" på fronten)

vilket gör det lite svårare att göra nåt åt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine

Bygg in en dator (en VASS dator) i en skärm.. ingen jag har sett som har gjort det ännu.. bara byggt om dator och skärm osv..

Tanken är bra men gammal, bl.a. ABC 802 var byggd så. 1983 var den vass, även om en del av er knappt var födda då. F.ö en sån dator jag lärde mig programmera på Hade en kortplats därbak som man kunde knöla in allt möjligt i bl.a. lättstyrda I/O-portar. ABC-datorerna levde kvar en bra bit in på nittiotalet som styrdatorer i industrin eftersom dom var styktåliga som fan och ofta stabilare är dåtidens PC.

http://www.hultsfred.org/abc802.htm

"I början av 1983 kom uppföljarna till ABC-800.

Lilla ABC-800 (ABC-802) är en liten, kompakt dator med väl genomtänkta ergonomiska egenskaper, där datorn är inbyggd i bildskärmen, som är på 10". "

Permalänk

Har ni inte sett Ronny Ohlssons "Thinker Silent Emerald?"

EDIT: Den är hyffsat vass och dessutom helt passiv

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?