Citat:
Ursprungligen inskrivet av lanbonden
nej sanolick heten att något av ALLA monster droppar en soj ska vara nästan 75%. det finns ju ganska många motståndare tottalt och nästan alla (kanske alla) kan ju droppa en soj, så varför inte? jag skrev alldrig att det skulle vara sista monstret heller
edit: stog tydligen zod i första inlägget, ska vara soj
Stämmer inte.
Bevis: Spelet har olika brytpunkter för unika föremål, först och främst har vi olika TC (treasure classes) för föremålet, Magicfind %, svårighetsgrad, monster nivå, din nivå, monster TC, antalet personer i spelet - de mest grundläggande så att säga, dessa faktorer påverkar droppsen, dessutom finns det ett antal faktorer till.
Den som har största chans att droppa Soj är faktiskt Andy på Nighmare difficult, om vi antar att det är 8 spelare, MPQ ver 1.10, personen som dödar har 500% MF, 1 på 770.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av snippar
om alla kan droppa en zod så kanske.
Alla monster kan inte det.
Bevis: ZOD kräver en hög TC, vilket alla monster inte har.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av lanbonden
som jag konstaterat så står det fel i första inlägget. ska vara soj, inte sod = blandning av zod och soj
Finns inget sk "sod". Det står inte äns om det i flertalet riktiga Diablo II hacker forums.
Bevis: Existerar inte i MPQ filerna.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrGramse
Chansen att en fiende släpper SoJ/Zod/Whatever är 50% i ALLA möjliga fall.
Antingen gör de det, eller så gör de inte det.
Ville bara konstatera det.
:rolleyes::D
Stämmer verkligen inte.
Bevis: Baserad på MPQ ver 1.09e är droppen för ZOD (TC; r33) från Nihlathak(Hell), som är den monstret som har störst chans att droppa: 0.0000029%. Glöm dessutom att monster har en chans att inte droppa något alls.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rixard
Har hittat 2 Soj's hos Andy i Nightmare inom loppet av 2 nätter...
Sen dess har jag inte hittat nån mer :/
Lyckat. Har under hela min Diablo II kariär, från patch 1.07 till 1.10, aldrig personligen själv, hittat en soj droppat från monster, men har hittat flertalet WF's, GF's etc.