Everquest 2: Trial of the isle CD key

Permalänk
Medlem

Everquest 2: Trial of the isle CD key

Jag har tankat ner trialversionen av Everquest2 och skapat ett konto men när jag loggar in så frågar Everquest efter en CD-key. Vart får man tag på den? Jag läste i en tråd att man fick den mailad till sig men jag har bara fått mitt username och password. Är ju lite sugen på att testa EQ2 men är inte sugen på att köpa spelet för att testa när det tydligen finns en trial.

EDIT: Äh, verkar som man måste vara betalande medlem på Fileplanet för att få spela. Så jag köpte EQ2 istället. Så får se om det är roligare än WoW som jag är rätt less på atm.

Permalänk
Medlem

Spelar du på Splitpaw (Som är den största av de två EU servrarna) och vill ha hjälp eller bara prata så får du gärna skicka ett tell till Nemad.

Hoppas du får det roligt på dina äventyr i resterna av Norrath.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Ok, Splitpaw är servern jag tänkt spela på. En i min WoW-guild spelar tydligen där. Alltid bra att ha folk att tracka med dumma frågor.

Permalänk

Körde även jag på Splitpaw, har en del karaktärer där, vore roligt att börja lira igen om man får tid över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Ok, Splitpaw är servern jag tänkt spela på. En i min WoW-guild spelar tydligen där. Alltid bra att ha folk att tracka med dumma frågor.

Jag råder dig att se till att din första karaktär blir god och då börjar i Qeynos om möjligt (dvs. du vill inte spela en evil-only klass). Tyvärr är freeport ingen höjdarstad och befolkningen på qeynossidan är klart större.

Permalänk
Medlem

Vad jag fattat det som så är det inte som i WoW att dom goda inte kan prata med dom onda, så det spelar väl egentligen ingen större roll ifall man väljer att spela som god eller ond?
Får ta och läsa någon trevlig FAQ eller nåt, ni kan bjuda på länk om ni har någon bra som tar upp grunderna.

Permalänk
Medlem

Det finns mer quests och mycket mer att göra om du spelar som god, det är enda skillnaden.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Mkey, det är ju bra. Hur blir det med PvP i EQ2. Vad jag hört så finns det ingen PvP nu men hur ska det bli med det i framtiden? Känns ju ändå som PvP förhöjer spänningen lite och så får man något att göra som omväxling.

Permalänk
Medlem

Det ska komma någon form av PvP med expansionen som kommer i september.

Jag spelar inte spelet längre, så jag vet inte riktigt hur det blir.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Mkey, det är ju bra. Hur blir det med PvP i EQ2. Vad jag hört så finns det ingen PvP nu men hur ska det bli med det i framtiden? Känns ju ändå som PvP förhöjer spänningen lite och så får man något att göra som omväxling.

Arena-PvP ska komma, men det verkar mest vara för skojs skull och inte en viktig del av spelet.

Anledningen att man vill vara från Qeynos är dels att staden IMO har en bra mycket trevligare layout än Freeport. Det andra, och kanske viktigare, är att marknaden är bra mycket större så det är lättare som nybörjare att sälja saker man hittat som lowlevel. Tyvärr är ekonomin inte i så bra skick just nu p.g.a. att det är så otroligt få låglevel crafters så några få personer kan utan större problem köpa upp ex. alla mage-magier från lvl 1-10 och sen sälja dem till rejält överpris.
Ett tips är därför att fråga i ex. crafters-kanalen om det finns någon scholar/sage/alchemist (beroende på vilken klass du spelar som) som kan göra magi-uppgraderingar åt dig och komma överrens om ett mer rimligt pris från början, för tro mig, över 40 silver för en apprentice-4 magi är ingen vidare bra deal, och de 4 guld som vissa vill ha är rena rånet =(

Bra allmänna sidor när det gäller EQ2 skulle jag säga är eq2.ogaming.com och eq2.tentonhammer.com

Permalänk
Medlem

Mkey, känns dock lite trist om hela spelet går ut på PvE tycker jag.

Permalänk
Medlem

det som är bra är att det inte är så mycket fjortisar

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)