har skaffat Elder Scrolls 3 - Morrowind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Tror jag lånar tråden lite, har nyligen börjat en ny karaktär (blev en scout) och eftersom det var flera år sedan jag lirade morrowind så kommer jag inte ihåg alla questar i början, t.ex. då man lämnat tillbaka puzzel kuben till grabben i Balmora, så får man en nyckel.. men jag kan inte hitta något ställe i ruinerna där nyckeln man får passar (har iofs öppnat en dörr med hjälp av en scroll, men tycker man borde komma vidare i questen då) så om nån vet var denna nyckel leder så är jag hemskt tacksam om han/hon vill berätta =D

EDIT: stavfel ^^

Du kan gå in på denna sida: http://www.uesp.net/morrow/espmor.shtml
Klicka på " Walkthrough " så finns alla quests där. Men om jag inte missminner mig så ska du använda nyckeln i en av ruinerna, eller för att komma in i ruinerna som lgger nord öst om balmora. Till höger om Fort Moonmoth. " Swichen " till klot dörren finns på en pidestal framför den tror jag..

Edit: Bidrar med min char i lyan

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

kan någon förklara detta

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Restore Endurance och Restore Strenght potions fixar biffen... oavsett orsaken. Ser ut som om någon jävel just sänkt dom grejerna för dig också...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Du har blivit spellad, som man säger på svensk.

Permalänk

Om det inte hjälper med restore potions så kan det vara så att du har annvänt ett enchantat föremål och när man tar av sig det kan det bli en bugg så att dina abilities sjunker då får du gå till ett tempel och annvända almsivi restoraoation(ngn ting:S)

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Era jäklar, nu har ja precis beställt Game of the year edition från webhallen!!!!
så, nu kommer man att kasta bort ett par veckors tid på att spela detta underbara spel igen.

Gah, jaja, sabbade det lite första gångerna ja lirade det genom att använda lite... host.... fusk....
Denna gången ska ja köra igenom allt från början, utan "hjälpmedel"

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Glöm inte att patcha spelet, då blir du av med de värsta buggarna. Hämta från elderscrolls.com.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Nu har jag med beställt game of the year edition. Grymt prisvärt, 130 spänn inkl frakt för spelet + 2 expansion packs. Vet nån hur det funkar med saves och plugins om man skulle råka ha en piratversion installerad?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Glömde nämna Morrowind fps optimizer. Praktiskt litet program med många bra funktioner.

http://tes.vasya.stepanets.info/tweaker/download.html

Permalänk
Medlem

Gjorde precis klart mitt lilla egna hus. Inte så stort eller något speciellt, gjorde det enbart för att jag tyckte platsen jag placerade det på var ganska mysig.

Screenshot.

Ladda ner Runeheim's House v0.1

Huset ligger en bit söder om Balmora öster om Odai river över en kulle. Screenshot på platsen.
Ta med dig ett par ljus in i huset. Jag gillar nämligen att samla på en massa ljusstakar, så jag gjorde insidan kolsvart. Det finns också ett liten utkikstorn uppe på berget bredvid som inte är klart ännu, du får flyga upp dit om du vill se på utsikten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Gjorde precis klart mitt lilla egna hus. Inte så stort eller något speciellt, gjorde det enbart för att jag tyckte platsen jag placerade det på var ganska mysig.

Screenshot.
http://home.no/lassekongo83/grejor/mw_screen_mitthus_thumb.pn...

Ladda ner Runeheim's House v0.1

Huset ligger en bit söder om Balmora öster om Odai river över en kulle. Screenshot på platsen.
Ta med dig ett par ljus in i huset. Jag gillar nämligen att samla på en massa ljusstakar, så jag gjorde insidan kolsvart. Det finns också ett liten utkikstorn uppe på berget bredvid som inte är klart ännu, du får flyga upp dit om du vill se på utsikten.

Hur funkar det där huset? Hur gör man för att få det att fungera?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Hur funkar det där huset? Hur gör man för att få det att fungera?

Placera .esp filen i mappen "Data Files" i din Morrowind mapp. När du startar så kan du välja om du vill starta spelet, välja Data Files, hemsida, support med mera. Välj Data Files i den menyn och dubbelklicka på runeheims_house.esp. Starta spelet och leta efter huset på det stället jag berättade om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Placera .esp filen i mappen "Data Files" i din Morrowind mapp. När du startar så kan du välja om du vill starta spelet, välja Data Files, hemsida, support med mera. Välj Data Files i den menyn och dubbelklicka på runeheims_house.esp. Starta spelet och leta efter huset på det stället jag berättade om.

Okej, tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk

Edit: Bidrar med min char i lyan
http://img.photobucket.com/albums/v471/Blesk/ScreenShot16.jpg

din slusk! städa genast upp efter dig!

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Mitt morrowind kommer vilken dag som helst nu och jag undrar om man skall lira spelet helt utan modar eller med modar, och i så fall vilka? Eller skall man kanske endast ta patchar från eldarscrolls.com?

Jag vill självklart att spelet skall få ett bra utseende men även vara orginal i uppdrag, landskap med mera.

EDIT: jag sade tidigare att det skulle komma in på tradition i gbg (fick det som svar när jag ringde), men detta är fel då dom har bestämt sig för att lägga ner försäljningen av detta spel (fick det som svar i butiken).

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Mitt morrowind kommer vilken dag som helst nu och jag undrar om man skall lira spelet helt utan modar eller med modar, och i så fall vilka? Eller skall man kanske endast ta patchar från eldarscrolls.com?

Jag vill självklart att spelet skall få ett bra utseende men även vara orginal i uppdrag, landskap med mera.

Alla bör starta med dessa moddarna. Står inte ut att spela spelet utan dem.

Visual Pack 2.11
Bättre texturer.

Visual Pack 2.2
Bättre naturtexturer.

Visual Pack XT
Ännu mera texturer.

Rhedd's heads
Bättre huvuden.

NPC Replacer 3.5
Bättre huvuden på NPCs.

Better Bodies 2.1
Bättre kroppar.

Atmospheric Sound Effects 3.0 + updates
Atmosfäriska ljudeffekter.

Installera dom i den ordningen jag skrev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej.
Du får självklart gärna lägga till fler som du rekomenderar om det är så att jag borde ha något mer.

Jag har tänkt lira spelet "orginal" innan jag ger mig på en massa grövre moddar som nya grottor och andra items.

Tackar så mycket för svaret lassekongo83

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla bör starta med dessa moddarna. Står inte ut att spela spelet utan dem.

Visual Pack 2.11
Bättre texturer.

Visual Pack 2.2
Bättre naturtexturer.

Visual Pack XT
Ännu mera texturer.

Rhedd's heads
Bättre huvuden.

NPC Replacer 3.5
Bättre huvuden på NPCs.

Better Bodies 2.1
Bättre kroppar.

Atmospheric Sound Effects 3.0 + updates
Atmosfäriska ljudeffekter.

Installera dom i den ordningen jag skrev.

Tackar skall ordna det så fort jag fått spelet. T.ex under Atmosfäriska ljudeffekter så finns det flera uppdates skall man ta den sista eller ladda ner alla från första relasen.

Permalänk
Medlem

Alltså. Det tråkiga med det här spelet. Är att man bara snor saker. Sen om det är något fint hus. Då dödar du bara folket där inne. Och snor allt. Så blir du en flykting överallt.

Vad ska man göra för att undvika det? Jag kan inte hjälpa det.. man ser en fin armor, något man får jättemycket pengar ifrån. Så tar jag det bara. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
fan jag har damsugit stan(nåja, nästan) efter ett ex ex av spelet, nån som kanske vet var det finns i ume trakten
annars blire velan o beställa det.
/d

testa ica eller liknande, brukar liga i 129:- bingen

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

När jag körde hade jag en ring som gav mig 100 % osynlighet, jag kunde asså göra vad som helst utan att någon såg. Hade ne ring så jag kuinde flyga över hela banan, svärd som skade hur mycket som helst. ett slott. massa pengar.
Utan fusk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Tackar skall ordna det så fort jag fått spelet. T.ex under Atmosfäriska ljudeffekter så finns det flera uppdates skall man ta den sista eller ladda ner alla från första relasen.

Du får ta och ladda ner alla i rätt ordning, först nr1, sist nr4. Sen så får du läsa instruktionerna på sidan, den modden kräver lite ändringar i morrowind.ini, men det mesta fixas nog av mini.exe tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Btw lassekongo83, hade du gjort det där huset själv? Om du hade, hur gjorde du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Btw lassekongo83, hade du gjort det där huset själv? Om du hade, hur gjorde du?

Han har inte gjort huset själv utan "bara" lagt till det i världen, finns mängder med hus av olika typer man kan kopiera in. Bara kör TES Construction set (editorn)

Editorn är jäkligt jobbig men att lägga in några hus och lite vapen är ganska lätt, däremot att hitta hus/dörrar/trappor/fönster som passar i en stad är svårare. Tidskrävande är det iaf...

... and you made me start! Nu börjas det igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Han har inte gjort huset själv utan "bara" lagt till det i världen, finns mängder med hus av olika typer man kan kopiera in. Bara kör TES Construction set (editorn)

Editorn är jäkligt jobbig men att lägga in några hus och lite vapen är ganska lätt, däremot att hitta hus/dörrar/trappor/fönster som passar i en stad är svårare. Tidskrävande är det iaf...

... and you made me start! Nu börjas det igen

Okej, har typ aldrig använt det programmet innan, kan du visa/säga hur jag ska göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

googla, finns stora manualer som går igenom hur allt går till. Var ett tag sedan man pillade i den så jag kommer inte ihåg allt. Men ladda bara morrowind.esm och editera, spara som en egen *.esm och ladda den vid start för att sedan prova. Lättast är att hitta en manual som är bra, kanske har några länktips imorgon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
När jag körde hade jag en ring som gav mig 100 % osynlighet, jag kunde asså göra vad som helst utan att någon såg. Hade ne ring så jag kuinde flyga över hela banan, svärd som skade hur mycket som helst. ett slott. massa pengar.
Utan fusk!

Vad i hela friden för ring i det vanliga spelet klarar att hålla en 100% chameleon-enchantment?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Vad i hela friden för ring i det vanliga spelet klarar att hålla en 100% chameleon-enchantment?

Ring of the Khajiit. Gå till Thieves Guilden i Vivec (den är gömd) och prata med helgedomen där. Utför uppdraget och reap the reward.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
googla, finns stora manualer som går igenom hur allt går till. Var ett tag sedan man pillade i den så jag kommer inte ihåg allt. Men ladda bara morrowind.esm och editera, spara som en egen *.esm och ladda den vid start för att sedan prova. Lättast är att hitta en manual som är bra, kanske har några länktips imorgon...

Okej, tack så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ring of the Khajiit. Gå till Thieves Guilden i Vivec (den är gömd) och prata med helgedomen där. Utför uppdraget och reap the reward.

Men det är ju inte roligt om det inte är constant effect... Trodde han hade en constant 100% cham-ring.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!