Permalänk
Inaktiv

Vill felsöka mitt frånkopplande ADSL

Tja har adsl nu som kopplar från kanske 20ggr om dan. I bara en sekund eller två.

Räcker ju dock för att spel ska dö :/

Så jag behöver ett program som håller koll på dessa frånkopplingar och loggar dem , tid etc så att jag kan pröva olika kablar etc och se om det blir nån skillnad.

På så vis kan jag försöka hitta felet med uteslutningsmetoden.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ring din leverantörs support och fråga dom hur ofta du har kopplat ner.. dom kan hur ofta modemet kopplar ner, om dom säger att det inte kopplat ner ofta så är det ju antagligen något hemma hos dig.. Om det är på deras sida så kommer dom fixa det åt dig om det inte är något större fel i station.

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Kopplade ner 3ggr under 1 timme i morse. Kopplade ur den trådlösa telefonen och nu har det inte kopplat ner sen dess. Gått kanske 1.5h .

Kan det ha varit den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Kan det ha varit den?

Japp, kan vara telefoner som orsakar...

Permalänk
Medlem

flytta bärbara telefonen till samma jack som modemet.... kapish...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Kopplade ner 3ggr under 1 timme i morse. Kopplade ur den trådlösa telefonen och nu har det inte kopplat ner sen dess. Gått kanske 1.5h .

Kan det ha varit den?

Siemens?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nismo
flytta bärbara telefonen till samma jack som modemet.... kapish...

Va?

Hade samma problem med mitt BBB. Kan lösas genom att din ISP sänker hastigheten mot ditt hus. Oftast har det med störningar att göra som kommer in i kabeln på vägen eller inne i ditt hus. Är det innan huset så är det inte så mycket du kan göra.

Testa att flytta modemet och ha inte en massa andra kablar dragna på samma ställe som modemet. Akta dig för magnetfält helt enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Va?

Hade samma problem med mitt BBB. Kan lösas genom att din ISP sänker hastigheten mot ditt hus. Oftast har det med störningar att göra som kommer in i kabeln på vägen eller inne i ditt hus. Är det innan huset så är det inte så mycket du kan göra.

Testa att flytta modemet och ha inte en massa andra kablar dragna på samma ställe som modemet. Akta dig för magnetfält helt enkelt.

kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

///STOLLEN