Videofil går inte att ta bort

Permalänk
Medlem

Videofil går inte att ta bort

Jag har en video fil som jag försöker ta bort men så fort jag försöker ta bort den så blir hela datorn seg och det tar typ 1 min att datorn ska försöka ta bort den men sen när man har försökt så står det:

det går inte ta bort dd. detta används an en annan person eller annat program. Avlusta alla program som kan tänkas använda filen och försök igen.

Men det finns INGET som använder filen..

Finns det inget program eller nåt som kan ta bort den ?

Permalänk

Starta om datorn och testa igen.

Permalänk
Medlem

Funkar det inte att ta bort den efter en omstart så installera och kör detta program:
http://www.softwarepatch.com/software/moveonboot.html

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

är det en avi fil så är det pga filen är skadad och win xp har problem att skapa/läsa thubs och försöker om och om igen.

Finns register ändringar här i forumet som gäller detta om det nu var så

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

www.tweakxp.com finns registerinställningarna som lhffan nämnde.
Bara kolla runt lite under System Performance.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk
Medlem

Folk snackar om en massa program och grejs. I detta fal så behövs det inte. Då detta är en gammal bugg i XP. Finns ett registerhack man kan göra för att fixa et men jag kommer inte ihåg det just nu. Men annars så kan man bara låta filen vara markerad och sedan går man och äter eller gör nått annat en kvart. När man är tillbax kan man ta bort filen

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Ellers så läser man FAQ:en innan man postar sin tråd... precis som det står man ska göra.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

eller rita typ ett sträck i paint och sen spara den som typ lol.avi på samma plats och ersätt den.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

wholockme
http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php

"Have you ever bored by this Windows message : "Error Deleting File or Folder, ... There has been a sharing violation. The source or destination file may be in use.", when you try to delete, move or rename a file ?

WhoLockMe is a little extension for your Microsoft Explorer. It permeets you to list all the process locking your selected file."

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
eller rita typ ett sträck i paint och sen spara den som typ lol.avi på samma plats och ersätt den.

Funkar det?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!