World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
vid vilken level kan man börja grinda dom?

60, krävs ice barrier, och ice block,

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ah, smart.

För att reseta instancen så invitar du någon, gör honom till ledare och skriver /camp. Sen loggar du in igen och instancen är resetad. Man behöver alltså inte lämna instancen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Eller pvp sett me 3000hp+

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Um UBRS är väl i oftast 15 man, hade ni verkligen inte mer Shamaner eller Soulstones från Warlocks eller var det så illa att ni wipat så himla mkt på väg till Drakki redan (känns nästan som om jag inte vågar fråga, pickup groups kan vara ett helvete ibland).

Vi var 12 pers, en präst och en druid som healers. Men vi hade säkert klarat det om folk inte var så jävla dumma ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

nedå krävs bara lvl 60 och över 3200hp

Taktik! :

Arcane intellect
Ice armor
Dampen magic
Mana shield
Frost ward

Sen så börjar du med flamestrike går in med 2 iae (eller nå), frost nova, Cone of Cold, sen spamma iae tills dom dör. Enkelt o bra. Sen för o resetta instancen gör du såhär , /invite "någon" gör han till leader leftar partyt /logout sen så loggar du in gör ovanstående och så /invite "blabla" etc etc...

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Vi var 12 pers, en präst och en druid som healers. Men vi hade säkert klarat det om folk inte var så jävla dumma ibland.

spelar du möjligtvis horde på daggerspine?, jag ver med i en sån grupp, men laggade ur

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Drakkisath är inte direkt svår, men som du säger så blir pickupgrupper ofta inge bra, alla lyssnar inte osv. Har man en druid så sleepar man vänstra adden, dödar högra, men efter det fattar inte vissa att man ska döda andra adden, utan går på bossen, sen blire bara kaos. Dock har jag aldrig vipat på han än, igår hade vi en 60 priest och en 57a priest som stod för healingen. Men det har varit nära för att folk aldrig lyssnar.

Permalänk
Medlem

Dette är sjukt..det beror inte på att han som spelade shamanen är en grym spelare.Jag amushade en shaman..sen gorde han en frostshock och ett slag så var jag nere på 15% sen tog han en instant heal KUL..Nog för att han var 54 och ja 52 men endå-...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Burning blade

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
där gick burning blade ner

Och du är förvånad : P händer ju alltid : /
vilken sida spelar du på? jag är alliance : ) Ludfix Human warrior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Dette är sjukt..det beror inte på att han som spelade shamanen är en grym spelare.Jag amushade en shaman..sen gorde han en frostshock och ett slag så var jag nere på 15% sen tog han en instant heal KUL..Nog för att han var 54 och ja 52 men endå-...

Ett slag som i en windfury eller som i ett slag? Vilket fall som helst så ja, shamans kan vara farliga.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall

Lär ha varit en windfury du fick smaka på, hade han 2h så tare riktigt bra. Men iaf, försök å hålla shamans stunlockade, mycket svårare då. Har du även Preparation äre extra svårt när du kan komma 3ggr, du har även blind.

Själv går jag ogärna i närkamp med en rogue, eftersom ni dodgar mycket å med 5p evis eller en 5p ks förlorar jag otroligt med liv, lättare å släppa en posion å earthbind å kita er till döden istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Själv går jag ogärna i närkamp med en rogue, eftersom ni dodgar mycket å med 5p evis eller en 5p ks förlorar jag otroligt med liv, lättare å släppa en posion å earthbind å kita er till döden istället

grrrr

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Re: Burning blade

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludfix
Och du är förvånad : P händer ju alltid : /
vilken sida spelar du på? jag är alliance : ) Ludfix Human warrior

Alliance så klart Harma lvl 60 ne rogue

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

någon som har lust att börja på en ny karaktär på servern Bloodscalp? Jag kommer vara en undead priest och några dmgdealers hade ju inte suttit fel
Joinade denna serverna för en vän spelar på den och är med i en svensk guild med 200 medlemmar och gör MC, dock måste man vara lvl 30 innan man joinar. Dom bjuder på mounten också har jag hört ^^

Jaja, vill ni vara med så är det bara att skapa en gubbe (helst undead) och /w Hallonkaka. REQ för att joina: Kan spelet någolunda (iallafall har en lvl 50 main), spelar myyyycket och kan lite vett och etikett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Har grindat Mageweavers i WS primärt för Robe of Winternight receptet men även för http://www.thottbot.com/?i=22209 och igår droppade Arcanite Dragonling. Ska ge det till en guilde, men skulle vara kul om ni kan säga vad det sålt för på eran server om ni sett det?:)

SÅlde den för 150G till en kille, efter jag sålt den sa han att han hade erbjudit en annan 200G, jaja, jag gnälelr inte, fixade Dreadsteed idag, o har ändå bra med pengar kvar:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
men herre gud, LÄS INLÄGGET!

jag kan ju inte spela på min lvl 24, därför jag lägger av jävla ärta *sur*

Det var inte bara han som missförstod dig så det var nog PGA dig själv.

onT: Söker ett bra bar mod... trött på det gamla vanliga + CT mod-barerna.

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
nedå krävs bara lvl 60 och över 3200hp

Taktik! :

Arcane intellect
Ice armor
Dampen magic
Mana shield
Frost ward

Sen så börjar du med flamestrike går in med 2 iae (eller nå), frost nova, Cone of Cold, sen spamma iae tills dom dör. Enkelt o bra. Sen för o resetta instancen gör du såhär , /invite "någon" gör han till leader leftar partyt /logout sen så loggar du in gör ovanstående och så /invite "blabla" etc etc...

är det bara första klungan som man kan grinda så? sen hur kommer du ut? det e ju "stängsel" .

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
någon som har lust att börja på en ny karaktär på servern Bloodscalp? Jag kommer vara en undead priest och några dmgdealers hade ju inte suttit fel
Joinade denna serverna för en vän spelar på den och är med i en svensk guild med 200 medlemmar och gör MC, dock måste man vara lvl 30 innan man joinar. Dom bjuder på mounten också har jag hört ^^

Jaja, vill ni vara med så är det bara att skapa en gubbe (helst undead) och /w Hallonkaka. REQ för att joina: Kan spelet någolunda (iallafall har en lvl 50 main), spelar myyyycket och kan lite vett och etikett

jag skulle då vilja vara med på nytt, Står och väger mellan hunter eller mage

Permalänk
Medlem
Citat:

första klungan i main entrence, aoe. alla mages grinda där fort innan det nerfas

Hehe, jo. Blizzard har nerfat många andra farm-ställen redan. DM/SM t.ex. Den där odöda bossen i SM droppar numera bara en skräpgrej istället för 2-4 boe gröna man kunde sälja på AH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
jag skulle då vilja vara med på nytt, Står och väger mellan hunter eller mage

blev hunter såg jag

Nu är vi 2 st! skulle varit trevligt med iallafall en till, helst en warrior som tank.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
är det bara första klungan som man kan grinda så? sen hur kommer du ut? det e ju "stängsel" .

1. Gå in i instancen UTAN Grupp, aoea första gruppen.
2. invita en polare.
3. gör han till leader
4. lefta gruppen.
5. vänta tills det står "You are not in this instance group blablblabla"
6. skriv /logout
7. Logga in med gubben igen
8. aoea gruppen.
9. börja om från 2.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
1. Gå in i instancen UTAN Grupp, aoea första gruppen.
2. invita en polare.
3. gör han till leader
4. lefta gruppen.
5. vänta tills det står "You are not in this instance group blablblabla"
6. skriv /logout
7. Logga in med gubben igen
8. aoea gruppen.
9. börja om från 2.

1. Någon invitear dig
2. du gör det du skall i intancen.
3. du blir group leader och sedan lämnar den andra gruppen
3. upprepar punkt 1.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
1. Någon invitear dig
3. upprepar punkt 1.

Det där fungerar väl ändå inte. Du måste logga ut också, efter nya patchen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
http://files.guildvsguild.info/media/wow/evilmovie.wmv

*kan inte sluta skratta*

förmodligen gammal men... who cares?

Mjau..

Albinsson: Ja i nya patchen vet jag inte...men det funkade förut iaf

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
1. Någon invitear dig
3. upprepar punkt 1.

Uhu, aldrig gjort på det viset, ingen aning ifall det funkar. Iaf mitt funkar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Drakkisath är inte direkt svår, men som du säger så blir pickupgrupper ofta inge bra, alla lyssnar inte osv. Har man en druid så sleepar man vänstra adden, dödar högra, men efter det fattar inte vissa att man ska döda andra adden, utan går på bossen, sen blire bara kaos. Dock har jag aldrig vipat på han än, igår hade vi en 60 priest och en 57a priest som stod för healingen. Men det har varit nära för att folk aldrig lyssnar.

Många gnällspikar får man ofta med sig. Vår Guild (några av oss) skulle raida UBRS för dissenchants. Fick med 4 random killar så vi blev fullt team. En av dom var priest. Han vann vad han ville ha vid en roll och stack, så stod vi där med 1 priest och ingen Druid. Vi hade 3 Paladins så det skulle inte vara några problem. Då drog den andra randomkillen och skrev "Drakkishta can NEVER be killed with only 1 priest so, god bye". Då var vi 13 st kvar. Vi tog det easy och NATURLIGTVIS klarade vi Drakkishta utan problem. Endast 3 dog.

Det finns så mycket gnällspikar, att det chockar mig varje dag kan jag säga. Och riktigt dåliga spelare med för den delen (dom varken lyssnar eller TÄNKER). Det enda som finns i deras skalle är "VILL HA, VILL HA, VILL HA DROPS" sen skiter dom i om folk behöver hjälp eller så, alltid loota först.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Non som lirar alliance på ravencrest?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Passar på att fråga, Nån Alliance på Al'Akir?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min mount idag: