BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Nån mer än jag som hatar folk som ligger och campar vid helikoptern hela tiden? Man får ju fan aldrig chansen att flyga. Jag tycker det bode införas nån regel att man bara får använda ett fordon ett visst antal gånger per omgång.

Eller ett straffsystem för alldeles för långa vistelser inom fordonens spawn-områden...

Permalänk

Så en bra pilot ska inte få flyga?

Ska vi säga en tid någon dag då vi kör på swec-platoon?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Va i.. Tänkte jag skulle uppdatera min drivrutiner till Catalyst 5.6 (från 4.9) och ökade även AGP Aperture Size till 256mb.. Skulle sedan testa i singleplayer, men det gick ju skit med samma inställningar som förut, är cat 5.6 kassa eller? Finns någon tidigare som är bättre? När jag hade 4.9 flöt det mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Efter att ha fått bronsmedaljen för pansarvärnssoldat typ fem gånger så har den äntligen dykt upp på BFHQ, detta är ju mer eller mindre ett katastrofalt rankningssystem. Att man ska behöva sitta och dubbelklicka på alla max 70ms servrar i 20 minuter för att komma in på en rankad server är även det helt sjukt.

EA har lite att fixa...

Permalänk

Angående folk som campar vid fordon så lär det vara upp till admins att hålla sådana borta från servern. Det skulle ju inte bli mycket bättre om man inte fick vara i närheten av ett tomt fordon för länge, eller om man bara får åka ett visst fordon ett visst antal gånger per runda. Det lider ju alla av isf.

Man får helt enkelt vara snabbare än dom andra eller välja en annan server. Sen är jag själv inte särskillt förtjust i folk som tar flyg/helikoptrar och sen krashar dom för att dom inte kan flyga. Vill man lära sig flyga så gör man det i SP, egen server eller en mindre seriös server för att inte förstöra för andra.
Samma sak gäller Commanders och squadleaders. Det värsta som finns är commanders som inte gör något, och squadleaders som inte ger order eller håller ihop med resten av gruppen över huvud taget.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var/hur ser och lägger man in sina favoriter?

Permalänk

Hej jag köpte battlefield igår och allt fungerade bra tills jag skule börja lira online Spelet stängs av och man kommer till windows när man har spelat typ 5-10minuter på en server. Nån som hart en aning? Jag har dom senaste drivrutinerna.
1 gb ram, geforce 6800,3.6 ghz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Efter att ha fått bronsmedaljen för pansarvärnssoldat typ fem gånger så har den äntligen dykt upp på BFHQ, detta är ju mer eller mindre ett katastrofalt rankningssystem. Att man ska behöva sitta och dubbelklicka på alla max 70ms servrar i 20 minuter för att komma in på en rankad server är även det helt sjukt.

EA har lite att fixa...

Dom håller på och fixar detta. Fler rankade servrar kommer också hela tiden då dom ständigt söker sponsorer och dylikt som dom kan lita på. Inom kort så lär även seriösa fan-sidor och kanske tom klaner kunna sätta upp rankade servrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nero
Va i.. Tänkte jag skulle uppdatera min drivrutiner till Catalyst 5.6 (från 4.9) och ökade även AGP Aperture Size till 256mb.. Skulle sedan testa i singleplayer, men det gick ju skit med samma inställningar som förut, är cat 5.6 kassa eller? Finns någon tidigare som är bättre? När jag hade 4.9 flöt det mycket bättre.

5.6 kom ut innan BF2. Nästa drivrutin från ATI lär vara mer optimerad för spelet, då dom lär ha hunnit fixa en del kännda buggar som först kommit fram när spelet lirats på svensson-datorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_pheonix
Hej jag köpte battlefield igår och allt fungerade bra tills jag skule börja lira online Spelet stängs av och man kommer till windows när man har spelat typ 5-10minuter på en server. Nån som hart en aning? Jag har dom senaste drivrutinerna.
1 gb ram, geforce 6800,3.6 ghz.

Det är en kännd bugg och lär fixas inom kort med patch eller ny drivrutin. Det du själv kan testa sålänge är att testa olika drivrutiner, ändra grafikinställningar, kolla brandvägg/router inställningar, etc.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lite till så kommer jag banka den jävla BF2 skivan med hammare!
Jävla skitspel!!!!Har redan gjort ett hål i en dörr. Om nån vecka kommer jag säkert göra ett hål till grannen
Fattar inte hur jävla skibögar tål så mycket i deras tanks! Finns det redan fusk ute eller vad? hur kan man tåla 4 skott från en tank mot en annan om man skjuter i banden från sidan? En jävel som alltid tog mig först och det rök knappt nåt från hans vagn. En annan har lyckats ta mig med ETT ENDA SKOTT!!!! Hur fan går sånt till? En annan gång sköt jag igenom en tank så pilen fortsatte bara utan att tanken skaddades.

Har inte hälsan att fortsätta lira tror jag. Spelat är visst kul men det känns som folk redan börjat fuska och då pallar jag inte med skitet mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Jävla skitspel!!!!Har redan gjort ett hål i en dörr. Om nån vecka kommer jag säkert göra ett hål till grannen

hahaha det skulle jag vilja se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Finns det redan fusk ute eller vad? hur kan man tåla 4 skott från en tank mot en annan om man skjuter i banden från sidan?

Tar 4 skott på singleplayer också så jag tror inte att det är något fusk involverat.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Har 2xAA, var någon som frågade. har ca 60FPS, allt på Hiugh, textures på Medium.

//Lezziter hos Furence

Permalänk
Medlem

glöm inte att spelet har många patchar framför sig, sågott som ALLA spel har en näve buggar med sig från början kolla bara hur söldner var, fniss :>

btw, hur går det för alla med rank-grejset? vad för rank är ni?
vilken rank kommer efter 1000p? (lancer corporal eller vad det nu heter vid 1000)
lirade upp mig från 700 till 1532 idag, hoppas det är en rank på 1500 också så tar man två flugor i en smäll

kom in på bredbandsbolagets server vid lunchtid och lirade till 19-tiden

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hahahaha! Kan inte sluta skratta åt svenskan

- Nu åker vi.
- Aldrig i livet.

Vilken dramatik

Permalänk
Medlem

^ Så fick du rankpoäng från Bredbandsbolagets servrar då alltså? Jag har inte fått några poäng därifrån ännu.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag, riktigt riktigt bra är det. Ända jag kan klaga på nu är server listan som är så jävla seg och buggig.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Varför är det så små och få banor i Singelplayer?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Hedersmedlem

Såg precis att det står "Denna sida mot fienden" på truppminorna (som på truppmina 12). Kul

Jag blev precis befodrad till "Private First Class", men det verkar inte som om jag får låsa upp något vapen för det. Kan man göra det först vid nästa befodran eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Tjosan!

Vet inte om det tagits upp i tråden innan men jag har
en Logitech freedom 2.4 cordless och jag får den inte att fungera.
När man ställer in kontrollerna för t.ex. flyg så verkar det som att
det ställs in fint, men när man sedan sätter sig i planet stämmer
ingenting.
Inte en rörelse eller knapp funkar.
Någon som har en lösning på detta tro?

Har du senaste programvaran? funkar fint för mig.

Permalänk
Medlem

jao, har fått en bunt poäng därifrån.. men rank-grejset uppdateras så himla segt, så kan ta en dag typ innan man får sin rank

"Dom håller på och fixar detta. Fler rankade servrar kommer också hela tiden då dom ständigt söker sponsorer och dylikt som dom kan lita på. Inom kort så lär även seriösa fan-sidor och kanske tom klaner kunna sätta upp rankade servrar."

hua, ännu fler rankade servrar.. då tar det ännu längre tid för statsen att uppdaters dvs? hoppas de tänkt på det också >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Woho nästan till lance corpral

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet om nVidia's 77.72 förbättrar något vad gäller BF2? Jag kör läckta 77.50 nu.

Permalänk
Medlem

Har sett att det finns rankade servrar som är låsta, och att det bara är folk från samma klan inne.. Lite fel att ha låsta rankade servrar tycker jag :\

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Var/hur ser och lägger man in sina favoriter?

I BF2 alltså ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Såg precis att det står "Denna sida mot fienden" på truppminorna (som på truppmina 12). Kul

Jag blev precis befodrad till "Private First Class", men det verkar inte som om jag får låsa upp något vapen för det. Kan man göra det först vid nästa befodran eller?

mm, vid 1000p, dvs Lance Corporal. Nästa grad verkar inte vaar förrens uppåt 3000p

Permalänk
Medlem

Jag låste upp nya snipern, men jag ångrade mig snabbt. Riktigt kraftfull, men att köra mantelrörelse efter varje skott (liksom USMCs sniper) gör att det blir lite jobbigt. Skulle nog ha valt nya vapnet för Anti-tank istället, då MP5 suger. Får nog spela lite till och komma upp i en högre grad.

Permalänk

mmm såå nära till Lance corpral....Here i come Updated medic weapon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag låste upp nya snipern, men jag ångrade mig snabbt. Riktigt kraftfull, men att köra mantelrörelse efter varje skott (liksom USMCs sniper) gör att det blir lite jobbigt. Skulle nog ha valt nya vapnet för Anti-tank istället, då MP5 suger. Får nog spela lite till och komma upp i en högre grad.

Råkade ta Anti tank gubbens revolvershotgun av mistag, men det har visat sig att den är väldigt användbar när man stormar en flagga eller försvarar en flagga. kommer nån inom 10 meter är det bara att mata ut 12 st shotgunskott på 2 sekunder :). man vinner alltid närstrider med den.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet om spec. ops upplåsta vapen vid Lance Corporal är något att ha? Jag spelar nämligen nästan alltid som spec ops (helst UCMC).

Permalänk
Medlem

Var kan jag hitta svar på hurdet fungerar med squads och commanders? Och hur det funkar med levlar, nya vapen och så vidare? Jag har spelat demot en hel del och nu även köpt hela spelet... Har dock inte installerat det, då jag åker till Holland i morgon...
Finns det någon tutorial i spelet? Har spelat Joint Operations och där finns en bra skola...

Permalänk
Medlem

Spelet bara avslutas helt plötsligt efter en stund när jag kollar på battlerecorder-filer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nero
Va i.. Tänkte jag skulle uppdatera min drivrutiner till Catalyst 5.6 (från 4.9) och ökade även AGP Aperture Size till 256mb.. Skulle sedan testa i singleplayer, men det gick ju skit med samma inställningar som förut, är cat 5.6 kassa eller? Finns någon tidigare som är bättre? När jag hade 4.9 flöt det mycket bättre.

256 i aperture fungerade sämre för mig så prova att ställa tillbaka til 128. Värt att testa.