Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Var in på Apple Store här i Luleå idag, de verkade ha hur många som helst uppställda. Sugen på att köpa, behöver dock pengar till annat.

Var i Luleå ligger den butiken?

Gör lumpen i boden just nu så jag skulle kunna åka dit och köpa en...

Permalänk
Medlem

Köpte min svarta iPod Nano igår på OnOff i Västerås

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Medlem

Apple skickade min Nano 27 September fick den igår den 30:onde, bra leveranstid

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

vit 2 gb beställd gravyren: "Contains the soundtrack of my life"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
vit 2 gb beställd gravyren: "Contains the soundtrack of my life"

iPirate som någon skrev tyckte jag var bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
iPirate som någon skrev tyckte jag var bra

flåt men förstod verkligen inte... var det ironi? och varför citerade du mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
flåt men förstod verkligen inte... var det ironi? och varför citerade du mig?

han skrev att han sett en annan som haft "iPirate" som gravyr och att han tyckte att det var bra

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Något som är extremt drygt är ju att man måste vara hemma för att ha ens den lilla chansen att få tag i den där ipoden om man beställt från apple. Jag är i stort sett aldrig hemma i lägenheten. Dom har försökt att lämna ipoden i 3 dagar nu men jag har inte varit hemma.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Nej, jag hade tur och var hemma när de kom och lämnade min

ang citatet, så var det som någon sa, jag hade sett en som skrev iPirate...

Det tyckte jag var bra, anledningen till att jag la in en quote var att du skrev om ditt meddelande och din gravyr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, jag hade tur och var hemma när de kom och lämnade min

ang citatet, så var det som någon sa, jag hade sett en som skrev iPirate...

Det tyckte jag var bra, anledningen till att jag la in en quote var att du skrev om ditt meddelande och din gravyr...

okajj då förstår jag vara bara den där lilla rolleyesen som förvirra mig

förövirgt funderade ajg oxå på iPirate men lade ner de i sista stund...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men, inspiration för gravering till oss fantasilösa som inte vill ångra oss om texten`!

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

eller så skiter man i det, så man kan sälja skiten sen när man tröttnat

Permalänk
Medlem

min ipod nano körde faktiskt posten ut åt mig, o ja som trodde tnt skulle göra det de kanske inte har nå fileal i uppsala

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm

Ja, spelarna som levereras till Europa är spärrade i volymen pga. en dum EU-lag. Du har inte reflekterat över den låga ljudvolymen i din Nano?

nä, inte volymmässigt. (har så känsliga öron..) däremot anar jag en dynamikbegrämnsning ibland, därför blir jag bra nyfiken på hur exakt denna volymbegränsning funkar tekniskt?

Citat:

eller i Mini, eller i vanliga iPod

Hatar verkligen denna typ av regler

När jag har kopplat min iPod mini till bioljudet har jag all volym på max, ljudet låter bra. Men trots maxvolym (!) på förstärkaren är det inte högre än steg 2 av 10 när jag kör en vanlig CD.

EDIT: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42601

Fungerar super på min iPod!

föredrar nog ändå dumma regler före att jag måste stämma Apple för att ha råd med hörapparat om jag blir döv, men men..

vilken version är nanos firmware då?

Citat:

De gamla upplåsningsverktygen funkar inte på Nanon - än.

borde man inte bara kunna uppgradera med en Amerikansk firmware när det kommer en ny och slippa trixa..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nä, inte volymmässigt. (har så känsliga öron..) däremot anar jag en dynamikbegrämnsning ibland, därför blir jag bra nyfiken på hur exakt denna volymbegränsning funkar tekniskt?

Bra fråga, jag vet inte hur de har gjort det. Gissningsvis sänker den helt enkelt maxvärdet för volymintervallet.

Citat:

borde man inte bara kunna uppgradera med en Amerikansk firmware när det kommer en ny och slippa trixa..?

Nej, det är jag rätt säker på att man inte kan. Apple är för kluriga för att en sån simpel lösning skulle funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det är jag rätt säker på att man inte kan. Apple är för kluriga för att en sån simpel lösning skulle funka

ah.. men finns alltid nån som är lurigare, OSX gick ju igång fint på en exakt likadan dator som jag har tex.

Citat:

nighttime inverse screen mod

http://www.engadget.com/entry/1234000153057792

någon som vill kommentera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått ephpod att funka med Ipod Nano?

Allting "försvinner" från nanon när jag kört det... itunes vill att jag ska köra Ipod updater och återställa nanon.

-edit-
Testade precis mina Koss The Plug lurar... måste ju vara det mest värdelösa skit som tillverkats. Största delen av ljudet är bas och man kan nästan få det att låta okej om man stänger av i stort sett all bas och höjer mellanregister och diskant(testade detta på min dator).

Finns det in-ear lurar som inte blockerar allt ljud utifrån och låter ok eller ska jag satsa på ett par "vanliga"?
På jobbet blir det rättså jobbigt om man måste ta ur lurarna varje gång någon ställer en fråga eller om jag vill prata med någon.
Koss lurarna var helt hopplösa, jag hörde ingenting oavsett vilken volym jag använde... som att ha öronproppar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
På jobbet blir det rättså jobbigt om man måste ta ur lurarna varje gång någon ställer en fråga eller om jag vill prata med någon.
Koss lurarna var helt hopplösa, jag hörde ingenting oavsett vilken volym jag använde... som att ha öronproppar.

Det är PRECIS därför jag har the pluggers, slippa höra allt dravel de dillar om på jobbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Det är PRECIS därför jag har the pluggers, slippa höra allt dravel de dillar om på jobbet.

Haha, mjo så kan man också se på saken.

Jag måste nog testa hörlurar om jag ska kunna köpa ett par, eller köpa ett par "öppna" som är vältestade och inte alltför dyra.
Mina öron kan knappt ha vanliga lurar men jag får väl komma på något bra sätt...

Permalänk
Medlem

Ipoden är i Amsterdam och beställde just ett par Shure E2c hörlurar från dustin. Det blir en härlig onsdag

Permalänk
Medlem

lol

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nighttime inverse screen mod

http://www.engadget.com/entry/1234000153057792

någon som vill kommentera?

"...a few new niceties such as a nighttime inverse screen mode."
mode inte mod

Dock spelar det ingen roll då det handlar om en felskrivning/missuppfattning. Jag tror artikeln syftar på att world time klockan ställer om sig till svart när det är natt i den delen av världen. Man kan alltså inte ställa om hela Nanon till att få en inverterad skärm. Jobs pratade om det under presentationen och dom måste ha slölyssnat lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie

mode inte mod

Jag tror artikeln syftar på att world time klockan ställer om sig till svart när det är natt i den delen av världen. Man kan alltså inte ställa om hela Nanon till att få en inverterad skärm.

hehe, slant med markeraren..

men det låter logiskt ja

..synd, hade vart en bra funktion då belysningen blir åt skogen för kraftig om det är helt kolsvart runt en, jag blir bländad av den i bilen på natten, rena trafikfaran åas kan man använda den som ficklampa med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För dom som fortfarande jagar en nano så kan jag säga att det finns 10 st Vita 4 gb på SIBA i Kungens Kurva ..

Är sugen som faan, men väntar på min svarta + drulle försäkring på OnOff istället :/

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy
För dom som fortfarande jagar en nano så kan jag säga att det finns 10 st Vita 4 gb på SIBA i Kungens Kurva ..

Är sugen som faan, men väntar på min svarta + drulle försäkring på OnOff istället :/

Pdaddy

Ååhh siba i kungens kurva (v) <3333333###!!!!! Väcker fina minnen till liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ååhh siba i kungens kurva (v) <3333333###!!!!! Väcker fina minnen till liv.

Va har du råkat ut för då ?

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Va har du råkat ut för då ?

Pdaddy

Köpte mitt BF2 där...

Edit: Sen så köpte jag, om jag inte minns fel, ett Xbox Live och en nätverkskable på 20 meter där. Jag har kanske även köpt true crime där *-)

Edit2: En och annan bläkpatron är inte helt omöjlig

Edit3: Sen en MP3 spelare till min syrra för något år sedan...

Edit4: Sen är det ju ett plus att Quezcatol bor nära där..

Edit5: Nära till heron city också ++++++

Hoppas jag inte får någon otrolevligt varning. Hey jag bidrog ju med lite bilder där uppe juh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Köpte mitt BF2 där...

Edit: Sen så köpte jag, om jag inte minns fel, ett Xbox Live och en nätverkskable på 20 meter där. Jag har kanske även köpt true crime där *-)

Edit2: En och annan bläkpatron är inte helt omöjlig

Edit3: Sen en MP3 spelare till min syrra för något år sedan...

Edit4: Sen är det ju ett plus att Quezcatol bor nära där..

Edit5: Nära till heron city också ++++++

Hoppas jag inte får någon otrolevligt varning. Hey jag bidrog ju med lite bilder där uppe juh

Haha trodde du hata dem eller nåt ..

M

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Pdaddy

Vad får du ge allt som allt med försäkring?

Nu fick allt klagande på ljudet mig att tveka, men jag kommer ändå köra på öronsnäckor (tuppkam ), då funkar det problemfritt med volym?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/2...

de där tillexempel, funkar bra?

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J. Hansson
Vad får du ge allt som allt med försäkring?

Nu fick allt klagande på ljudet mig att tveka, men jag kommer ändå köra på öronsnäckor (tuppkam ), då funkar det problemfritt med volym?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/2...

de där tillexempel, funkar bra?

JA fick lite kompisrabbat på Nanon (inte mycke alls, 80 kr bara mer kan han ej ge).
Så 3000 med försäkringen, 2980 tror ja de va.

Men då på OnOFF alltså.

Pdaddy

Visa signatur