Liknade program som STEAM?

Permalänk
Inaktiv

Liknade program som STEAM?

Jo, jag undrar om det finns nåt program som man kan lägga till olika spel i en meny, som Steam har det. Alltså Steam har ju alla sina spel uppradade i en meny lite snyggt, cs, tfc, dod osv.

Det hade varit skönt och händigt att ha liknande meny fast med sina egna spel istället för en massa genvägar på skrivbordet. Som sedan t.ex startas vid Windows-uppstart och ha andra användbara funktionaliteter.

Permalänk
Avstängd

alla spel borde gå att köp/spela via steam imo

hur smidigt som helst

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara så överdrivet svårt för någon med lite programmeringskunskaper att skapa ett liknande program. Det är ju bara att den ska visa genvägar typ. Så ta och kolla i programmeringsforumet eller på andra forum och se om du inte hittar något. Annars är det bara att börja lära sig.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det borde inte vara så överdrivet svårt för någon med lite programmeringskunskaper att skapa ett liknande program. Det är ju bara att den ska visa genvägar typ. Så ta och kolla i programmeringsforumet eller på andra forum och se om du inte hittar något. Annars är det bara att börja lära sig.

Eller fråga någon snällt om dom kan göra det åt en

Permalänk
Medlem

Jag brukar lägga alla genvägar i en katalog och sen lägga till den katalogen som en "toolbar" på taskbaren.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0ve
HLSW ?

Edit: hemsidan http://www.hlsw.org/

Jag hoppas du skojar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Jag hoppas du skojar?

vaffö?
d e skit bra om många man har server o hålla reda på ja kör d själlv... ?

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sne|prezt
vaffö?
d e skit bra om många man har server o hålla reda på ja kör d själlv... ?

1. Lär dig stava
2. Läs första inlägget igen
3. Läs detta igen om du har problem i en annan tråd.

Permalänk

progman.exe

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .