Övertyga mig, varför skulle jag använda Linux till min server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hejko
Förresten, drivrutiner.

Hur pass utbrett stöd för olika hårdvara finns i Linux? Det kanske inte är ett problem?
Moderkortet som kommer användas är ett Gigabyte K8VT800 Pro..

Dom flesta och enda drivrutiner som finns nästan är dem som följer med i kerneln.. finns nästan inga 3dje-parts drivrutiner..

Men jag säger som jag sa innan.. jag tror inte du har rätt inställning för detta projektet, eller vad man ska kalla det för..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
nej..? vilken del skulle jag skämta om?
kunskapsnivån eller?

Haha! Bra sagt, tänkte inte på det från början. Men jag tänkte väl snarare på hur du betonade att slackware och openbsd skulle vara säkerhetsinriktade.
http://WideOpenBSD.org/ ! Och slackware är ett system som knappt går att uppdatera, då ligger debian, gentoo, arch, ubuntu, redhat, fedora och alla andra distar med ett faktiskt vettigt uppbyggt paketsystem högre upp på säkerhetslistan.

Visa signatur

pub 1024D/6600D334 2006-03-29
Key fingerprint = 72B7 2466 1864 C5DF 4A01 A74D A438 7C46 6600 D334

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1gge
Haha! Bra sagt, tänkte inte på det från början. Men jag tänkte väl snarare på hur du betonade att slackware och openbsd skulle vara säkerhetsinriktade.
http://WideOpenBSD.org/ ! Och slackware är ett system som knappt går att uppdatera, då ligger debian, gentoo, arch, ubuntu, redhat, fedora och alla andra distar med ett faktiskt vettigt uppbyggt paketsystem högre upp på säkerhetslistan.

haha, humor på hög nivå..
tja skalgraferna talade sitt tydliga språk iallafall, och tex archlinux och gentoo kör ju båda stenhårt på att hålla versionerna upp till dagsfärska..
varför ska man fixa säkerhetshål själva (som openbsd teamet) när utvecklarna redan rättat till det i senaste versionen?
roliga länkar till diskutioner där theo går lös btw
men det ligger en hel del i det du säger, tål att tänkas på!

Permalänk
Medlem

felet med servern nu kan vara (om du haft windows installerat på samma disk innan) att mbr'n inte är helt formaterad. hade kanske funkat om man använt dd och skickat in /dev/zero mot mbr'n innan man installerad ClarkConnect. någon som håller med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edavwal
felet med servern nu kan vara (om du haft windows installerat på samma disk innan) att mbr'n inte är helt formaterad. hade kanske funkat om man använt dd och skickat in /dev/zero mot mbr'n innan man installerad ClarkConnect. någon som håller med?

det är ett ganska vanligt fel ja att man skriver över BR bara, och inte MBR. och därför inte kan boota systemet..

Permalänk
Medlem

...nu sitter jag och surfar för (så vitt jag vet) första gången med Linux.
Efter lite krångel med ClarkConnect testade jag SUSE - det fungerade utmärkt.

.. och.. XP kan ju slänga sig i väggen när det gäller snygghet.. detta är ju nästan som Mac..

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..