Börja spela Ultima Online idag!

Permalänk
Medlem

Börja spela Ultima Online idag!

JOIN & GET A HEADSTART FROM THE 20th TILL THE 24th JULY!

www.defianceuo.com

The development has taken a new direction, and you could say we are to a certain extent copying the well known IPY gameplay engine.

Latest patches include:
- No Horses.
- Spelldamage in town enabled.
- No guards in Trinsic.
- No Stattloss.
- Less random resisting.
- Less random 2hand weapon damages.
- Recast delay upon being disturbed.
- ALOT MORE PLAYERSKILL.

Want a Headstart??
If you start anytime in between the 20th & 24th of july, youll receive a JOINDAY bonus, including:
1000 gold pieces instead of 100.
500 each reagent instead of 50 each.
And 85.0 in player vs player skills, so you can try out the gameplay from day ONE.
(This is valid for the first character on a new account)

This is previously unheard of on oldschool servers!
This is your chance...

We re looking forward to see you.

Why Defiance?
We have a record of no serverdowns ever past 6 hours.
We have existed since 2003 and never vanished or been "down".
We have experienced staff and an automatic donation site, insuring players that those people whom chose to donate can do it easily and without any staff involved - this insures the server future permanently.
We have some of the best hardware among freeshards.
We without doubt have the best and therefore most expensive host, allowing us to service all of europe, america and other places, without pings going increadably high.

(Anyone whom wants are invited to copy-paste this message into any place, where potential UO players can see this invite and make up their minds if they wanna take it!)

/The Defiance Team & Players.

Så kom igen nu alla gamla veteraner och alla andra som känner att de vill prova på världens bästa, mest intensiva MMORPG.

Permalänk
Avstängd

Nja... många fittnoobs i UO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Nja... många fittnoobs i UO.

Jag antar att du är en av dem.
Jag skulle dock vilja påstå motsatsen.

Men ge det en chans!

Permalänk
Avstängd

graficken suger va d e ja sett på screensen,,få ont i huvedt av dom så ja pallar inte me din reklam,,iof tack för du inte la in screenisar på eländet D:D:D

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sne|prezt
graficken suger va d e ja sett på screensen,,få ont i huvedt av dom så ja pallar inte me din reklam,,iof tack för du inte la in screenisar på eländet D:D:D

Spelet är så mycket mer än grafik. Det är möjligheterna och PVPn som prioriteras, inte grafiken.

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: WoW

Grafiken, pvp osv äger UO. inga såkallade "fittnoobs" är där, finns en hel del bra. Några kassa men

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

Vad kostar det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snAttArn
Säger bara en sak: WoW

Grafiken, pvp osv äger UO. inga såkallade "fittnoobs" är där, finns en hel del bra. Några kassa men

Det enda som World of Warfcraft har framför UO är grafiken och fler spelare. Du kan verkligen inte jämföra PVPn i Wow med den i UO. Jag tvekar på att du har PVPat i UO om du säger så. I Wow är det högt level/bäst vapen vinner, oftast iaf. I UO är det teamplay och timing som gäller. En bra pvpare i UO kan ta en dålig helt utan utrustning.

Sen är väll medelåldern i Wow 13-14 år och det säger en hel del om spelarna.

TheGimp det är en friserver så det är gratis. Och nej, det är inte olagligt.

Permalänk
Medlem

Varför står det "15 day trial" när jag skulle ladda ned klienten då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Varför står det "15 day trial" när jag skulle ladda ned klienten då?

För att det ingick (klienten är rätt gammmal så det gäller inte längre, tror jag inte i alla fall) en 15 dagars testversion på dem riktiga servarna.

Det är helt gratis, tro mig

Permalänk
Avstängd

Jag har nog spelat alla MMO ute dar utom UO, haler mig helt borta fran det(ser for javligt ut)

Permalänk
Medlem

Droogie:

har du char på den andra defiance-sharden? pre:uor?

vad heter dina chars där isf?

Permalänk
Medlem

Varför är det inte olagligt då?

är världen på deras server egen gjord eller är det den riktiga servern?

eller har dom släppt det gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axxiz
Varför är det inte olagligt då?

är världen på deras server egen gjord eller är det den riktiga servern?

eller har dom släppt det gratis?

Det är inte olagligt att spela på servern om det är olagligt för dem att hosta den vet jag inte. Jag vet däremot att de inte gör något för att stoppa dem.

Världen är i stort sätt identisk med hur den var 1999 på den riktiga servern.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Jag antar att du är en av dem.
Jag skulle dock vilja påstå motsatsen.

Men ge det en chans!

Allt är ju relativt

Jag har lirat en hel del UO, blev dock trött på spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Sugen på att dra in en hacka? Tävla och vinn 100$ i deras turnering. Du får börja med en PVP klar gubbe.
http://www.defianceuo.com/forums/viewtopic.php?t=6585

PooH: På Defiance T2A servern eller om man kan kalla den det så heter jag Mentor samt SaTaN.

Permalänk

Ahh, detta verkar vara precis vad jag har letat efter. Tankar på direkten...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Måste bara hitta klienten ifrån något snabbt ställe. Deras länkade gick i typ 8kb/s. Har den iofs på skiva här nånstanns.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Måste bara hitta klienten ifrån något snabbt ställe. Deras länkade gick i typ 8kb/s. Har den iofs på skiva här nånstanns.

Jag kommer upp i 15kb/s
Det måste betyda att min uppkoppling är bättre än din...

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Det enda som World of Warfcraft har framför UO är grafiken och fler spelare. Du kan verkligen inte jämföra PVPn i Wow med den i UO. Jag tvekar på att du har PVPat i UO om du säger så. I Wow är det högt level/bäst vapen vinner, oftast iaf. I UO är det teamplay och timing som gäller. En bra pvpare i UO kan ta en dålig helt utan utrustning.

Sen är väll medelåldern i Wow 13-14 år och det säger en hel del om spelarna.

TheGimp det är en friserver så det är gratis. Och nej, det är inte olagligt.

Heh om du tror att wow består av 13-14 åringar har du helt fel, det finns faktiskt RP servrar där jag inte sett någon som varit under 15år.

Och det verkar som du inte prövat PVP i wow heller, en lvl 50 skulle lätt kunna ta en lvl 55
Du kanske tror att man bara står framför varandra men om du drar iväg ett pm kan du få en rulle som bevisar att du har fel

Permalänk
Medlem

Jag drog ner klienten och så, men när jag ska starta loadern så står det att jag inte har UO installerat (alternativt att den inte hittar det). Är det något jag glömt förutom klienten och loadern? Och spelar det någon roll om man installerar 2d eller 3d?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan

Och det verkar som du inte prövat PVP i wow heller, en lvl 50 skulle lätt kunna ta en lvl 55
Du kanske tror att man bara står framför varandra men om du drar iväg ett pm kan du få en rulle som bevisar att du har fel

Jo visst är det lite taktikt och så vidare i Wow också fast det är mycket mer item vs item än vad det är i Uo

Icetec du måste köra med 2d klienten tror jag. Det är bäst i vilket fall så ta den. Sen finns det ett assist-program som heter razor som du kan ladda ner på www.defianceuo.com. Det tycker jag du bör fixa också.

nienithaur:

Vad kul

Permalänk
Medlem

tyvärr så är ajg för upptagen med wow, men UO är la trevligt det med;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

När jag ska välja karaktär så klickar jag på Necromancer, men då säger den att mitt account inte stödjer Age of Shadows, hur får jag det att fungera? Jag har installerat AoS filen från deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
När jag ska välja karaktär så klickar jag på Necromancer, men då säger den att mitt account inte stödjer Age of Shadows, hur får jag det att fungera? Jag har installerat AoS filen från deras hemsida.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar när man spelar på AOS sharden men på T2A sharden, den som jag spelar på dvs den absolut bästa så kan man inte vara necromancer, inte samurai heller för den delen. När du välje gubbe i början så är det bara vilka skills du ska få börja med 50 i (100 är max).

Permalänk

Fasen, klienten krashar efter ca 2 minuters spelande ... Och nu kommer jag inte in alls.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Fasen, klienten krashar efter ca 2 minuters spelande ... Och nu kommer jag inte in alls.

De håller på att uppdatera och ändra en hel del saker nu med servern så den gick ner ett tag men nu är det uppe igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Börja spela Ultima Online idag!

Citat:

JOIN & GET A..... mest intensiva MMORPG.

Börjar jag missa jobbet pga detta så är det du som åker på skulden droogie

Permalänk
Medlem

Re: Re: Börja spela Ultima Online idag!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Börjar jag missa jobbet pga detta så är det du som åker på skulden droogie

I will call thee victim number three.

Du jobbar för mycket den saken är säker

Permalänk
Medlem

Nej tack!