Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

s-ata...på med OS

nu är jag förbanade...nu har jag försökt i 2dagar med att instalera windows på en S-ata disk men den vägrar att hitta fan skapet

är det någon som kan tala om för mig varför jag inte kan instalera windows "skräppet" på en S-ata disk?

jag har ett abit AV8 och disken är en 76gb raptor.

tackar det var snällt

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

tryck F6 i början av installationen (vid frågan om SCSIdrivers) och använd e floppy med drivers

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Och ta för guds skull inte en gamma floppy du har liggandes som inte fungerar för då kommer du gräma dig i två dagar till innan du fattar felet

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

jo...men om man inte har en disketstation då...:(...det är lixom lite trångt i lådan så det finns inte plats för sånt.

men jag ska försöka klämma in en, om det inte finns något annat sätt så

tackar

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Hej! Lånar tråden lite...

Jag försöker också instalera en SATA disk på min dator..
Jag har hört att man ska boota med windows XP floppyn i och sedan trycka F6, men det funkar inte för mig.. Instalationsprogrammet startar men det händer inget när jag trycker F6..

Jag har enablat SATA i Bios men den vill trots det inte hitta disken!
är det någon som kan hjälpa mig med detta enerverande problem?

//Andreas

Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde89
jo...men om man inte har en disketstation då...:(...det är lixom lite trångt i lådan så det finns inte plats för sånt.
men jag ska försöka klämma in en, om det inte finns något annat sätt så
tackar

då monterar du en temporärt dvs enbart för installationen och monterar bort den vid nästa omstart...

jag kör ofta med saker löst hängande i sladdar och det funkar alltid

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

Allt detta står i FAQ..

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |