World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Ska nog starta en guild när min gubbe blir lvl 60, har bara 10 lvlar kvar
Ska finnas 2 regler vilka väldigt många kommer ha svårt att klara:
1, var mogen, ålder spelar ingen roll men hur mogen man är i huvvet.
2, kallar man någon annan noob, i guildchat eller i ett /y , kanal eller dylikt så är det "kick".
(självklart är newbie eller nybörjare tillåtet)

Är alliance då på Zenedar, mötte på 3st andra alliance i the slag pit då jag skulle döda sånna där dinosaurier för ett quest.
Då skriver ena /y stop killing them!! I NEED THEM!!

Så svarar jag med att jag behöver dom också för ett quest.
Då kör den en /y igen och blir ännu argare, om jag inte slutar döda dom ska han OWN me!!1One. (hans polare var dock trevliga)
Då svarar jag med att han äger inte det här stället, så jag dödar en dinosaurie här å där.

Yay, då ska han duellera. Skriver att han kan gå tillbaka o lira counterstrike för ingen vill ha honom där. Menade på att ingen jag känner vill det iaf.

Sånna där lol'ande, n00b1! pwn OWN personer hör inte hemma där.

Lirade betan, o koreanska. Då var det ALDRIG sånt där i början. Sa åt mina vänner att "fan det här kommer säkert bli som counterstrike med alla 12 åringar som kommer börja spela" dom svarade med "NÄ! fan heller, kommer inte hända".

Cheers! sitter man där i dag o lirar, stör sig på 90% av alla på servern och vill bara banna hela högen.

Föresten, var en 46 rogue som ville ha en duel med mig, då jag var 24! (också rogue)
Han drog en cheapshot, slog o slog, stun och sen dog jag. Han inte slå en enda gång..
Då skrattar han ut mig, kallar mig för n00b och påstår att min EQ suger?
Finns bara 2 sorts människor som beter sig sådär.
1, counterstrike fanatikern, som gör allt för att trycka ner andra bara denne tar sig till CPL och får Heatons autograf på en ak47 replika.
2, 12 åringen, som knappt hunnit spela sitt första spel, men ser att dom "tuffa" grabbarna beter sig sådär. Denne person bör även lära sig "LOL, n00b, pwn, own och stfu" före orden "mamma" och "pappa".

Seriöst, är less på alla idioter som spelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Seriöst, är less på alla idioter som spelar. [/B]

Sök dig tillen lowpop. server. Att stöta på en idiot där rä som att hitta en epic, det går men de är ta mig fan svårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil

Vilken skitserver är det du lirar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Gör du det?

Kan inte vara kul att spela mot Northern Horde

Nej de jävligt roligt, för horde är N00bard

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Sök dig tillen lowpop. server. Att stöta på en idiot där rä som att hitta en epic, det går men de är ta mig fan svårt

Det är inte säkert, jag är på en low pop som numera blivit medium. Det finns en procent idioter här också. Skriver upp dem på min svarta notepad-lista. Favoriten igår t.ex. var ett par svenskar som skrek massa smörja i IF på blandat svenska och engelska. Visst det kan vara kul att tramsa lite, det har jag inget emot, men /y + caps + svenska gör det trist.

I övrigt, hade flyt igår. Fick Tidal Charm på mitt andra försök (dropraten är mycket hög, men det är en rare mob som ofta inte är där och det är lite segt ta sig dit och kolla)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=1404
Cooldown är 15 minuter, mycket bra trinket kan jag säga.

Permalänk

farbror_eskil: vad heter du på zenedar?
Spelar en lvl 46 rouge - Ziroid

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
Non som lirar alliance på ravencrest?

59 Human Mage @ Ravencrest "Gluttony"

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej de jävligt roligt, för horde är N00bar där

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
själv tycker jag att vanliga kodon är snyggare, gillar inte plåten. undead epic måste jag erkänna är snyggast i spelet

Naj naj, Dreadsteed är klart tuffast i hela spelet

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte plåten på tigrarna heller, ser lite fåniga ut. Får väl bli en Winterspring Frostsaber då istället. (om jag orkar göra det där reputation-questet så många ggr)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Så här ska en mount se ut!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/WoWScrnShot_0...

Fixade den precis till min alt på Sunstrider Fan så mycket skönare att rida på Skeletal Horse än att rida jävla Kodo :s

OH!

Behind the screen Paladins:

http://paladin.istheshit.net/

Hehe...japps det är så paladiner fungerar

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

nån som kan ge mejj en sida där ja kan ladda ner ett mod lr va de heter??

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Hehe...japps det är så paladiner fungerar

En i min guild gjorde /yawn mot en bubble boy som använde bubblan när dom slogs. Tror ni inte han blev jättearg, skapade en alt och gnällde på killen i guilden

Permalänk
Medlem

någon här som lirar på The Maelstrom då?

Permalänk
Medlem

Paladiner får en magisk ranged attack mot flyende i 1.7 btw.

De får första nivån på lvl 44. Här är den på lvl 60;

Hammer of Wrath (holy)
# Damage 504-556
# Mana 425mana
# Cast 1second
# Cooldown 6seconds
# Range 30yards

Kan bara användas mot wounded targets, och är tänkt för att ta ut såna som flyr.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-paladin&...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Ska nog starta en guild när min gubbe blir lvl 60, har bara 10 lvlar kvar
Ska finnas 2 regler vilka väldigt många kommer ha svårt att klara:
1, var mogen, ålder spelar ingen roll men hur mogen man är i huvvet.
2, kallar man någon annan noob, i guildchat eller i ett /y , kanal eller dylikt så är det "kick".
(självklart är newbie eller nybörjare tillåtet)

Är alliance då på Zenedar, mötte på 3st andra alliance i the slag pit då jag skulle döda sånna där dinosaurier för ett quest.
Då skriver ena /y stop killing them!! I NEED THEM!!

Så svarar jag med att jag behöver dom också för ett quest.
Då kör den en /y igen och blir ännu argare, om jag inte slutar döda dom ska han OWN me!!1One. (hans polare var dock trevliga)
Då svarar jag med att han äger inte det här stället, så jag dödar en dinosaurie här å där.

Yay, då ska han duellera. Skriver att han kan gå tillbaka o lira counterstrike för ingen vill ha honom där. Menade på att ingen jag känner vill det iaf.

Sånna där lol'ande, n00b1! pwn OWN personer hör inte hemma där.

Lirade betan, o koreanska. Då var det ALDRIG sånt där i början. Sa åt mina vänner att "fan det här kommer säkert bli som counterstrike med alla 12 åringar som kommer börja spela" dom svarade med "NÄ! fan heller, kommer inte hända".

Cheers! sitter man där i dag o lirar, stör sig på 90% av alla på servern och vill bara banna hela högen.

Föresten, var en 46 rogue som ville ha en duel med mig, då jag var 24! (också rogue)
Han drog en cheapshot, slog o slog, stun och sen dog jag. Han inte slå en enda gång..
Då skrattar han ut mig, kallar mig för n00b och påstår att min EQ suger?
Finns bara 2 sorts människor som beter sig sådär.
1, counterstrike fanatikern, som gör allt för att trycka ner andra bara denne tar sig till CPL och får Heatons autograf på en ak47 replika.
2, 12 åringen, som knappt hunnit spela sitt första spel, men ser att dom "tuffa" grabbarna beter sig sådär. Denne person bör även lära sig "LOL, n00b, pwn, own och stfu" före orden "mamma" och "pappa".

Känner igen det där med att högre lv på folk som vill duellera.
Jag såg en lv 30 warrior som ville duellera mot en lv.15 rogue i Crossroads, efter warriorn vunnigt började han dömma ut roguen hur dålig han var.
Då klev jag fram och ville duellera mot bara för att ge igen på warriorn (jag var lv.45 då *Druid*), då ville han inte för jag var högre lv så han sa att han kommer bara loosa.
Jävla tönt som håller på så mot andra, fast vågar inte få det på sig själv...dömde ut han rejält efter det iaf.
Vem fan blir nöjd när man dänger en som är ca 15lvs under sig själv, enda gågnen jag ens kliver på en ally är om han är i min lv och är beredd på mig...jag vägrar flyga på dom om dom har lite liv och inte sett mig för jag blir bara irriterad själv när det händer på mig.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jopp, Lillhjärta lvl 60 human warrior.

Visa signatur

Lillhjärta - 60 warrior @ ravencrest [Twilight]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Har gjort mig en Warrior alt nu. Lvl 10 Orc vid namn Darktanker

Detta har säkert kommit upp tidigare men det är ändå 521 sidor att kolla igenom.

Hur ska jag lägga mina talents? Tank är det väl tänkt att jag ska vara. Och PvE. Inge PvP för mig.

tack på förhand och gonatt.

protection tree

typ nått sånt här e inte så bra på prot warriors

Arms Talents - 11 points
Deflection rank 5/5
Tactical Mastery rank 5/5
Anger Management rank 1/1

Fury Talents - 5 points
Cruelty rank 5/5

Protection Talents - 35 points
Shield Specialization rank 5/5
Improved Bloodrage rank 2/2
Toughness rank 5/5
Last Stand rank 1/1
Improved Revenge rank 3/3
Defiance rank 5/5
Improved Sunder Armor rank 3/3
Improved Shield Wall rank 2/2
Improved Shield Bash rank 2/2
Concussion Blow rank 1/1
One-Handed Weapon Specialization rank 5/5
Shield Slam rank 1/1

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Paladiner får en magisk ranged attack mot flyende i 1.7 btw.

De får första nivån på lvl 44. Här är den på lvl 60;

Hammer of Wrath (holy)
# Damage 504-556
# Mana 425mana
# Cast 1second
# Cooldown 6seconds
# Range 30yards

Kan bara användas mot wounded targets, och är tänkt för att ta ut såna som flyr.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-paladin&...

Wounded targets = 20% HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta har säkert kommit upp tidigare men det är ändå 521 sidor att kolla igenom.

Hur ska jag lägga mina talents? Tank är det väl tänkt att jag ska vara. Och PvE. Inge PvP för mig.

Håller absolut inte med Sucker på det där.

En protectionwarrior är GIMP i alla lägen förutom vi tankning. Att börja med protectionspecc = du kommer ha problem att levla efter level 20. Varför? Jo, det enda du kommer vara bra på är att tanka mobs i instanser medans andra gör skada. Du kan aldrig ta din yxa och gå och döda mobs ensam, eftersom du kommer antingen dö, eller bli uttråkad efter tio mobs.

Såhär rekommenderar jag att du ska köra:

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

(Om du inte orkar trycka på länken):

Arms Talents - 31 points:

Deflection rank 5/5
Improved Rend rank 3/3
Improved Charge rank 2/2
Tactical Mastery rank 5/5
Improved Thunder Clap rank 0/3
Improved Overpower rank 2/2
Anger Management rank 0/1
Deep Wounds rank 3/3
Two-Handed Weapon Specialization rank 0/5
Impale rank 2/2
Axe Specialization rank 5/5
Sweeping Strikes rank 1/1
Mace Specialization rank 0/5
Sword Specialization rank 0/5
Polearm Specialization rank 0/5
Improved Hamstring rank 2/3
Mortal Strike rank 1/1

Fury Talents - 20 points:

Booming Voice rank 5/5
Cruelty rank 5/5
Improved Demoralizing Shout rank 0/5
Unbridled Wrath rank 0/5
Improved Cleave rank 1/3
Piercing Howl rank 1/1
Blood Craze rank 3/3
Improved Battle Shout rank 0/5
Dual Wield Specialization rank 0/5
Improved Execute rank 0/2
Enrage rank 5/5

Protection Talents - 0 points

Försök fixa Mortal Strike så tidigt som möjligt, dvs om du börjar på arms talents så har du den vid level 40. Den attacken ersätter Heroic Strike när du grindar mobs, och är otroligt kraftfull eftersom den är en instant strike skill, dvs var 6:e sekund (den har cooldown på 6 sec) så har du en extraattack som gör mer skada än en vanlig attack.

När du nått lvl 60 och vill köra en massa instanser så kan du respecca till den builden Sucker beskrev, även om jag inte skulle sätta den där poängen på Anger Management

Permalänk
Medlem
Citat:

Synd att det inte vara på den _gryma_ servern Burining Blade Aka Broken blade

Men men, jag skapa också en warrior för ett tagsen.
Är level 23 nu..
Talents blev:

Deflection Rank 5
Tactical Mastery Rank 5
Anger Management Rank 1
Arms Total: 11

Cruelty Rank 3
Fury Total: 3

min idé:
Ska maxa klart Cruelty sen gå tillbaks till att lägga på arms och vid 40 specca om så man får MS..
Det ska vara en av de bästa sätten att göra, iaf enligt MT i vårat guild och lite andra Warrior polare

EDIT: Får väll säga att min build är väldigt PvE fokuserad då den funkar I instancer och solo grindning...funkar även mycket bra i PvP om man någon gång känner för det

Här har ni min lilla "kombis" http://ne.keryx.se/~redflip/bilder/muma.jpg

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
*text*

då han ville ha pve så skrev jag en pve build inget annat, ska man lvla så e ju DW bästa imo

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Ang. mounts från förra sidan:

Gnomernas epic mount är bara för skön. Hur kan man inte gilla en mount med flames, backspegel och tuta? Som gjord att ligga och brassa i vänsterfil med!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Jupp, Norbius L60 Hunter

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://www.thottbot.com/?i=37480

i majordomo kistan

Våran druid fick dom men exakt när han skulle plocka upp dom crashar servern.

Rätt bra timing

Permalänk
Medlem

Tack så mycket flaskis och Sucker.

Börjar väl med flaskis träd och respeccar vid lvl 60.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Känner igen det där med att högre lv på folk som vill duellera.
Jag såg en lv 30 warrior som ville duellera mot en lv.15 rogue i Crossroads, efter warriorn vunnigt började han dömma ut roguen hur dålig han var.
Då klev jag fram och ville duellera mot bara för att ge igen på warriorn (jag var lv.45 då *Druid*), då ville han inte för jag var högre lv så han sa att han kommer bara loosa.
Jävla tönt som håller på så mot andra, fast vågar inte få det på sig själv...dömde ut han rejält efter det iaf.
Vem fan blir nöjd när man dänger en som är ca 15lvs under sig själv, enda gågnen jag ens kliver på en ally är om han är i min lv och är beredd på mig...jag vägrar flyga på dom om dom har lite liv och inte sett mig för jag blir bara irriterad själv när det händer på mig.

Precis som översittare i verkliga livet då, bara ge sig på när man ABSOLUT inte kan förlora på något sätt, gg.
PvP server ftw dock, polymorphade en 21 gnome warrior när jag själv var 21 @ barrens, kollar bakom mig och ser bara någon NE på en epic mount... jaha död tänkte man, men tydligen inte /laugh @ mig från honom, jag kör /sorry på gnome'n och /salute på båda och dom skiter fullständigt i mig, många såna faktiskt @ Kor'Gall, dvs lvl 60ish som inte automagiskt demountar och 1-shot spränger en åt helvete så ofta det går.
När jag är lvl 60 kommer jag uteslutande attackera folk med 100% liv och 100%mana/energy, samt lvl 60's som är i STV/Hillsbrad och döda lowlevels. Kul att se kravet efter att slås flera mot en hos väldigt många lowlevels dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Våran druid fick dom men exakt när han skulle plocka upp dom crashar servern.
Rätt bra timing

Sånt kanske support kan fixa.
http://www.blizzard.com/support/wowgm/?id=agm01724p

Borde falla under
"Data loss due to a problem with our service (unless due to a global database revert)"

Även om spelaren aldrig hade föremålet i inventory så var det genererat från en drop som försvann pga Blizzards serverproblem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Sånt kanske support kan fixa.
http://www.blizzard.com/support/wowgm/?id=agm01724p

Borde falla under
"Data loss due to a problem with our service (unless due to a global database revert)"

Även om spelaren aldrig hade föremålet i inventory så var det genererat från en drop som försvann pga Blizzards serverproblem.

Våran MT missade att loota Might Pauldrons pga servercrash, han var senare i kontakt med GM men dom kunde inte hjälpa till alls. Som tur vad droppade dom nästa MC-run med.

Visa signatur

Lillhjärta - 60 warrior @ ravencrest [Twilight]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
nja men jag gillar att banka på dom

min main heter Uzerk, http://wow.allakhazam.com/profile.html?145900

Dig har jag då aldrig sett inte din guild heller om jag ska vara ärlig :D, Jag är Exerox 60 Human warrior i Pure

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB