Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Problem Med GF4400-Ti + TV (OBS! INTE SVARTVIT/BLANKSKÄRM PROBLEM)

Permalänk

Problem Med GF4400-Ti + TV (OBS! INTE SVARTVIT/BLANKSKÄRM PROBLEM)

Tjenare
Jag har problem med mitt GF4 4400-Ti Vi/Vo, Kan börja med att förklara att det inte alltid har varit såhär, jag har kunnat få bra bild på min tv med samma kort och sladdar, men nu har det lagt av. Så till problemet.

Jag aktiverar TV-Out (Tvingar identifiering för den hittar annars inte min gamla stackare till TV)
När jag ställt in allt som det skall vara och aktiverat DualView så får jag fram ett svartvitt flimmrande på TVn och normal bild på skärmen, har testat i alla dom vanliga upplösningarna och frekvenserna.

TVn är Svensk och använder således PAL men jag har även testat med NTSC

Börjar fundera på om det kan vara något med timing inställningarna (knappen längst ned till höger under "Bildskärmsupplösning och Uppdateringsintervall" i nVIDIAS meny under Avancerade Bildskärmsinställningar. Någon som har något tips/lösning eller ett liknande problem?

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Bara för att testa, har du testat att inte klona bilden utan ha bilden enbart på tv:n? Kan vara bra att testa så att det blir lättare att felsöka.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Jepp, det har jag också testat, precis samma sak där.

Visa signatur

The Educated Fool

Permalänk
Medlem

Det var mystiskt. Om du har möjlighet att testa med andra sladdar kan du ju göra det men jag vet inte om det skulle göra någon nytta. Gjorde du något speciellt innan det lade av, bytte du drivrutiner exempelvis?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Vad jag vet hade jag inte gjort något speciellt och jag har testat med flera olika sladdar, både S-VHS och RCA....

Visa signatur

The Educated Fool

Permalänk

Vet inte om de kan var nån hjälp.. men hade precis samma problem som dig igår när jag satte i mitt gammla kort .. labbade fram och tillbaks utan att få det att funka sen så hade jag tvtool installerat sen förra kortet som också brann upp igår . när jag startade det o fibblade med composit respektive s-vhs ut så bara kom bilden prefekt på tv´n utan att jag tryckt apply eller OK...
Kanske funkar för dig med

Visa signatur

P4 2,4 -->3,0 - ASUS P4G8X Delux - 4*twinmos 256MB DDR 266mhz - ASUS V9999GE

Permalänk
Medlem

S-video heter det. Har du lyckats än?

Visa signatur