Permalänk
Medlem

Inte för att vara taskig eller så. Men själv tycker jag att den inte alls är så värst "användarvänlig" eller "informationsrik". Har sidan något syfte utöver de super viktiga meddelandena osv? Du kanske borde rikta in dig på något mer konkret? Skall du skriva om "Tekniskt Information vad som ska ingår i Varje Hyreslägenhet" eller skall du skriva Faluns stadsnät?

Du kanske kan göra sidan mer som en profil, och sedan ha en länksamling till de andra sakerna.

Citat:

Jag måste än en gång Upplysa er att jag gör denna hemsida inte för att ni ska tycka illa om den eller gilla den, jag gör denna sida bara för att informera vad som pågår här i Falun.

Hade inte läst detta! Det kanske du kan skriva på förstasidan?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Svar till akn3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Inte för att vara taskig eller så. Men själv tycker jag att den inte alls är så värst "användarvänlig" eller "informationsrik". Har sidan något syfte utöver de super viktiga meddelandena osv? Du kanske borde rikta in dig på något mer konkret? Skall du skriva om "Tekniskt Information vad som ska ingår i Varje Hyreslägenhet" eller skall du skriva Faluns stadsnät?

Du kanske kan göra sidan mer som en profil, och sedan ha en länksamling till de andra sakerna.

Hade inte läst detta! Det kanske du kan skriva på förstasidan?

Hej! Och svar till akn3.

Jag som skriver denna hemsida heter Karl-Olov Nordin.

Och jag skriver precis som du antog om vad som pågår här i Falu Stadsnät och vad som kommer att hända i våra Hyreslägenheterna framöver inom Kopparstaden AB:s Hyresfastighetsbestånd.

Men sedan om jag skriver snyggt eller kanske inte skriver så att ni förstår mig inom Information eller så.

Det spelar som helst ingen roll tycker jag det är bara tänka efter stund så kanske det klarnar upp för dig också

Och sedan om jag kanske är lite av Stavsfelsnisse det får du avgöra själv tycker jag.

Jag skriver ändå på detta sätt. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Förstår ditt språk lika bra som vilken svensk som helst? Förstår inte varför andra klagar. Tycker även din hemsida är mycket användarvänlig och innehållsrik. Fortsätt på det spåret Karl-Ove.
Tyckeri nte heller att du är någon stavfelsnisse.
Detta var väl allt från mig

Permalänk

Svar till LucasT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LucasT
Förstår ditt språk lika bra som vilken svensk som helst? Förstår inte varför andra klagar. Tycker även din hemsida är mycket användarvänlig och innehållsrik. Fortsätt på det spåret Karl-Ove.
Tyckeri nte heller att du är någon stavfelsnisse.
Detta var väl allt från mig

Hej! Och svar till LucasT.

Jag måste tacka dig för att har Uppfattat mig korrekt rätt. Tack LucasT

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

jag säger bara en sak PUL, då jag inte tror att du har frågat alla dessa personer om du får skriva deras namn...

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Jag tycker din sida är jättebra för att vara den första du gör! Det skulle dock underlätta, som flera redan har nämnt, om du kunde strukturera upp navigationssystemet lite, så det blir lättare att hitta på din sida.

Kommentarer till borttagna inlägg borttagna. /GAPa

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem

Som sagt så vore det trevligt med mer struktur i menysystemet. Jag tycker det är bra information som alla som har tillgång till Falu stadsnät bör ta till sig. Bra jobbat men det kan som alltid bli lite bättre.

Permalänk
Medlem

karl-olov:
din första hemsida har mer info och intressanta texter än alla mina de senaste 5-7 åren..., sen att mina är snyggare hjälper inte när dom inte innehåller ett smack!
gott jobb!!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad, Blozzard varnad och Fordie avstängd*

Permalänk

Svar till GAPa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa

Hej! Och svar till GAPa. Jag måste tacka dig för att du rensat bort dumma inlägg om min Hemsida. Tack GAPa.

Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa

Hej och svar till GAPa

*zip*

[i]Inlägg redigerat. //Rich[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blozzard
Hej och svar till GAPa

*zip*

Du borde få en till varning för att du fortfarande jäklas med honom genom att skriva på det sättet.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blozzard
Hej och svar till GAPa

*zip*

Hejdå.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag som skriver detta inlägg heter Andreas.
Kul att läsa om dina synpunkter, Karl-Olov Nordin.

På tredje raden på första-sidan, skriver du:
"Den här bilden ner här uppe är faktiskt jag själv och jag har inte hämtat den ur någon film alls, utan det har Kjell Wallin en personal till mig på Bildfabriken på mitt Jobb tagit för en tid sedan".
Det låter lite motsägelsefullt, och istället skulle du kunna skriva något i stil med:
"Bilden ovan är taget på mig, av Kjell Wallin, som jobbar på Bildfabriken"

Kul att se en annorlunda site för en gångs skull!

MVH
Andreas

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Hej Karl-Olov,

Jag måste säga att det är en fascinerande sida du har gjort där, jag brukar inte sitta länge vid varje sida om jag inte har ett förbestämt syfte att vara där, t.ex beställa något eller läsa/skriva något. Men jag har suttit länge på din sida nu, man måste bara läsa allt du skriver.

Bra jobbat , och jag hoppas du fortsätter med hemsidan och har det bra i framtiden!

Mvh
Peter

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Svar till codename[black]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Jag som skriver detta inlägg heter Andreas.
Kul att läsa om dina synpunkter, Karl-Olov Nordin.

På tredje raden på första-sidan, skriver du:
"Den här bilden ner här uppe är faktiskt jag själv och jag har inte hämtat den ur någon film alls, utan det har Kjell Wallin en personal till mig på Bildfabriken på mitt Jobb tagit för en tid sedan".
Det låter lite motsägelsefullt, och istället skulle du kunna skriva något i stil med:
"Bilden ovan är taget på mig, av Kjell Wallin, som jobbar på Bildfabriken"

Kul att se en annorlunda site för en gångs skull!

MVH
Andreas

Hej! Och svar till codename[black] Andreas. Jag måste tacka för din synpunkter om min Hemsida och jag skriver den på för sätt. Tack Andreas.

Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Du var mig allt en rolig prick du

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk

Svar till codename[black]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Du var mig allt en rolig prick du

Hej! Och svar till codename[black]. Tack själv ska du ha. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Haha, även jag har kollat runt lite nu Trevligt att läsa om digital tv etc

Jag har bara två tips:
1. Du kunde kanske som redan sagt skrukturera upp ett meny-system.
2. Minska storleken till 12punkter på typsnitten, underlättar lite

//Linus

Permalänk

Det var länge sedan man såg dig här på sweclockers Karl-Olov. Mycket fin sida du har fått ihopp nu. 10ggr bättre än innan ;). synd det där med gästboken bara :(, men jag förstår dig.

mvh// tonasty4u

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Svar till LiKaN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiKaN
Haha, även jag har kollat runt lite nu Trevligt att läsa om digital tv etc

Jag har bara två tips:
1. Du kunde kanske som redan sagt skrukturera upp ett meny-system.
2. Minska storleken till 12punkter på typsnitten, underlättar lite

//Linus

Hej! Och svar till LiKaN.

Jag svarar dig heter Karl-Olov Nordin.

Jag behöver inte struktera om min Menysystem, men jag tänker inte ändra på Typsnittens storlek.

Jag tänker på dom som ser dåligt, där av det stora typsnittet.

Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Hejsan igen Karl-Olov Nordin. Hur går det med din hemsida?
Sitter själv här nu med en sida som kommer upp om ett tag. Jäkligt tråkigt det där med din gästbok tycker jag. Men det finns alltid människor som skall förstöra för alla andra. Du får gärna hålla koll på min sida www.forcevision.se som kommer upp om ett tag.
Ha det gött !

Permalänk

Svar till forcevision

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Hejsan igen Karl-Olov Nordin. Hur går det med din hemsida?
Sitter själv här nu med en sida som kommer upp om ett tag. Jäkligt tråkigt det där med din gästbok tycker jag. Men det finns alltid människor som skall förstöra för alla andra. Du får gärna hålla koll på min sida www.forcevision.se som kommer upp om ett tag.
Ha det gött !

Hej! Och svar till forcevision. Jag måste uppge för dig att jag stängde min Gästbok bara för att det var några som inte tyckte om min Hemsida se du.

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Jepp jag förstod detta och som jag sa det är så tråkigt att det finns människor som bara vill förstöra för andra.
Annars går det bra med din sida?

Permalänk

Svar till forcevision

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Jepp jag förstod detta och som jag sa det är så tråkigt att det finns människor som bara vill förstöra för andra.
Annars går det bra med din sida?

Hej! Och svar till forcevision. Jag har kanske inte Uppdaterat hemsida än på ett tag, för jag går och väntar på att Stadsnätskillarna här i Falun som håller på att Testa Urustningen för det som skall komma nämligen BredbandsTV hit till Falun samt i Borlänge.

Har du uppfattat mig korrekt rätt forcevision?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Jag tycker sidan är personlig och riktigt bra!
Faktiskt väldigt läsvärd. Ganska kul att få en privatpersons bild av sitt närområde, både på gott och ont.

Bra jobbat Karl-Olov!

Permalänk

Svar till BILSKIRNE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Jag tycker sidan är personlig och riktigt bra!
Faktiskt väldigt läsvärd. Ganska kul att få en privatpersons bild av sitt närområde, både på gott och ont.

Bra jobbat Karl-Olov!

Hej! Och svar till BILSKIRNE.
Jag måste tacka dig för din fina kommentarer kring min Hemsida, och jag kommer att skriva mycket om Falu Stadsnät och om Kopparstaden AB som är med i denna Uppbyggnad samt att jag kommer att skriva mycket BredbandsTV samt om Digital Tekniken inom Marknätet. MM.

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Hej Karl-Olov!

Min pappa bor i Dalarna, mellan Leksand och Rättvik så därför är det extra kul att läsa om vad som händer där uppe!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sidan inte var så fin, den saknar stil och är helt enkelt ful.
Menyerna är tråkiga och jag tröttnade faktiskt efter 3 klick. Men jag antar att all information på den sidan inte är till folk utanför Falun.

Jag tycker att du skall jobba på designen väldigt mycket, såg för ett långt tag sedan att den hade samma upplägg, men nu har du bara uppdaterat med nya länkar. Fixa till designen och enligt mig. Och träna hårt på att lära dig fler saker som man kan ha på hemsidor. Du skall du ta bort de flesta länkar du har, tycker det känns väldigt enformigt och överdrivet. Fast det är för Falunabor. Men mycket information är det och det kanske är bra för den lässugne.

Detta är tips, ja.

Permalänk

Svar till jeeq

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Jag tycker att sidan inte var så fin, den saknar stil och är helt enkelt ful.
Menyerna är tråkiga och jag tröttnade faktiskt efter 3 klick. Men jag antar att all information på den sidan inte är till folk utanför Falun.

Jag tycker att du skall jobba på designen väldigt mycket, såg för ett långt tag sedan att den hade samma upplägg, men nu har du bara uppdaterat med nya länkar. Fixa till designen och enligt mig. Och träna hårt på att lära dig fler saker som man kan ha på hemsidor. Du skall du ta bort de flesta länkar du har, tycker det känns väldigt enformigt och överdrivet. Fast det är för Falunabor. Men mycket information är det och det kanske är bra för den lässugne.

Detta är tips, ja.

Hej! Och svar till jeeq. Jag tycker ska sluta att tycka illa om min Hemsida, det är du som inte kan något om Hemsidor kan jag tro.

Och därför ska inte klaga på min Meny jag gör denna för folk ska hitta lättare på mina andra sidor så det så jeeq.

Har du uppfattat mig korrekt rätt jeeq?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Killen som är sagt förbannad på din påhopp på min Hemsida.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin