ny site uppdatering gjord ge kritik

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför det behövs både gästbok, dagbok och forum.

Permalänk
Medlem

forum och dagbok

Dem har jag mest där för skojs skull.

Kanske ska flytta dem till sidan om mig......

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.

Permalänk
Avstängd

Det tycker jag att du ska göra.

Kundenkäten och "Rösta på sidan"-länkarna känns väldigt oseriösa. Det känns inte som du presenterar ett seriöst företag. Tramset kan tyvärr säkert skrämma bort potentiella kunder. Försök att hålla det på en vuxen nivå.

Exempel:

Under arbetets gång, kände du förtroende för mig då?
* Det var lite pirrigt men jag överlevde.
* Jag var lugn som en filbunke.

Vad tycker du om hemsidan?
* Sämsta jag sett!
* Inte värdelös, men den suger!
* Den är okey.
* Jättefin.
* Den rockar fett!

Förstår man vad jag vad jag sysslar med?
* Nej, jag trodde du sålde falukorv!
* Det är helt klasklart vad du sysslar med!

Permalänk
Medlem

oseröst

Nja, man kan inte vara så allvarlig hela tiden. Även om företaget garanterat är seriöst.

Ps: Kundenkäten är låst nu och kan bara svaras på om du har en kod. Dvs är kund, vilket var hela tanken. Då lär de veta att jag är seriös, eftersom de träffat mig.

Jag ska endå tänka på det du sa, kanske fler som tycker som du.

Visa signatur

processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.

Permalänk

Re: oseröst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dream77
Nja, man kan inte vara så allvarlig hela tiden. Även om företaget garanterat är seriöst.

Ps: Kundenkäten är låst nu och kan bara svaras på om du har en kod. Dvs är kund, vilket var hela tanken. Då lär de veta att jag är seriös, eftersom de träffat mig.

Jag ska endå tänka på det du sa, kanske fler som tycker som du.

Absolut, kunden vill ha ett så seriöst intryck som möjligt av dig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sidan har blivit bättre när det gäller menystruktur och den mängd information som visas på förstasidan.

Men färgvalen är fortfarande lite sisådär, t.ex Stawes Kalasfoto ser man knappt eftersom det inte skapas någon kontrast mot bakgrunden.

Har du testat med ljusa färger? Jag tror bilderna skulle komma mer till sin rätt omljusa färger används.

Ett annat tips är att ha all text i html och inte i bilder, detta är iofs mer för din egen skull om du enkelt vill kunna ändra informationen på sidan. Man kan genom CSS-mallar positionera text på bilder, kanske lite klurigt med CSS om man inte har använt det innan men när man väl lärt sig det så är det guld värt.

Var inte rädd för att fråga om du stöter på några problem.

Permalänk

Ändra i css filen så att länkarna inte är understrukna på första sida... Annars så var den helt ok..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ändra i css filen så att länkarna inte är understrukna på första sida... Annars så var den helt ok..

Du anar inte hur glad jag blev av den komentaren. Från början fick jag hård kritik angående sidan, sedan dess är den helt omgjord. Så från "clown" sida till helt ok värmde. PS uttrycket clown sida var för övrigt en bra kritiserande kritik.

SeabaZZ

Det här med css. Jag vet inte vilken ände jag ska börja. Behöver jag ett speciellt program, ska jag skriva annorlunda i koden... Vet inte alls hur jag ska göra

Ok, får väl ändra enkäterna då, eftersom det är fler som reagerat på det. Även i andra forum.

Fortsätt gärna att ge kritik, sidan hade inte utvecklats såhär med enbart mina åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ååååååååh inte för att vara elak men sidan var hemsk!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

sidan är hemsk

Ok, tala gärna om vad som är så dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår att du som företag vill ha ut en hemsida så fort som möjligt, men resultat blir lite... Sådär...

Jag klagar absolut inte på att du försöker, det är ju jättebra att försöka! Men att bygga hemsidor är ingen lätt uppgift, så trots idoga försök tycker jag fortfarande att du kan lägga uppgiften att göra en hemsida till nått proffs.

Alternativt, lär dig att göra hemsidor från grunden. Skriv HTML och lär dig CSS (allt skivs bara i Notepad/Anteckningar). Photoshop verkar du redan kunna.

Permalänk
Avstängd

Hemsidan ser ju bättre ut om du jämför med den första designen.

Fast den ser inte bra ut helt enkelt. Texten i loggan måste förtydligas.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Som sagt, så som sidan ser ut just nu är den väl på sin höjd "helt ok", men mycket kan förbättras och framför allt förenklas. Teetows designförslag var inte dumt alls. I övrigt så vill jag bara säga att för att vara den första riktiga sidan du gjort så är det inte alls dåligt. Är ganska säker på att majoriteten av motsvarande sidor inte håller samma nivå.

Detta är dock ingen ursäkt. Skall man ha en seriös sida till sitt företag så får man räkna med att jämföras med andra seriösa företagssidor, så enkelt är det. Mitt tips är försöka skala bort så mycket så möjligt och omarbeta sidan efter devisen "less is more", lyft fram dina bilder mer! Försök att se till alla sidans element är klart existensberättigade. Det är lätt att man lägger till saker bara för att man kan, gör det för att du måste...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill passa på att påminna om KISS-principen - "keep it simple, stupid." Ju färre element du har på sidan, desto mer lättöverskådlig blir den - och desto mindre finns det att fucka upp

Jag står på mig med färgvalet: Kör vit bakgrund, svart text och någon accentfärg på övriga element. Låt bilderna tala.

Permalänk
Medlem

Med CSS länkar man in all design om man skall uttrycka de tpå ett enkelt sätt.
Dvs man kan hålla HTML-koden väldigt ren från all kod som styr färg på tabeller osv

Denna kod:

<p align="center" style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;"><font size="2">Copyright (c) 2005 Stawes KalasFoto. All rights reserved.</font></p>

kan bli

<p class="basictext">Copyright (c) 2005 Stawes KalasFoto. All rights reserved.</p>

Man definierar alltså font storlek osv i CSS-mallen genom att sedan associera p-taggen med klassnamnet basictext. Man får länka in denna mall till sidan också.

<LINK href="css/Styles.css" type="text/css" rel="stylesheet">

Det finns information om CSS på denna länken.

http://www.w3schools.com/css/default.asp