World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
MEN.... om man försöker skjuta av den med horden nära behöver han bara springa igenom Paladinen för att spellen skall avbrytas. Man måste stå vänd mot fienden

Ja, grymt dåligt. Jag menar, varför ska det vara så för paladins när ALLA ANDRA kan kasta spells med ryggen mot fienden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Här var man glad åt att Paladins ÄNTLIGEN fick något att avsluta fighterna med (HoW). har spelat nu i AB och iof lyckats döda ett 10 tal flyende hordes. MEN.... om man försöker skjuta av den med horden nära behöver han bara springa igenom Paladinen för att spellen skall avbrytas. Man måste stå vänd mot fienden
Det är så typiskt Paladiners magier överhuvudtaget... Vädret måste vara fint, man måste ha en miljon på banken, det måste vara världsfred, alla kvinnor måste vara dökära i en, och då... först DÅ kanske paladiner kan lyckas med någon av sina magier.
1 sekunds cast time? Bara 20%? FUNKAR INTE I PVP BLIZZARD. Går någon under 30% backar dom och blir healade. PRECIS som alla paladiner VISSTE dom skulle göra.
Och stå och viffta med en blixtrande hammare i handen??? Det är ju inte som att sätta en skylt "PURGE/FEAR/STUN ME PLZ" på skallen... bra jobbat Blizzard... som alltid. Ge nu shamaner nuke totems som dödar alla Alliancer instant på kontinenten så blir hordes nöjda och slutar klaga på paladiners imba sköld... sorry men jag är redigt trött på detta

Ja, för ingen annan klass med casting time spells råkar ut för att motståndaren försöker bryta spellen genom att komma bakom en och det syns inte alls när t ex en Mage chargear upp en Fireball... Och har folk tid med att ha koll på när de hamnar på 30% liv och backar bara för att en paladin inte ska kasta sin hammare så har ni nog mycket större problem i gruppen än det.

Och det är ju självklart varför ni inte kan kasta den närsomhelst. Paladins är den bästa defensiva klassen med två sköldar, heals, dispel och plate.

Eller för att göra en omvänd variant på det sista du skriver; ge paladins en instant spell utan cooldown som kan kastas närsomhelst, även med sköldarna på, och så slutar alliance kanske att klaga på Shamans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Ja, grymt dåligt. Jag menar, varför ska det vara så för paladins när ALLA ANDRA kan kasta spells med ryggen mot fienden.

Aldrig spelat Mage ser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Nu var det inte jag som skrev det men jag kan sätta en hel del på att det Icetec skrev fullkomligen dröp av ironi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Nu var det inte jag som skrev det men jag kan sätta en hel del på att det Icetec skrev fullkomligen dröp av ironi.

Tror han spelar Alliance, man vet aldrig :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter

Rätt

Citat:

Tror han spelar Alliance, man vet aldrig :/

Fel

Ser jätteskoj ut när Nightelves i mustasch hoppar runt i ring, fram, tillbaks, upp och ner samtidigt som de svingar med sina överdimensionerade yxor. Tur att man är warlock och har seduce.

Permalänk
Medlem

Ni som klarat spindelbossen i ZG kan gärna få ge lite tips

Klarade dom 2 första utan problem, prästen med holy wrath var väldigt enkel faktiskt, den andra drainade man bara.

Antar att man ska draina spindeltjejen också, fick ner henne till 72, sen hade alla dött av posionen innan.

Vi börjar med att MT pullar, mt håller, mages aoear medans locks och hunters drainar. Nån mage lyckas alltid dö här, måste fila på det. Sen kommer posionet, har man inte en shaman i varje grupp tar det väldigt hårt.

Tips pls

Drog in denna http://www.thottbot.com/?i=51337 till min shaman iaf, riktigt nice

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar ett kommando liknande /face i Everquest(tror det va det spelet som hade det)

Så man kan använda alla spells man har, just nu är det bara dumt att försöka kasta Smite/mindblanst(spelar som priest).

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Ni som klarat spindelbossen i ZG kan gärna få ge lite tips

Klarade dom 2 första utan problem, prästen med holy wrath var väldigt enkel faktiskt, den andra drainade man bara.

Antar att man ska draina spindeltjejen också, fick ner henne till 72, sen hade alla dött av posionen innan.

Vi börjar med att MT pullar, mt håller, mages aoear medans locks och hunters drainar. Nån mage lyckas alltid dö här, måste fila på det. Sen kommer posionet, har man inte en shaman i varje grupp tar det väldigt hårt.

Tips pls

Drog in denna http://www.thottbot.com/?i=51337 till min shaman iaf, riktigt nice

Ärligt talat: Det är bara att dps:a ner henne; se till att nån kan ta över aggro när hon nätar och se till att poison försvinner jättefort så är det inga problem. Vi whipade en gång när vi försökte med aoe på spindlarna - allt blev kaos då aoe-killarna dog, andra försöket så plockade vi de utan aoe vilket inte var några problem.

Ni som söker utmaningar i spelet: testa tigerbossen med en warrior (och vara horde). Heeeeelt hopplöst, lyckades ändå rätt bra tack vare hunterfällor på vårt ungefär 23:e försök, men då hade vi slagit förmkt på highpriest så warriorn råkade döda den då han skulle hålla medan vi rensade dom andra Men Zul'Gurub är verkligen superkul. På tiden att vi som är chanslösa på vael får något att roa oss med...

(förövrigt har det verkligen blivit äckeldyrt att reparera)

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Citat:

Här var man glad åt att Paladins ÄNTLIGEN fick något att avsluta fighterna med (HoW). har spelat nu i AB och iof lyckats döda ett 10 tal flyende hordes. MEN.... om man försöker skjuta av den med horden nära behöver han bara springa igenom Paladinen för att spellen skall avbrytas. Man måste stå vänd mot fienden
Det är så typiskt Paladiners magier överhuvudtaget... Vädret måste vara fint, man måste ha en miljon på banken, det måste vara världsfred, alla kvinnor måste vara dökära i en, och då... först DÅ kanske paladiner kan lyckas med någon av sina magier.
1 sekunds cast time? Bara 20%? FUNKAR INTE I PVP BLIZZARD. Går någon under 30% backar dom och blir healade. PRECIS som alla paladiner VISSTE dom skulle göra.
Och stå och viffta med en blixtrande hammare i handen??? Det är ju inte som att sätta en skylt "PURGE/FEAR/STUN ME PLZ" på skallen... bra jobbat Blizzard... som alltid. Ge nu shamaner nuke totems som dödar alla Alliancer instant på kontinenten så blir hordes nöjda och slutar klaga på paladiners imba sköld... sorry men jag är redigt trött på detta

Rulla en shaman då om dom är så bra och paladiner så kastrull, gnällspik

Btw, någon mer som fått strul med titanbar med nya patchen? Min har blivit tämligen konstig och läggar sig över allting när man tex reser mellan kontinenterna :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solomoniac
(förövrigt har det verkligen blivit äckeldyrt att reparera)

instämmer, vi försökte mot ragnaros igår, dog ju ett antal gånger, 16g repair för kanske 7-8 dödar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk

har shamanfjållorna fått någon ''nerf'' än? tycker inte det är någon skillnad när jag slåss mot dom =/

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag HoW väldigt mycket!
Den är dock inte så bra i PvP som man kunde hoppas.. Men i PvE äger den!

Så himla nice i MC, så fort bossen är på 20% och fighten är under kontroll så ser man såna hammare överallt!

Igår fick man tanka Majordomo tillsammans med en warrior... lite små spännande! dock så fick vi inte ner han.. men det börjar ta sig.. 5 adds nere.. sen gick dom andra lös på våra healers!
EDIT: Appropå det, någon som vet om Seal of fury, blivit buffad?
Tro det eller ej, men jag lyckades sno agget från warrion ett par gånger.. (inte efter en teleport då vet jag att jag får stryk) Men när båda stod och slå, så fick jag agget rätt ofta.. eller är han lite random så? - Visserligen stod jag med OEB och slog.. men i alla fall..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
HoW är helt imba. Körde igenom hela MC ikväll, och vid varje boss så ökade dps:en grymt mycket de sista 20 procenten när alla paladins spammade HoW

Den lär fortfarande inte vara hälften så bra som Execute. (?)

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Den lär fortfarande inte vara hälften så bra som Execute. (?)

Njae, den är långt ifrån Execute..
Min högsta crit har väl landat på runt 1500. och den crittar GRYMT ofta.. vet inte riktigt vad den går på.. men runt 30-35% crit chans har jag med den!

Och det gör en hel del när 6+ Paladins står o slänger en sådan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Förklara för mig varför jag som warlock kan skjuta iväg en Shadowbolt på 3sec casting time när jag har en warrior springandes runt t.ex. det kallas HÖGERKNAPPEN PÅ MUSEN, för helvete sluta wajna. På varenda jävla sida wajnar du om att paladiner är så dåliga och bjäbb bjäbb bjäbb... Fan sluta spela då.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
har shamanfjållorna fått någon ''nerf'' än? tycker inte det är någon skillnad när jag slåss mot dom =/

learn to play your class noob!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX

Förklara för mig varför jag som warlock kan skjuta iväg en Shadowbolt på 3sec casting time när jag har en warrior springandes runt t.ex. det kallas HÖGERKNAPPEN PÅ MUSEN, för helvete sluta wajna. På varenda jävla sida wajnar du om att paladiner är så dåliga och bjäbb bjäbb bjäbb... Fan sluta spela då.

Håller med Nex fullständig. Det enda du tillför denna tråden är dagligt gnäll typ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

Jupp, ägde en level 60 Paladin med min level 50 Shaman.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

varför e shamaner så jävla overpower som ni alla gnäller.

IMO så e paladins overpower me sin ändå jävla bubbla å lay of hads men jag brukar inte wina.

en WF critt kan göra ca 1.4dmg vad kan en warriors execute göra Mycket mera dmg än vad en WF kan så sluta gnälla.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

IMO så e paladins overpower me sin ändå jävla bubbla å lay of hads men jag brukar inte wina.

en WF critt kan göra ca 1.4dmg vad kan en warriors execute göra Mycket mera dmg än vad en WF kan så sluta gnälla.

Håller helt klart med, jag gillar inte att möta paladiner för man vet att man måste döda dom tre gånger typ

Lika glad är jag för det fast gladast är nog paladinen. Alla klasser har för och nackdelar, det vet man när man börjar lira och det får man ta helt enkelt utan en massa gnäll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

Nu ska jag whina lite
Vad är det för fel på Paladins bubbla? Visst vi använder den till att hela oss själv i tighta situationer. Vad híndrar er ifrån att göra detsamma? Dom flesta jag mött står och fortsätter att slå på min bubbla i 12 sekunder, dom backar inte undan eller något. Dom står där o slår som fjantar...
När vi är i våran bubbla, gå därifrån använd bandage!
Shamaner / druider har den där instant grejen, som ger dom i stort sett fullt liv. Samma sak.

Vad är skillnaden från att en mage sheepar en, och sätter sig ner o dricker / äter?

Förstå vad ni ska göra när vi är i våran bubbla, sluta slå på oss, det är helt onödigt. Använd dom 12 sekunderna till att göra något vettigt med, i stället för att se "immune" ovanför erat huvud!

Använda bubblan för att HSa? - Vårt enda sätt att ta oss ifrån en knipig situation.
Shaman - ghostwolf
druid - travelform
hunter - wingclip / icetrap / whatever
priest - fear
warlock - CoE / fear / seduce
warrior - Hamstring
mage - sheep / frost nova

Själv använder jag i stort sett aldrig min bubbla, den behövs inte. enda gången den är riktigt bra är i PvE (solo) Bubblar aldrig mig i ett party, för då vet jag att mobben går och slår ihjäl min präst!

Skulle utan att blinka byta min sköld mot ett sätt att slowa fiender!

Så snälla, ge mig något konstruktivt till varför Paladins sköld är så fruktansvärt imba!?

Permalänk

byte av class vilken class e bäst för warlocks? både alliance och horde
tänkte att jag skulle ha en warlock att köra med men vilken class ska man välja?
vill ha tips både för horde och alliance

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
tänkte att jag skulle ha en warlock att köra med men vilken class ska man välja?

du menar nog ras

Str Agi Sta Int Spi Health Mana
Gnome 15 23 20 26 22 43 200
Human 20 20 21 22 23 53 140
Orc 23 17 23 19 25 73 109
Undead 19 18 22 20 27 63 110

warlocks base stat är ju stamina så, orc har mest, och orc har även pet damage bonus. hardiness är även det underbart. så orc är självklara valet om jag skulle varit warlock

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Vad är skillnaden från att en mage sheepar en, och sätter sig ner o dricker / äter?

Bara ett litet inlägg.
Vi mages kan inte sätta oss och äta eller dricka när vi sheepat någon. Kan inte göra det när man är i combat. Men det är klart.. bandage funkar ju. Aja, ville bara klargöra.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor

Vill säga, ta den du själv gillar..det är du som ska sitta och kolla på gubben..
Själv tog jag Human för jag gillar utseendet på gears på dem, är level 40 nu

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

tss jag kan min klass det är bara det att jag inte hinner byta stance och använda pummel för att avbryta deras förbannade heals, jag har 2 i den där tactical mastery så jag får tillräckligt med rage för att använda den när jag byter stance men det går åt helvetet endå. om dom hade ökat kasttiden på healsen så hade det varit en aning jämnare. förstå att dom helar sig innan dom kommer under 20%hp annars är dom körda så jag hinner inte sätta en execute på dom. Men men jag är bara lvl 48, när jag får mortal strike eller den där instant attacken längst ner i fury trädet så ska det fan bli andra bullar, bullar utan shaman heals ;).

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Bara ett litet inlägg.
Vi mages kan inte sätta oss och äta eller dricka när vi sheepat någon. Kan inte göra det när man är i combat. Men det är klart.. bandage funkar ju. Aja, ville bara klargöra.

Jodå, en mage kan visst sätta sig ner o dricka / äta när dom sheepat, då det oftast bryter combat!

Kanske inte fungerar mot vanliga mobs, men det fungerar garanterat i PvP.
Lirade med min 50+ präst, och hade en mage som höll på att göra så i flera minuter mot mig :/

Om du inte har ett addon som talar om för dig när du går in / lämnar combat så skaffa det!

Permalänk

ska jag pausa min mage för att börja på en warlock...då mage inte e suveräna i endgame pga fire resinstant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jodå, en mage kan visst sätta sig ner o dricka / äta när dom sheepat, då det oftast bryter combat!

Kanske inte fungerar mot vanliga mobs, men det fungerar garanterat i PvP.
Lirade med min 50+ präst, och hade en mage som höll på att göra så i flera minuter mot mig :/

Om du inte har ett addon som talar om för dig när du går in / lämnar combat så skaffa det!

klart det går...5sec kanske...sen resheepar man och då har man 2 sec o dricka/ät tredje gng varar knappt poly något och sen är spelaren immune ett tag.

annan sak:

wf crit på 1,4k lol?..... polaren me TuF gjorde 3,5k crit me WF på mig...fast d va ju me holy strength annars ligger den på ~2,5k och han har ingen str gear whatsoever.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)