World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Haha, hjälpte en polare att få barman shanker, men det blev något fel så han kunde inte loota den. Jag tog den och skrev till en GM. Idag hade de gett den till honom men jag har fortfarande kvar min i inventoryt.

Hehe, jag ska prova detdär med lite annan EQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Haha, hjälpte en polare att få barman shanker, men det blev något fel så han kunde inte loota den. Jag tog den och skrev till en GM. Idag hade de gett den till honom men jag har fortfarande kvar min i inventoryt.

Hörde något liknande tidigare, fast det var en stav. Han hade kvar den... ett tag, sen försvann den helt plötsligt i ett Stratholmerun.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Hörde något liknande tidigare, fast det var en stav. Han hade kvar den... ett tag, sen försvann den helt plötsligt i ett Stratholmerun.

Hoppas den inte försvinner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Jo men vi snackar väl inte enskilda spells utan mer generellt? Om alla frost-mages hade 50% crit skulle de göra bra mycket mer ont än vad de gör.

Alla vettiga frost mages HAR +50% crit på frusna mål. Jag använder det i varenda strid för burst damage (Frostbolt+CoC+Fire Blast blir ofta över 3k). Man har alltid Frost Nova för att frysa motståndare och man bör också ha Frostbite som ger 15% chans till alla frost spells att frysa motståndaren, även Ice Armor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Alla vettiga frost mages HAR +50% crit på frusna mål. Jag använder det i varenda strid för burst damage (Frostbolt+CoC+Fire Blast blir ofta över 3k). Man har alltid Frost Nova för att frysa motståndare och man bör också ha Frostbite som ger 15% chans till alla frost spells att frysa motståndaren, även Ice Armor.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Duger den? Vill ha PoM dock, vore guld att slänga iväg en frostbolt när nån blir fryst av frostbite...

Mest för att jag gillar Blizzard så mycket, guld att kunna frysa sina moståndare med AoE imho...

Permalänk

frostbite proccar ganska ofta med blizzard, riktigt bra i AV.

Permalänk
Medlem

Discipline Talents - 30 points
Unbreakable Will rank 5/5
Silent Resolve rank 0/5
Wand Specialization rank 0/5
Martyrdom rank 0/2
Improved Power Word: Shield rank 3/3
Improved Power Word: Fortitude rank 2/2
Focused Casting rank 0/1
Mental Agility rank 5/5
Improved Inner Fire rank 0/3
Mental Strength rank 5/5
Improved Mana Burn rank 0/2
Meditation rank 5/5
Inner Focus rank 0/1
Force of Will rank 5/5
Divine Spirit rank 0/1
Holy Talents - 10 points
Improved Renew rank 5/5
Holy Specialization rank 0/5
Spiritual Healing rank 5/5
Improved Smite rank 0/5
Holy Fire rank 0/1
Inspiration rank 0/5
Subtlety rank 0/5
Improved Healing rank 0/5
Improved Flash Heal rank 0/2
Divine Fury rank 0/5
Improved Prayer of Healing rank 0/2
Spirit of Redemption rank 0/1
Master Healer rank 0/5
Holy Nova rank 0/1
Shadow Talents - 11 points
Spirit Tap rank 5/5
Blackout rank 5/5
Shadow Affinity rank 0/5
Improved Shadow Word: Pain rank 0/2
Shadow Focus rank 0/5
Improved Psychic Scream rank 0/2
Improved Mind Blast rank 0/5
Mind Flay rank 1/1

är min build.

Är mainhealer i mc tillsammans med en annan prälle och vi funkar extremt bra tillsammans så denna build funkar.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
OH NOES LINE OF SIGHT.... remote execute för fan, sluta böla

Vad spelar du för klass Neco?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Duger den? Vill ha PoM dock, vore guld att slänga iväg en frostbolt när nån blir fryst av frostbite...

Mest för att jag gillar Blizzard så mycket, guld att kunna frysa sina moståndare med AoE imho...

Den har i princip alla "måste ha"-komponenter enligt mig så den lär du klara dig bra med. Det är en del skillnader mot min build dock. Jag har nyligen tagit bort Improved Blizzard då jag sällan hade någon nytta av den i mitt spelande. Satte de poängen på Piercing Ice.

Imp Mana Shield är jag inte förtjust i då jag inte använder Mana Shield så ofta (nästan bara när det finns risk for en rogue attack). Jag använder också Ice Barrier vilket gör Mana Shield än mer onödigt för mig.

Permafrost använder jag inte heller då jag hela tiden lägger på snaran med nya frost spells men den poängen kan ju vara bra om man kör Imp Blizzard.

Den viktigaste negativa punkten i mitt tycke är dock att du bara har 3 poäng i Shatter som jag anser är en av de allra bästa talents man kan ha. Max i den gör att din chans att dubbel-critta med Frostbolt+CoC är så stor som möjligt och att du får ut det mesta av Ice Shards och Frostbite (synergin mellan de tre talentsen är helt suverän imo).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bader
Äntligen en sådan här diskussion!

Klart man använder bubbland i pvp kasta den mot en warrior, se hur han börjar bandagera sig själv, avbryt den, avbryt hans bandage och använd nästa bubbla Mot hunters är den riktig bra också då du får 2-3 gratisslag på honom sen fixar BoF och cleanse resten (hoppas jag har inte fått testa den taktiken ännu).

bubbla+hs har jag testat en gång i pve annars dör jag hellre, tar rollen som Paladin lite väl allvarligt ibland

Förresten någon som har taktik i 1vs1 pvp för mot alla klasser för paladins? Mot präster och warlocks har jag en trinket som gör mig immune mot fear i 30 sekunder, sen har jag en annan trinket som gör att jag springer snabbare och speed enchant på min stövlar, problemet är cooldown och att ha rätt equipad men det brukar lösa sig.

Det jag inte förstår gnället på är Lay on Hands. den räknas av vissa som fusk av någon anledning, har aldrig förstått varför :/ mötte tom en rogue i en duell som tyckte det var fegt av mig att heala mig själv, vet inte om någon här håller med förklara isf gärna varför...

Andra saker som stör mig med att spela paladin är att alla har åsikter om hur jag ska spela. heala, heala inte, slå inte bossen du förstör warriorns aggro(?) riktigt tjatigt ibland

grupper föresten hur spelar ni? Själv brukar jag alltid heala i pve, gör en healer en flash heal brukar min heal komma precis efter och ge lite mer tid att få ordning på allt igen och bubblan använder jag hellre än att dö för då får ju healern aggro ändå. speciellt om jag har mana kvar är det dumt att inte använda den. i 5 manna grupper använder jag fury för säkerhets skull så att jag har aggro om warriorn skulle tappa den, men det gör jag bara när jag märker att warriorn har problem, är han duktig så använder jag SoC. I Raids använder jag Fury för det är kul att ta aggro från alla Warriors vilket faktiskt händer ibland ^^

Man har väl bara en bubbla? Divine Shield, Divine Protection är på samma cooldown?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Man har väl bara en bubbla? Divine Shield, Divine Protection är på samma cooldown?

Ja, men blessing of protection gör en immun mot melee i 10 sekunder. En "andra bubbla" mao.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jag söker ett addon som gör att jag kan flytta main baren dit jag vill ha den. Jag är inte ute efter något som ändrar utseendet på den som t.ex. gypsy utan jag vill bara kunna flytta på den.
Förslag uppskattas, tack.

Permalänk
Medlem

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=42

Flexbar, där kan du flytta, re-siza allting.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

finns det någon mod som räknar honor? så man kan se hur mycket man har skrapat ihop?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

fyfan vad sur jag är.

vi tar 15 minuter att dra tactic och marka alla ads hos garr.

Sen suger en warrior så att den ena add dödar 2-3 healers.

FOR TEH WIN!!!!!!

Edit: Vi prövade igen ALLA gör ett PERFEKT Jobb!

GARR DÖR

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16866

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17071

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19136

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
finns det någon mod som räknar honor? så man kan se hur mycket man har skrapat ihop?

De ser man ju om man klickar på H ingame.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
fyfan vad sur jag är.

vi tar 15 minuter att dra tactic och marka alla ads hos garr.

Sen suger en warrior så att den ena add dödar 2-3 healers.

FOR TEH WIN!!!!!!

Edit: Vi prövade igen ALLA gör ett PERFEKT Jobb!

GARR DÖR

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16866

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17071

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19136

Yay se så glada björnara blev av att se lootinfon!

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

http://tigerladyea.topcities.com/BG4/BG4_CareBearBG.gif

ok, jag ska sluta skriva på swec.

om man inte är lika "leet" som ni som farmar ragnaros får man tydligen inte tala här...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

http://tigerladyea.topcities.com/BG4/BG4_CareBearBG.gif

Har du inget bättre att säga så håll käften istället. Jag, och säket fler här tycker det är intressant att få veta looten.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Har du inget bättre att säga så håll käften istället. Jag, och säket fler här tycker det är intressant att få veta looten.

Håller med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson

håller med fullständigt, vilken jävla attityd

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Björnarna håller ju också med! Fattar inte vad ni bråkar om?

Han informerade om att björnarna är glada över infon! Så, håll käft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Björnarna håller ju också med! Fattar inte vad ni bråkar om?

Han informerade om att björnarna är glada över infon! Så, håll käft.

Är ungefär 101% säker på att det var menat som en pik, och han var ironisk.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Och jag är 99% säker på att Mr.Schnucky också är ironisk.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hahah geddon lekte med oss

71% på 2 försök.

Roligaste var nog macrona.

"zukizuki: sex bomb, sex bomb, im teh sex bomb!"

"tsiere: i am the bomb, run to the hills!"

osv

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Japp, verkar som en ruskigt bra spell. Notera att Warriors execute sällan går över 1500, åtminstone inte mina egna. Det är tvärtom riktigt sällan jag crittar med execute, jämfört med Heroic Strike eller bara vanliga slag. Att HoW är ranged gör den ännu bättre. En mage kan critta rätt högt med en frostbolt, men de har verkligen inte 30-35% critchans på den. Plus att holy damage är väl svårare att resista?

Den har exakt så stor critchans som de andra spellsen har. Det beror helt på hur mycket trinkets osv med crit på spells man har.
Jag har mycket mana regen och + healing trinkets så jag har deffenitivt INTE 30-35% critchans på den. Spellcrit trinkets osv brukar gå till damage dealers osv i första hand. Paladins har väl knappast räknats till den kategorin fram tills nu.
Holy damage resistas ofta, den duckas lika ofta och missar i massor. Blizzard har sagt att holy bara kan missa, inte resistas osv, vilket naturligtvis inte är sant.

Det som gjorde HoW mycket sämmre an vad de flesta trodde är att:
1. Man måste stå vänd mot sitt target hela tiden, vilket inte är enkelt i PvP. I PvE funkar det alltid. Horde lärde sig på 2-3 timmar att om en Paladins skall slänga HoW springer man bara runt/igenom honom så avbryts den. Eftersom Paladins fått ner fienden till 20% är ju ofta han alldeles brevid, och horde hinner avbryta.
2. 1 sekunds castime...är det verkligen så kort? På en sekund hinner de flesta Rogues/warriors och shamans avbryta spellen med Stun/shieldbash och purge. Kan man reagera så snabbt? jag tycker att min Paladin står och vifftar med HoW-Hammaren hur länge som helst. Det kan vara lagget som gör att det upplevs mycket längre...men hur hinner horde då se att man skall kasta den, välja rätt motangrepp och avbryta den? På en sekund?
3. HoW gör för lite skada för att vara en avslutare. 400-500 utan crit ÄR för lite. De flesta klasser behöver 2 HoW för att dö. Så man kan knappast kalla den en "avslutare".
HoW crittar dessutom inte alls 1500 i damage. Den som visat en screen på högsta critten hade 1356 i crit, och det var från testservern i USA. I vanligaste fall crittar den runt 800-1100 (och INTE med 30-35% critchans)
4. HoW är alldeles för Turbaserad spell. ALLT måste stämma, targeten måste vara så korkad att han håller sig utanför range så han inte kan avbryta, han måste springa rakt framför dig, han får inte bandagera eller ta en billig pot (precis så han går över 20%), han måste låta bli att ropa på healing, INGEN får se att Paladinen står och vifftar med en blixtrande hammare i handen så dom kan purga/stunna/basha/fearad för att hjälpa kompisen.
Som alla vet är Paladiner PvP "godis" därför är det väldigt svårt att få stå ifred och kasta den.

MEN... när allt är som under punkt 4 funkar den utmärkt. Som jag skrev tidigare, jag tog 10 st under första matchen i AB med den...men sen hade horde lärt sig hur man stoppar paladinernas HoW och då var det lönlöst. Vi var 2 paladiner som inte lyckades få iväg den en enda gång på 2 matcher. Horde gjorde exakt efter mallen, heala upp över 20% med småpots, bandagerade, avbröt genom att springa runt/igenom oss när vi skulle kasta den.
Mycket bra spelat av dom.

EDIT: ojdå... såg att mitt inlägg jag skrev häromkvällen togs lite för allvarligt :/
Jag var redigt sur och trött och, ja jag wajnade nog lite i onödan.
Ja Mages, warlocks osv måste även dom stå med ansiktet mot fienden, men hur svårt är det? Någonsin använt fear/blink?
Paladins fiender är BREVID paladinen när dom når 20% och vi kan inte få avstånd.
Sen är det flera som klagar på att vi har plate? Varför? I PvP gör det knappast någon skillnad väl.. för inte låter ni warriorn/roguen döda paladinen själva? Plate skyddar BARA mot meele damage, inte ett dyft mot spells.
Våra sköldar låter oss bara överleve lite längre...men det är ingen direkt fördel eftersom vi ändå dör så fort dom försvinner. Så länge vi inte kan göra skada så fyller dom ingen funktion igentligen i PvP (förutom i raid då man hinner få iväg 2-3 heals om inte den man skall heala hinner dö före, vi har 2,5 sek castime på stora healen)
Att Paladinforumen är fullkommligt derdränkta med kritik mot hur paladinerna fungerar kan ju inte bero på att alla som inte kan spela har valt just den klassen?
Paladiner totalt äger i PvE (hatar det utrycket) det vet alla Paladiner. Därför skall ju Blizzard nerfa oss i PvE.
Att dom införde battlegrounds gjorde att paladiner fick sanningen kastat i ansiktet, vi fullkomligt suger i PvP (hatar det utrycket med). I horde kan alla healers göra redigt med skada om det skulle behövas, det kan inte alla healers i Aliance.
Alla talanger osv är PvE baserade. En som spelar Horde är ju inte en hjärndöd mob som bara låter sig bankas ihjäl medans jag kan heala osv. Faktiskt så är HoW tänkt att hjälpa oss i första hand mot flyende mobs! Hur många sådana finns det när man är level 60?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

3dje på stormscale, första på alliance, aja andra gången vi var inne.. jag var lite besviken på att han inte visade mera motstånd,

gillade bossarna, var skillnad mot det man sett innan

dropsen stog inte med på thott/allak,

men var en wand med 18+ i damage och healing, och en gun som hade 30 attack power

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
... massa text ...

Jag kan sumrera vad du skrivit, det du anser är det värsta: "Man måste se vem man slänger avslutaren på."

Till detta kan jag bara säga: lär dig använda cast-spells, det är något vi präster, mages, warlocks, druider och säkert andra lever med dagligen. Hur tror du vi besegrar en rogue, warrior när dom går melee? JO VI VÄNDER PÅ OSS. Kan vi så kan ta mig fan en paladin. Om inte, otur, lär dig din klass.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/hakkardead.jp...

3dje på stormscale, första på alliance, aja andra gången vi var inne.. jag var lite besviken på att han inte visade mera motstånd,

gillade bossarna, var skillnad mot det man sett innan

dropsen stog inte med på thott/allak,

men var en wand med 18+ i damage och healing, och en gun som hade 30 attack power

Grattis. Ska själv göra den imorgon, får se hur det går.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Jag är 100% säker på att du inte var 101% säker.