Permalänk
Medlem

Mdf

Tänkte bygga en låda i MDF..

Någon som vet vart man kan köpa billig MDF.. helst ska de kunna såga till den till mig också..

Hur tun kan man få MDF:en ??

Är det ett lätt material att skruva i den ?.

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk

Min kompis köpte MDF skivor, dem var svin hårda och svinlätt att arbeta i..
Tror han kötpe dme i Lkpg nånstans för runt 250kr för en STOR skiva..

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

Ja köpte på Bauhaus o dom såga tillde så stort som ja ville ha de... men om ni har det där vet jag ej.. Men nåt måste ni väl ha som har trä o bygg..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

Närmaste trä varuhus. Klar. ;P
Dom såger oftast inte till dom exakt som du ska ha dom men om du ber lite snäll så brukar det funkar för några kronor extra. (OBS! Om du vet någon som känner någon där be han/hon följa med så brukar du få det gratis. ; )

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

MDF är en hårdare typ av spånskiva som normalt används till t.ex. högtalarlådor, den är inte särskilt hållbar när den är för tunn. Du måste förborra om du ska skruva, annars kommer du spräcka den.

Ska du ha den till ljud ska den nog vara rätt tjock, ska du inte ha lådan till ljud är det nog bättre om du köper byggplywood eller något liknande (skillnaden på byggplywood och fin-plywood är priset, och att byggplywood är lite porösare och inte är lika slät på ytan)

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!