Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Haha det var det sämsta jag hört. Tror verkligen inte på det.

Permalänk
Medlem

Hehe snacka dålig fantasi

Permalänk
Medlem

nej sanolick heten att något av ALLA monster droppar en soj ska vara nästan 75%. det finns ju ganska många motståndare tottalt och nästan alla (kanske alla) kan ju droppa en soj, så varför inte? jag skrev alldrig att det skulle vara sista monstret heller

edit: stog tydligen zod i första inlägget, ska vara soj

Permalänk

Min roligaste gubbe måste vara min gamla BvB:

Items:

915 ITH (ja ett cheat svärd, men var tvungen då man inte hade en chans med legit på public)
1.08 Gaze [40/15Max]
1.08 Valor [40/15Max]
1.08 Stormshield [40/15Max]
1.08 Strings of Ear
IK Gauntlet
Cresent Moon
2x Crafted 11% LL ring med +strengt , +dex och +life mods
40x 3Max/20AR/20Life charms

Alla stats pumpat på strengt. Kommer inte ihåg skadan exact men var runt 12k med ww och 20k med zerk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag hörde om sod runs igår. de går ut på att man dödar ALLA motståndare på hell. alltså ALLA motståndare i samtliga områden i samtliga akter. detta ska tydligen ge en chans på nästan 75% att hitta en sod. vad tror ni om detta? är det värt att testa?

om alla kan droppa en zod så kanske.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar

som jag konstaterat så står det fel i första inlägget. ska vara soj, inte sod = blandning av zod och soj

Permalänk
Medlem

Tror varken på det om det skulle vara soj eller zod. Dessutom så tror jag att chansen att hitta soj är större i NM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
HotO(runord) är det bästa vapnet, inget snack om saken.

Ja, eller för folk som inte MF:ar 23 av dygnets 24 timmar och har råd med det kan man byta till sig en Wizardspike som fungerar alldeles utmärkt. Billig som fan och det man får är guld värt: 75% all res och 50% FCR.

Kostar några pgems på sin höjd.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

pft. Ända som är "svårt" att få tag till hoto är vex. Eller så har man lite tur på Hellforge och får 2 Gul

Permalänk
Medlem
Citat:

pft. Ända som är "svårt" att få tag till hoto är vex. Eller så har man lite tur på Hellforge och får 2 Gul

eller så har man en j*vla otur med hellforge. jag har gjort den ca 10 gg på hell totalt och ALDRIG fått något bätre än en Pul runa. som jag har fått 2 st på nm också

Permalänk
Medlem

Pul på NM är ju inte dåligt. Um är ju högst. Tror jag fått totalt 2 gul på HF

Permalänk
Medlem
Citat:

Pul på NM är ju inte dåligt. Um är ju högst. Tror jag fått totalt 2 gul på HF

på nm nä men att ha det som högsta runa på hell när man gort questen ca 10 ggr är väll inte så imponerande:(

Permalänk
Medlem

Chansen att en fiende släpper SoJ/Zod/Whatever är 50% i ALLA möjliga fall.

Antingen gör de det, eller så gör de inte det.
Ville bara konstatera det.

:rolleyes::D

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGramse

Ska bara säga att det är fel, chansen är enormt liten, mindre än 1% för såna grejer, sen spelar det roll vilket monster man dödar, eftersom en del monster kan ge högre saker.
Andariel normal första gången är det monstret som ger bäst saker nackdelen är bara att man inte har bra mf i normal.

EDIT: Jag fan en Soj innan en baalrun, tror knappast att alla monster dödades på några minuter.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Har hittat 2 Soj's hos Andy i Nightmare inom loppet av 2 nätter...
Sen dess har jag inte hittat nån mer :/

Permalänk
Medlem
Citat:

på nm nä men att ha det som högsta runa på hell när man gort questen ca 10 ggr är väll inte så imponerande:(

jag fick UM på hellforges NM

Vad ska jag slänga på mina sista paladin skills, har 20 på blessed hammer, vigor, blessed aim. sendå?

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High1ander
jag fick UM på hellforges NM

Vad ska jag slänga på mina sista paladin skills, har 20 på blessed hammer, vigor, blessed aim. sendå?

consentrat auran och holy shield

Permalänk
Medlem

På tal om det här med att döda alla motståndare. Jag och några kompisar lanade för ett tag sen. Vi fick för oss för att rensa ett helt game på monster.. hela act1, act2, act3, act4 och NÄSTAN hela act5 var helt tomma. Sen orkade vi inte mer. Det bästa vi hitta var en shako och en KO-runa... tror inte på det där med SOJ-runs

Permalänk
Citat:

nej sanolick heten att något av ALLA monster droppar en soj ska vara nästan 75%. det finns ju ganska många motståndare tottalt och nästan alla (kanske alla) kan ju droppa en soj, så varför inte? jag skrev alldrig att det skulle vara sista monstret heller

edit: stog tydligen zod i första inlägget, ska vara soj

Stämmer inte.
Bevis: Spelet har olika brytpunkter för unika föremål, först och främst har vi olika TC (treasure classes) för föremålet, Magicfind %, svårighetsgrad, monster nivå, din nivå, monster TC, antalet personer i spelet - de mest grundläggande så att säga, dessa faktorer påverkar droppsen, dessutom finns det ett antal faktorer till.

Den som har största chans att droppa Soj är faktiskt Andy på Nighmare difficult, om vi antar att det är 8 spelare, MPQ ver 1.10, personen som dödar har 500% MF, 1 på 770.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar

Alla monster kan inte det.
Bevis: ZOD kräver en hög TC, vilket alla monster inte har.

Citat:

som jag konstaterat så står det fel i första inlägget. ska vara soj, inte sod = blandning av zod och soj

Finns inget sk "sod". Det står inte äns om det i flertalet riktiga Diablo II hacker forums.
Bevis: Existerar inte i MPQ filerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGramse

Antingen gör de det, eller så gör de inte det.
Ville bara konstatera det.

:rolleyes::D

Stämmer verkligen inte.
Bevis: Baserad på MPQ ver 1.09e är droppen för ZOD (TC; r33) från Nihlathak(Hell), som är den monstret som har störst chans att droppa: 0.0000029%. Glöm dessutom att monster har en chans att inte droppa något alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Har hittat 2 Soj's hos Andy i Nightmare inom loppet av 2 nätter...
Sen dess har jag inte hittat nån mer :/

Lyckat. Har under hela min Diablo II kariär, från patch 1.07 till 1.10, aldrig personligen själv, hittat en soj droppat från monster, men har hittat flertalet WF's, GF's etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Finns inget sk "sod". Det står inte äns om det i flertalet riktiga Diablo II hacker forums.
Bevis: Existerar inte i MPQ filerna.

han sa ju just det (sod = felstavad soj).

Permalänk
Medlem

någon som har "Milabrega's Robe" i SCL som kan tänka sig att trada bort den skriv ett pm !

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

när jag skulle skappa en ny char idag fick jag detta beskedet angående namnet:

varför har de spärrat vissa namn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow

Ska bara säga att det är fel, chansen är enormt liten, mindre än 1% för såna grejer, sen spelar det roll vilket monster man dödar, eftersom en del monster kan ge högre saker.[...]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
[...]
Stämmer verkligen inte.
Bevis: Baserad på MPQ ver 1.09e är droppen för ZOD (TC; r33) från Nihlathak(Hell), som är den monstret som har störst chans att droppa: 0.0000029%. Glöm dessutom att monster har en chans att inte droppa något alls.[...]

Hahaha. Tog ni mig seriöst? Vi brukade skämta om det när vi hade sannolikhetslära på matten. Antingen händer något eller så händer det inte, 50% chans på vardera. Går att tillämpa på precis allting. Punkt slut!

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem
Citat:

när jag skulle skappa en ny char idag fick jag detta beskedet angående namnet:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/d2_error.jpg

varför har de spärrat vissa namn?

Jag spelar inte ens Diablo men jag gissar på att man inte får ha ord som "raper" i namnet.

Permalänk
Medlem

skriv trapper istället... bättre stavning också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
skriv trapper istället... bättre stavning också

eftersom det stavas trap så bode det bli traper

Permalänk
Medlem
Citat:

eftersom det stavas trap så bode det bli traper

Om jag inte minns fel så ska det bli två P i "trapper".
Precis som i "Stop", blir "Stopper".

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High1ander
Om jag inte minns fel så ska det bli två P i "trapper".
Precis som i "Stop", blir "Stopper".

det har du nog en poäng med:D fel av mig.

Permalänk

Behöver någon som hjälper mig klara Ancients på Hell så jag kan börja baalrunna

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Dåså... tagit upp spelandet igen, och för första gången gjort en sc char.. Om någon är sugen på att bjussa på en sorc gear, skulle det vara uppskattat SCL acc *voidbringer.