Permalänk
Medlem

Tänker på dig mannen! Håller alla tummar jag kan...

mvh Viktor

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Fy fan, det är ju helt sjukt sånt här. Räkna med att jag kommer donera pengar till Cancer fonden.

Med risk för att vara okänslig, hur länge kommer du klara dig bara genom att käka broms medicener om inget annat dyker upp och botar dig?

Permalänk
Medlem

Har nu suttit i ca 2-2,5 timma och läst igenom hela tråden.

Det är tragiskt det som hänt.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men hoppas att du blir frisk på något sätt

/ Eng

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Usch och fyfan för cancer

Så vidigt ledsamt besked Pale... men har det blivit så illa att det inte finns nån behandling? Sprids det för fort eller? Min mormor hade mycket elakartad cancer, men fixade det till slut. Jag hoppas verkligen du gör samma! Kämpa på mannen!

Doktorn som jag träffade idag som är expert på just min sjukdom "Hodgkins-lymfom" sa att det inte finns nå behandlingar just nu som kan hjälpa. Men att dom skulle ha ett möte och kolla med andra doktorer om dom visste någe.

Just min sort är en av de som sprider snabbast utav de som finns i min "grupp" av cancer.

Men bromsmedicinerna fungerar förhoppningsvis bra, finns olika sorter så jag kommer att gå på täta kontroller för o se hur pass dom fungerar. Olika fungerar olika bra på olika perssoner.

Det är en del olika behandlingar som det forskas om och testas just nu, så det är bara hoppas på att det kommer någon som passar mig snart.

Ett alternativ är benmärgstransplantantion från min bror. Men just min "undergrupp" av sjukdommen har inte svarat så bra på den metoden. + att det är 20% av de som går igenom det som dör av ingreppet. Så det känns inte som ett alternativ...

Hur länge jag kommer att leva på bara bromsmedicin har jag ingen aning, det beror som sagt på hur pass det fungerar.

Mvh // Pale

Permalänk
Medlem

Följde din tråd redan 2003 och jag vill säga att jag lider med lika mycket nu som jag gjorde då Men det märks att du är stark så jag är helt övertygad om att du fixar det här...! Sen har jag samtidigt fått många leenden av den här tråden, framförallt från 2003, finns en underbar humor och samhörighet här på Swec

Krya på dig!

//Alex

Sen vill jag säga det att jag tycker att det är beundransvärt av moderatorerna att tillåta och plocka fram tråden,
[gay] man får liksom lust och krama er [/gay]

Permalänk
Medlem

Sällan man skriver på swec nu för tiden sen ÖÄ förvann men den här tråden tog tag i mig.

Min mormor dog i cancer, tråkigt men det är bara att kämpa på att bara ha kämpavilja att bli frisk är halva kampen!

Kämpa på Pale! /kram

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen synd om dig mannen, I really do..
Men någon måste ju vara tråkig också, är det här verkligen rätt forum?

Visa signatur

i7-7700K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PihraiJA
Men någon måste ju vara tråkig också, är det här verkligen rätt forum?

Moderator som hämtade fram tråden, så jo, det är det. Tack och lov för det också.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Pale... Jag blir ledsen när jag läser detta, men samtidigt blir jag glad över att du verkar vara en så stark människa Lycka till och kämpa på, du kommer att lyckas ta dig igenom.

/Robert

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Chilla bara, det går nog bra : ).

Håller tummarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Keep fighting

Permalänk
Medlem

Hoppas det fixar sig, bara var stark kämpa på! jag och min flickvän tror starkt på dig! du måste klara det!

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir nog bra ska du se.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Doktorn som jag träffade idag som är expert på just min sjukdom "Hodgkins-lymfom" sa att det inte finns nå behandlingar just nu som kan hjälpa. Men att dom skulle ha ett möte och kolla med andra doktorer om dom visste någe.

Just min sort är en av de som sprider snabbast utav de som finns i min "grupp" av cancer.

Men bromsmedicinerna fungerar förhoppningsvis bra, finns olika sorter så jag kommer att gå på täta kontroller för o se hur pass dom fungerar. Olika fungerar olika bra på olika perssoner.

Det är en del olika behandlingar som det forskas om och testas just nu, så det är bara hoppas på att det kommer någon som passar mig snart.

Ett alternativ är benmärgstransplantantion från min bror. Men just min "undergrupp" av sjukdommen har inte svarat så bra på den metoden. + att det är 20% av de som går igenom det som dör av ingreppet. Så det känns inte som ett alternativ...

Hur länge jag kommer att leva på bara bromsmedicin har jag ingen aning, det beror som sagt på hur pass det fungerar.

Mvh // Pale

sånt besked är sorgligt, vad mer kan man säga...:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

såklart det löser sig, sveriges doktorer är faktiskt väldigt bra.

Lycka till!

Visa signatur

mjau

Permalänk

Kämpa på!

Permalänk
Medlem

Det är lungt,du klarar det!

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

4:e gangen jag skriver i den har traden tror jag, och onskar samma sak: att du bara kunde fa bli frisk en gang for alla. Jag hoppas innerligt att det hander.

Jag har en fraga, som kanske verkar konstig, kanslokall, dum etc. Om vi tanker oss att du nu inte skulle kunna bli frisk, hur skulle du reagera? Jag antar att du redan har tankt den tanken 1000 ganger sedan du fick diagnosen. Har du, som man ibland ser pa film, massa saker som du vill gora innan du dor o.s.v.? Jag vet i alla fall att jag skulle ha extremt svart att klara av och acceptera att jag skulle do, om det nu vore fallet.

Fortsatt kampa vidare, det finns ingen anledning att ge upp, och jag tycker det ar beundransvart att du fortsatter att visa sant mod och positivitet.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Klart som fan du klarar detta. Känner till vem du är då du gick i samma linje som mig, fast ett år över då. Nemas problemas.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

jag kommer ihåg hur det hela startade..... Du frågade i ÖÄ om en knöl du fått på bröstet, sedan utveklades det ganska rejält till nånting som hängt med swec ett tag nu Hoppas allt gå bra!

Permalänk
Medlem

Du klarar detta, kämpa på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
jag kommer ihåg hur det hela startade..... Du frågade i ÖÄ om en knöl du fått på bröstet, sedan utveklades det ganska rejält till nånting som hängt med swec ett tag nu Hoppas allt gå bra!

Faktum är att det är exakt i den här tråden som det hela startade i ÖÄ.
Pale har bara redigerat första inlägget. Jag kommer också ihåg det som igår.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att du tar dig ur den här skiten, vill inte se nån person så här =(
hoppas att du blir bättre snart!

Permalänk
Medlem

Fyfan. Det låter inte bra detta. Hoppas det ordnar sig.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Kan du inte åka till USA då? de kanske har behandlingar där som är bättre/funkar?
Okej det är dyrt men sådana saker kommer i andra hand i en sådan här fråga tycker jag.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Faktum är att det är exakt i den här tråden som det hela startade i ÖÄ.
Pale har bara redigerat första inlägget. Jag kommer också ihåg det som igår.

Och jag får säga grattis till 800:e inlägget (kunde inte låta bli )

Citat:

Kan du inte åka till USA då? de kanske har behandlingar där som är bättre/funkar?
Okej det är dyrt men sådana saker kommer i andra hand i en sådan här fråga tycker jag.

sant, värt å höra sig för iaf vad dom har iaf..

Cancer, alltså denna jävla sjukdomen, bara ordet smakar illa i munnen :/

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Hm. Tror inte på det där med att åka utomlands för att försöka hitta mirakelbehandlingar. Finns en del fula fiskar som försöker lura sjuka med att prata om "mirakelkurer." Jag är övertygad om att nya behandlingar som verkligen fungerar börjar användas relativt snabbt i Sverige. Men jobba på bara -Pale- ! Vore jag som du skulle jag satsa på bromsmediciner, och bara försöka med en transplantation i sista hand.

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

Kämpa på, jag hoppas verkligen att det löser sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Du klarar detta, kämpa på!

inshallah

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz

Jag har en fraga, som kanske verkar konstig, kanslokall, dum etc. Om vi tanker oss att du nu inte skulle kunna bli frisk, hur skulle du reagera? Jag antar att du redan har tankt den tanken 1000 ganger sedan du fick diagnosen. Har du, som man ibland ser pa film, massa saker som du vill gora innan du dor o.s.v.? Jag vet i alla fall att jag skulle ha extremt svart att klara av och acceptera att jag skulle do, om det nu vore fallet.
.

Som det ser ut i dagsläget så är det nästan så.
Dock finns bara cancern där och gör mig inte sjuk. Alltså jag mår inte dåligt, det ända som märks är att jag är ganska trött. Men än så länge fungerar alla organ och så perfekt.

Jag har funderat lite på det. Dock har jag hunnit med att göra ganska mycket redan. Vill självklart resa lite mer.
Även gifta mig och skaffa barn. Men det är ju ganska uteslutet. Iaf barnen.

Men men, allt tar sin tid, bara hålla tummarna och passa på att göra lite skoj saker.