Ursprungligen inskrivet av andreasc89
Här har du lite konstruktiv kritik:
Rött passar inte så bra mot blå bakgrund, det skär sig. Jag tror att svart text skulle passat bättre
Dom flesta som är synskadade använder någon form av hjälpmedel för att se texten, t.ex. skärmförstoraren. Det är därför inte så bra att ha för stort teckensnitt, 12 punkter är lagom. Annars blir det bara mer jobb för dom när dom måste ställa ner förstoringsgraden.
Det är bättre att skicka mail eller ringa till dom som du har skrivit personlig hälsning till. Alla kanske inte gillar att det står om dom på internet.
En bra sak kan vara att dela in menyn i submenyer, så att när man t.ex. klickar på bredbandsinfo så kommer en annan meny fram med infon om bredband där man kan välja vad man vill gå in på. Som det är nu så är det svårt att få en bra översikt.
Istället för att börja stycket med "Jag som skiver detta heter..." osv. så är det bättre att göra att litet copyright märke, ett c i en ring (© skriver du) och Karl-Olov Nordin.
Som sagts så är det bättre att förminska bilderna i något bilbehandlingsprogram än direkt i frontpage. Du kan t.ex. ladda ner programmet Gimp gratis och göra det där.
En sak som är viktig att tänka på är att man inte får använda vilka bilder som helst. Många bilder på internet är upphovsrättsskyddade och då är det olagligt att använda dom på sin egen hemsida utan att först fråga om lov.
Det skulle nog vara bättre att skriva vad hemsidan handlar om i kort istället för att skriva om dej överst på förstasidan. Du har ju ändå skrivit om dej på din presentation.
Informationen på hemsidan är bra och du verkar kunna mycket om det som du skriver om, men det känns som om mycket av informationen står på flera ställen.
Det är bättre att välja en e-mail adress som du använder. Lite onödigt att det står 5 st. olika.
Sen så tycker jag att dom har varit ovanligt snälla med kritiken mot din hemsida här. Det är t.ex. ingen som har påpekat att inte sidan validerar med W3C.
Om du har synpukter på hur jag ger kritik så ta det på mailen: andreas.carlsson@kanallysekil.se eller pm:a mej, ta inte upp det i tråden.