Trådbundet och trådlöst på samma gång

Permalänk
Medlem

Trådbundet och trådlöst på samma gång

Det är så här att jag tänkt skaffa en powerbook snart och lite charmen med en bärbar är ju att man kan köra trådlöst nätverk. Nu är det så här att jag för inte allt för länge sedan köpt en router för det trådbundna nätverket, sedan har inte alla datorer i huset trådlöst. Så jag tänkte helt enkelt fråga om det finns någon smidig lösning för att få trådlöst endast till min bärbara och köra trådbundet på de andra. Måste man skaffa en ny router? , finns det någon smidig lösning eller måste jag helt enkelt sätta in nya nätverkskort i de andra datorerna?

Visa signatur

http://www.spelportabeln.se

512 DDR|P4 3ghz|SBLive| Radeon 9600xt| 240GB|LG DVDBrännare|Lackat Chieftec-chassi |

Permalänk
Medlem

Kan ju köpa en trådlös accesspoint, en trådlös switch helt enkelt...

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Japp, en accesspoint som du kopplar in i din router, det borde fungera bra.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Jag kopplar mina stationära direkt till modemet, den har tre ingångar för det.. annars finns det ju router även med 'sladdingång'