Permalänk

Min Nya Hemsida!!

Hej!
Jag vill att ni ska gå in på min Hemsida och läsa där om Stadsnätsbygget här i Falun som har pågått en tid just nu.

Och den heter så här:

http://www.karlolovnordin.com

När ni har surfat runt i den, gå ni väl skicka en kommentar till mig. Inte på det onda slaget just nu tycker jag just nu.

Mvh KalleNordi0n

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Jadu, jag skulle inte kunna göra bättre själv så jag har inte så mycket att säga till om, mycket information är det iaf

Permalänk
Medlem

Jag ser du har många olika meningar på saker och ting och det är perfekt att du kan ge uttryck för det på din egen hemsida, det är inte alla som gör det faktiskt...

Jag måste få säga att jag inte gillar färgvalet, jag tycker dom sticker ut för mycket, blir hårt mot ögonen. Annars är det bra jobbat om man inte har någon större erfarenhet med hemsidekodning

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Jättefin sida

Permalänk

Oj, vad mycket jobb du lagt ner på din sida! Du måste verklingen ha jobbat länge på din sida. Den är jättefin! Fortsätt att jobba på så kommer den bara att bli ännu bättre! Kom gärna tillbaka och visa upp hur det går för dig.

Med vänliga hälsningar
Sara

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var fin. Den är ju simpel men uppfyller sitt syfte och har innehåll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jätte fin sida Karl-Olov :).
Man ser att du är intresserad inom din "branch". Kul att man ser dig utvecklas inom området Webbdesign.
Jag själv försöker lära mig så mycket som möjligt inom detta.
Vill även tacka för den nyttiga informationen om Dator-säkerhet. Hjälpte mig mycket.

Permalänk
Medlem

Det har sagts innan, men jag säger det igen. Mycket info som är bra ju, men lite bättre färger å lite mindre textstorlek så vore det toppen

Permalänk
Medlem

Mkt lättnavigerad och lätt att hitta information. Bra!

Visa signatur

AMD X2 5000+ : 2048MB DDR-PC5300, 500GB, 7900GTX 512 MB

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köra med Verdana och ha all text svart (inklusive länkar). Du skulle också kunna ha en titel över länkarna på huvudsidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra innehåll och så... Men byt gärna färger och typsnitt!
verdana och svart text kan nog som sagt vara en hit...
Tänk på kontrast (mörkt på ljust och ljust på mörkt), det blir lättare att läsa då.

Permalänk
Medlem

Som sagt kör ett annat färgschema.

Permalänk
Medlem

hehe, vilken lobbyist. kämpa på!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Oj då, du hade visst inte med sweclockers under "Mina Favoriter". Vilket misstag..?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Ända jag tänker på är att du skulle fixa liksom i divs lr liknande och sedan försöka bygga upp en meny och ha innehållet bredvid menyn lr liknande.. Annars suverän sida som sagt mycket information..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

Svar till Sara om min Hemsida

Hej!

Sara. Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin. Och jag måste tacka er för att ni övriga gillade min Hemsida som jag hållit på med under en längre tid, bara för att jag ville berätta om vad som pågår här i Falun.

Och angående det Stadsnät som håller på att växa upp här i min Stad.

Tack ni övriga samt inkl dig Sara.

Puss på dig.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Hallå Karl-Olov!

Tittade lite på din hemsida och har ett ett förslag. Först när jag kom in på din hemsida blev jag lite förvirrad, på grund av att det bara var länkar överallt. Det kändes också lite tråkigt. Sen när jag scrollade ner, så hittade jag texten där det står välkommen till min sida mm. Denna text och bild skulle du kunna lägga över länkarna.

Sen en annan sak. Du nämner i "Om min Hemsida", att du har en gästbok där man kan skriva inlägg i. Vart är gästboken, jag hittar nämligen inte den. Jag hade tänkt skriva något där men men.

Bra sida i övrigt! Hoppas att intresset inte tar slut

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Svar till Oneofakind om min Hemsida

Hej!
Oneofakind. Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin. Jag ska försöka att fixa detta på den första sidan som heter Index.htm

Ska jag göra detta snarast tack.

Jag tog bort min Gästbok bara för att jag hade många som inte tyckte om min Hemsida p.g.a. enkelheten på den skulle jag tro.

Där av anledningen av att jag bort den.

Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Re: Svar till Oneofakind om min Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Oneofakind. Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin. Jag ska försöka att fixa detta på den första sidan som heter Index.htm

Ska jag göra detta snarast tack.

Jag tog bort min Gästbok bara för att jag hade många som inte tyckte om min Hemsida p.g.a. enkelheten på den skulle jag tro.

Där av anledningen av att jag bort den.

Mvh KalleNordin.

Hej!

Synd att du var tvungen att ta bort gästboken

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: Svar till Oneofakind om min Hemsida

Hej!

Synd att du var tvungen att ta bort gästboken [/B][/QUOTE]

Hej!

Oneofakind. Jag kan du inte hjälpa att alla andra inte tyckte om min Hemsida p.g.a. min Enkelhet kan du förstå det Oneofakind?

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Re: Re: Re: Svar till Oneofakind om min Hemsida

Citat:

Hej!

Synd att du var tvungen att ta bort gästboken

Hej!

Oneofakind. Jag kan du inte hjälpa att alla andra inte tyckte om min Hemsida p.g.a. min Enkelhet kan du förstå det Oneofakind?

Mvh KalleNordin [/B][/QUOTE]

Tjo!

Jodå, jag förstår. Men jag tycker att det är synd då det är kul med gästböcker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Karl-Olov!
Bra sida, det är lätt att hitta på den och du har mycket information!

Tråkigt att höra att du blev tvungen att ta bort gästboken

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Jag letade också efter gästboken.

Säga vad man vill om designen, men användarvänlig var den. Bra jobbat för en första sida.

Permalänk
Medlem

Kanon sida!

Väldigt mycket bra information om det mesta! Du ger en bra inblick i både goda och dåliga ting.

sidan är fin men som flera sagt tycker jag att det vore bättre med ett annat typsnitt som t.ex. Verdana. Anledningen till det är att det är mycket lättare att läsa en text på en dator utan så kallade "fötter" på varje bokstav.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Hej Karl-Olov!

Jag tycker, som alla andra, att din sida är underbar. Bara det att teckensnitten kan vara rätt jobbig att läsa ibland. Men den är ytterst användarvänlig och väldigt bra för att vara din första sida.

Lycka till i fortsättningen!

Kauge

Permalänk

Svar till Kauge om min Första Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
Hej Karl-Olov!

Jag tycker, som alla andra, att din sida är underbar. Bara det att teckensnitten kan vara rätt jobbig att läsa ibland. Men den är ytterst användarvänlig och väldigt bra för att vara din första sida.

Lycka till i fortsättningen!

Kauge

Hej!

Och svar till Kauge. Jag som skriver detta svar heter Karl-Olov Nordin.

Jag kan ju inte vara alla till lags
men ska mitt yttersta för att göra hemsidan trevligare och snyggare som inte är lätt uppgift för mig just nu.

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar till Kauge om min Första Hemsida

Citat:

Hej!

Och svar till Kauge. Jag som skriver detta svar heter Karl-Olov Nordin.

Jag kan ju inte vara alla till lags
men ska mitt yttersta för att göra hemsidan trevligare och snyggare som inte är lätt uppgift för mig just nu.

Mvh KalleNordin

Hejsan Kalle!

Att det inte är en lätt uppgift har jag förståelse för.
Ville bara säga vad jag tyckte!
Lycka Till!

Mvh Kauge

Permalänk

Re: Re: Svar till Kauge om min Första Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
Hejsan Kalle!

Att det inte är en lätt uppgift har jag förståelse för.
Ville bara säga vad jag tyckte!
Lycka Till!

Mvh Kauge

Hej!

Och svar till Kauge.

Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin.

Jag måste tacka dig för din förståelse. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Grymt bra sida !
Menyer saknar jag annars kanon bra sida.

Lycka till!

Permalänk

Svar till forcevision

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Grymt bra sida !
Menyer saknar jag annars kanon bra sida.

Lycka till!

Hej! Och svar till forcevision.

Då tycker jag att du ska rulla ned första sidan på Min Hemsida så kommer du att se en del menyer som jag skapat där och det sådana här Hyperlänkar så attdu ska komma åt min övriga sidor.

Har du uppfattat mig korrekt rätt forcevision?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Email: karl-olov.nordin@falubo.se

Visa signatur

Karl-Olov Nordin