Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JanErik
Pröva deleta .dc++ katalogen, kan hjälpa (men du förlorar ju alla inställningar).

OK
Tack för tipset!

EDIT: Har nu provat att ta bort .dc++ mappen, utan resultat, finns det ingen lösning på detta jobbiga problem?:(

Permalänk
Medlem

Gjorde en update av dc++ och nu när jag går in i en hubb så syns mitt användarnamn två gånger i användarlistan, en som delar med sig 0 och en annan som delar med sig den korrekta "share" storleken. Någon annan som har råkat ut för det?

Permalänk
Medlem

har samma problem men det.... men sen så hänger det sig för mig om jag trycker ok i settings =/ men bortsett från det så fungarar det ju helt tillfredställande dock lite ostabilt från o till

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Kan se om nån har nåt svar nu då... Debian unstable.

~/program/linuxdcpp $ scons scons: Reading SConscript files ... Checking for None >= 3.4...ValueError: invalid literal for int(): s: File "SConstruct", line 61: if not conf.CheckCXXVersion(cxx, 3, 4): File "/usr/lib/scons/SCons/SConf.py", line 354: ret = apply(self.test, (context,) + args, kw) File "SConstruct", line 42: if ((string.atoi(ret[0]) == major and string.atoi(ret[2]) >= minor) File "/usr/lib/python2.3/string.py", line 220: return _int(s, base)

Det tycks som det finns fler som har detta problem, men ingen verkar ha en lösning.

Permalänk
Medlem

har inte problemet med att programmet inte använder lösenordet som finns i Favorit listan blivit årgärdat än?

Permalänk

Till er som utvecklade denna klient: Skicka ett PM till mig med Nick och lösen så ska ni få ett konto på en hub där ni kommer att trivar med andra Developers.

Permalänk
Medlem

Har lite problem under FreeBSD.

Har fått igång det, men det går inte vidare stabilt. Det kraschar lite när det har lust (Segmentation fault), t ex så kan jag inte hämta andra användares file lists..

Några förslag?

Permalänk
Medlem

kan ej söka

när jag söker så kommer det inte upp något resultat. det är jätte underligt. jag är inne på hubbar och så. fattar någon hur jag ska lösa problemet?

Permalänk
Medlem

Re: kan ej söka

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
när jag söker så kommer det inte upp något resultat. det är jätte underligt. jag är inne på hubbar och så. fattar någon hur jag ska lösa problemet?

Låter som det klassiska problemet med portar, kör du active eller passive mode? Har du forwarda't rätt port?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Jag kör i active mode. vilken är rätt port? vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

jag använder 1412 och funkar för mig

Permalänk
Medlem

Mitt går skitfint tills jag har lagt in en share, då tar det jättelång tid för programmet att starta igen.
Är det för att jag har min share över nätverket ? (Kör via nfs)

Permalänk
Medlem

1412 är en dum port att använda då många ISPs stryper den.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
Mitt går skitfint tills jag har lagt in en share, då tar det jättelång tid för programmet att starta igen.
Är det för att jag har min share över nätverket ? (Kör via nfs)

jag har min share över nätverk, kör också med nfs, och det funkar fint. när jag väl hade hashat min share så går det snabbt att starta programmet.

Permalänk
Medlem

Konstigt, hashen tar ju skitlång tid, men det tar även tid att starta programmet, provade lägga in en liten share istället, och då går det igång ,fast även det tar en stund. (Med liten share menar jag 8-10gb)

edit: Om jag kör "top" på nfs server burken samtidigt som jag försöker starta DC, så använder nfsd jättemycket kraft, så det bör ju ha något med det att göra iaf.

Permalänk
Medlem

låter ju lite mystikt, min filserver är en p2 på 400 Mhz och 128 mb ram och 2x200Gb sata diskar. så min fil server är ju nästan likvärdig med din.

tar det lång tid att copiera vi nfs?

Permalänk
Medlem

Det tar brutalt lång tid för mig att starta också. Share över smb (p3-800).

Permalänk

Över 100mbit-nätverk går min hashning i ~8MBps. Det är då från gentoo-server via smb till DC++ i windows.
Det är väldigt segt emot att ha det lokalt.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

mattoys: kopiera via nfs går väl i 9-10 mb/s

Permalänk
Medlem

Finns det nån anledning till att patcharna för FreeBSD inte letat sig in i sourcen än? Det finns ju redan folk här som tagit sig tid att posta patchar för detta (tack!) och fått det att fungera.

Permalänk

Här sitter jag i FreeBSD och vill verkligen få detta att funka
Har ett X antal hubbar som vill bli avtankade

Please grabbar, få in patcharna

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Medlem

Det finns en port till FreeBSD som ni kan testa.

Funkar (nästan) för mig, får en hel del (för många för att klienten ska vara värd att använda) segmentation faults etc etc, men den kanske funkar bättre för er.

http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-ports/2005-June/02...

Permalänk
Avstängd

Den är underbar!

Tack för en trevlig klient :*

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Får segmentation fault efter en liten stund hela tiden med senaste versionen

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk

Någon som skulle kunna ta en skärmdump på den nuvarande versionen?
Känns som skärmdumparna på projektsidan är från en tidig version.

(Inte tillgång till min linuxburk så kan inte testa den).

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Kan se om nån har nåt svar nu då... Debian unstable.

~/program/linuxdcpp $ scons scons: Reading SConscript files ... Checking for None >= 3.4...ValueError: invalid literal for int(): s: File "SConstruct", line 61: if not conf.CheckCXXVersion(cxx, 3, 4): File "/usr/lib/scons/SCons/SConf.py", line 354: ret = apply(self.test, (context,) + args, kw) File "SConstruct", line 42: if ((string.atoi(ret[0]) == major and string.atoi(ret[2]) >= minor) File "/usr/lib/python2.3/string.py", line 220: return _int(s, base)

Det tycks som det finns fler som har detta problem, men ingen verkar ha en lösning.

Ett sätt att lösa detta är att du avkommenterar de rader som strular, dvs 61 t.o.m 67:

#if not conf.CheckCXXVersion(cxx, 3, 4):
# if WhereIs('g++-3.4') != None:
# print 'Found g++-3.4'
# cxx = 'g++-3.4'
# else:
# print 'Compiler version check failed. g++ 3.4 or later is needed'
# Exit(1)

Dessa rader kollar bara att g++ 3.4 verkligen finns tillgänglig. Funkade prima för mig

/babuu

Permalänk
Medlem

kan man itne ändra fontstorleken? Tycker att det är mycket stor text, och så vill jag ha en annan font

Permalänk
Medlem

Har testat klienten nu, den är skitbra!

Dock stänger GUI:t sig lite då och då med senaste CVS, det är alltid gnäll på iteratorer, natar att ni har flera trådar och någon tråd tar bort något ur en lista som en annan tråd håller på att iterera över. Hoppas ni kan lösa det.

Har gått över till snapshot 2005-07-01 nu och den verkar inte ha problemet med iterators iaf. Hänger sig betydligt mer sällan. fryser GUI:t dock, men som sagt, mycket mer sällan - anävndbar version åtminstone.

Saker som inte är helt reko än:
* "Download To:" är tom när man är i en fillista, visas som det ska vid sökresultat. (vet inte om senare än 2005-07-01 löser det dock)
* Lägga till hubb i favoriter fungerar inte i GUI:t, går bra att göra manuellt i xml-filen dock.

Angående problemet med 2 och 4 GB stora filer, skulle tro att ni använder int och unsigned int som inte är större än -2 till 2 samt 0 till 4 miljarder (GB), testa att spara storlekar som uint_64 istället. Har ni säkert redan tänkt på.

Jobba på med klienten, härligt att äntligen ha en vettig klient till Linux.

Permalänk
Medlem

Det kraschar om någon har svenska tecken i sin share, sen går det inte skriva åäö i chatten. Vet inte om nån påpekat det för jag har inte läst hela tråden.

Kan jag andra det på något sätt ?

Visa signatur

AMD Athlon64 Dual-Core "Toledo" 4400+
MSI K8N SLI Platinum nForce4 Ultra
Crossair 1GB RAM

Permalänk
Avstängd

Såhär fick jag igång DC++ med senaste versionen av Wine

1. Ladda ner valfri DC++ klient
2. Gå till File > Settings > Advanced > Show progress bar for transfers (uses some CPU) bocka av den annars hänger sig DC++ när du ska börja ladda upp eller ner
3. Klar

Svårare än så är det inte, fattar inte varför folk gnäller om att det är svårt å få igång DC++ i Linux

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD