Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
när man köper en iPod nano... vad är det för garantier o försäkringar som ingår? har för mig att det va nån lag om att grejjer amn köpte efter 1 April va det 3 år garanti på... kasnke e helt ute o cyklar... om nån apple kund kunde klara ut detta för mig skull de va guld värt

Yes du är ute och cyklar:p Köper du en ipod så ingår 1års garanti. Dessutoms äger lagen att man har två års reklamationsrätt om man köper en pryl, tyvär fungerar inte det när man köper från apple store. Därför är det bäst om man köper sin ipod från en butik i sverige för att då kan man utnyttja reklamationsrätten. reklmationsrätten täcker mer eller mindre samma saker som garanti.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Köp AppleCare, drulleförsäkring kan finnas i din hemförsäkring, om inte kanske du får lägga till några slantar där.

AppleCare förlänger så du har 2 års fabriksgaranti och om batteriet blir för dåligt (läst 50% av original här på swe, Apple Center-flicka sa 4 h) så får du ett nytt inom de två åren.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

koss har ca 60 i impedans hittar inga siffror på nätet (googlat) för apple hörlurar

edit: såg just denna nyhet
http://www.macworld.com/news/2005/09/27/nanoscreen/index.php
hmm 1 på tusen som får en display som spricker lätt. inte undra på att det är så många som klagar högljudt. en promille låter inte mycket men om alla skriker i samma riktning samtidigt...

edit2: ser nu att dom har en impedans på 32 ohm. med andra ord kan jag förvänta mig halva batteritiden? hmm... tål att tänkas på

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee

hmm 1 på tusen som får en display som spricker lätt. inte undra på att det är så många som klagar högljudt. en promille låter inte mycket men om alla skriker i samma riktning samtidigt...

typ som F! menar du?

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

edit2: ser nu att dom har en impedans på 32 ohm. med andra ord kan jag förvänta mig halva batteritiden? hmm... tål att tänkas på

Vore kul att se uträkningen bakom det
(Effekt är effekt är effekt)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

mobboffer: nja kanske inte F!, vad menar du?

"In fact, this issue has affected less than 1/10 of 1 percent of the total iPod nano units that we’ve shipped. It is not a design issue.”
en tiondel av en procent har skärmar som har en benägenhet att spricka.
det står även där att apple kommer att ersätta alla med defect display.
antagligen har dom letat upp vilken producent som levereat defekta skärmar så nu kan dom kolla vilka nanos som kan tänkas vara defekta och vilka som folk råkat sitta på. eller vad tror ni?

Permalänk
Avstängd

Andy Mcdee, få personer som klagar högljudt och lyckas lyckas få mycket uppmärksamhet

Visa signatur

óynk

Permalänk

hur många nanos har dom skeppat ut med defekt skärm? även om det "bara" är en tusendel som har en defekt skärm så räcker det. visst har dom flesta som fick en hel nano ifrågasatt påståendet att skärmen var defekt.
aja men bra att man äntligen slipper oroa sig för att få en nano med en skärm som spricker utan att garantin gäller
mobboffer: Ahhh... du menar Fi. nu fattar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

hur många nanos har dom skeppat ut med defekt skärm? även om det "bara" är en tusendel som har en defekt skärm så räcker det. visst har dom flesta som fick en hel nano ifrågasatt påståendet att skärmen var defekt.
aja men bra att man äntligen slipper oroa sig för att få en nano med en skärm som spricker utan att garantin gäller
mobboffer: Ahhh... du menar Fi. nu fattar jag

Enligt Apple Center i GBG så var det bara en leverans...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Faan jag lyckades med det omöjliga. Jag hade inga pengar på kontot när dom skulle dra. Så nu skulle dom prova dra igen om 2 arbetsdar! :/ Måste ringa dom imorgon och be dom skynda på lite så jag hinner få skiten innan nästa helg...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kan man bara betala igenom kontokort eller kan man göra det igenom post/bankgiro :S?

Edit:

Andra betalningsformer
Bankgiro Check Banköverföring Finansiering med AFS Consumer Finansiering med AFS Business

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ringde och pratade med dom idag men förstod inte så mycket han sa Var någon norrman som svara ju. Jag hörde typ Hej (bla bla bla bla). Jag förklarade vad som hänt. Han sa: bla bla bla försöka bla bla bla hoppas det går bla bla bla aldrig gjort detta förut bla bla bla. Så jag sa att jag hoppades att det löste sig och att jag trodde han skulle klara det

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

jag snabbkollade genom hela tråden men ingen har frågat det jag vill veta
så jag frågar själv

hur bra funkar iPod Nano med USB1.1? Jag vet att det är långsammare med överföring, men hur är det annars? Vill så gärna ha en iPod Nano också

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

All USB2.0 är väll bakåtkompatibel? Men annars är det bara att köpa ett PCI-kort med USB2.0.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
All USB2.0 är väll bakåtkompatibel? Men annars är det bara att köpa ett PCI-kort med USB2.0.

eller fixa nya drivrutiner. det kan ju vara så att det är 2.0 i hårdvaran ändå.

i vilket fall fungerar det fint med 1.0 med, men ta en kaffepaus medan du tankar podden då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ALLA ÄR JU SLUT!!!

Gissa hur frustrerad jag är? Jag avbeställde igår min Ipod Nano svart 4gb ifrån Apple.se eftersom det skulle ta minst 3veckor för den att komma till min dörr enligt Apple supporten. Detta är inte uppskattat eftersom jag vill ha den NU!.
Jag har suttit nu och mailat och ringt varenda snubbe och affär som kan tänka sig ha Ipod Nano tillhanda att sälja men inga.. inga finns kvar.

Jag blev så glad när jag igår beställde ifrån Expert i kungsbacka och fick reda på att den skulle komma till mig ung på tisdag nästa vecka.
Men idag så ringer dem och säger att alla på lagret var slut och det kommer dröja till V41 för dem att kunna skicka iväg dem ifrån centrallagret vidare till affären. Fock that..

Jag bara hoppas på att jag snart får ett positivt mail ifrån någon affär/person som inte säger "Tyvärr.. Bla bla bla..".

Iofs så har www.pixmania.com dem svarta med 4gb på lager.. men dessa kostar då ca 3081kr exkl frakt. Detta skulle jag kunna pröjsa för en Nano men jag gör det inte i protest mot dem eftersom sådana jävla hutlösa priser är fan till för att skinna kunder

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Mspaint: Jag vet hur du känner dig. Jag har väntat på min Nano, jag vet inte hur länge nu?! Beställde dagen efter pressmeddelandet från Apple. Dock behövde jag köpa den från Komplett (hade pengar till godo) och jag vet inte hur många gånger dom har skjutit upp leveransdatumet på den. Först var det 17/9 sen 29/9, 1/10 och det senaste är 8/10 PRELIMINÄRT! AAaaaaaaaaaaaaaa!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min den 19/9 från Applestore och idag SKULLE dom skickat om inte jag hade varit så kass och inte haft pengar på mitt konto när dom försökte dra. Men förhoppningsvis har dom gjort en dragning nu och skickar imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det smartaste är nog att kila iväg till tex OnOff å pröjsa skiten, sen ringer de när dom får in dom.

vet att vissa OnOff får Nanos imorgon 30/9, samma gäller Alla Teknikmagasin'et.
Men som sag, de tar slut väldigt fort.
Efterfrågan på 4 Gb svarta Nano's är ju så stor, 2 Gb vit är inge problem att få tag i dock.

Problemet med de stora kedjorna är att de får in allt på Huvudlagret, sen måste de splitta allt jämt typ. Ja har betalt min på OnOff i Kista och de skulle få in 2st imorgon, dock var ja nr 3 på väntelistan Grrrrrr.

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy
Det smartaste är nog att kila iväg till tex OnOff å pröjsa skiten, sen ringer de när dom får in dom.

vet att vissa OnOff får Nanos imorgon 30/9, samma gäller Alla Teknikmagasin'et.
Men som sag, de tar slut väldigt fort.
Efterfrågan på 4 Gb svarta Nano's är ju så stor, 2 Gb vit är inge problem att få tag i dock.

Problemet med de stora kedjorna är att de får in allt på Huvudlagret, sen måste de splitta allt jämt typ. Ja har betalt min på OnOff i Kista och de skulle få in 2st imorgon, dock var ja nr 3 på väntelistan Grrrrrr.

M

Ringde OnOffs huvudlager idag och dem sa att dem hade slut på alla 4gb modeller (dem enda jag är intresserade av!) och att dem inte ens visste när dem skulle få in några nya.

Detta suger [sätt in valfritt djur]balle

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
ALLA ÄR JU SLUT!!!

Gissa hur frustrerad jag är? Jag avbeställde igår min Ipod Nano svart 4gb ifrån Apple.se eftersom det skulle ta minst 3veckor för den att komma till min dörr enligt Apple supporten. Detta är inte uppskattat eftersom jag vill ha den NU!.
Jag har suttit nu och mailat och ringt varenda snubbe och affär som kan tänka sig ha Ipod Nano tillhanda att sälja men inga.. inga finns kvar.

Jag blev så glad när jag igår beställde ifrån Expert i kungsbacka och fick reda på att den skulle komma till mig ung på tisdag nästa vecka.
Men idag så ringer dem och säger att alla på lagret var slut och det kommer dröja till V41 för dem att kunna skicka iväg dem ifrån centrallagret vidare till affären. Fock that..

Jag bara hoppas på att jag snart får ett positivt mail ifrån någon affär/person som inte säger "Tyvärr.. Bla bla bla..".

Iofs så har www.pixmania.com dem svarta med 4gb på lager.. men dessa kostar då ca 3081kr exkl frakt. Detta skulle jag kunna pröjsa för en Nano men jag gör det inte i protest mot dem eftersom sådana jävla hutlösa priser är fan till för att skinna kunder

prövat http://www.macademic.se/ ? de kan ju ha kvar. liten butik som fick in 30 st tidigt, SÅ mycket besökare har de inte per dag så det är värt att i alla fall testa ;D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Gargh, gravering :/

Edit: Lägger till lite som ni förstår bättre, gravering ja/nej? Gravera vad :S?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det någon som vet ifall nano stödjer inspelning av röster, typ iTalk och Voice recordero ch sånt, har en shuffle och jag vet att de inte stöds av det.

Mvh

Visa signatur

=Chieftec Mesh Tower= =CPU: 3.2 Ghz LGA775= =GPU: X800XT= =HD: 500GB= =RAM: 2048 MG= =Ljudkort: Audigy 2 Platinum Ex= =Högtalare: z-5500= =Kylning: Zalman 7700CU + AC Silencer=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusdarsa
är det någon som vet ifall nano stödjer inspelning av röster, typ iTalk och Voice recordero ch sånt, har en shuffle och jag vet att de inte stöds av det.

Mvh

NEJ !

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

Oj vilken tid det tar för er, jag beställde min i lördags och den har redan skickat, med gravyr, det beror kanske på att jag tog 2Gb-modellen.
Dom sa att den skulle skickas 08-10-05, men icke då, den skickades idag Go Apple

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Oj vilken tid det tar för er, jag beställde min i lördags och den har redan skickat, med gravyr, det beror kanske på att jag tog 2Gb-modellen.
Dom sa att den skulle skickas 08-10-05, men icke då, den skickades idag Go Apple

Va en 2 Gigga, har du feber eller !!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej inte det minsta, helt frisk. Som jag sagt innan så anser jag att det räcker mer än väl med 2 Gb (för mej iaf.), hade jag velat köpa 4 Gb så hade jag gjort det, och jag har råd med det. Har fö. inhandlat ganska mkt kul prylar det senaste. Så varför slänga 500 kr på nåt som jag inte kommer att använda ? Då bränner jag dom hellre på något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

WoRd

För min del skulle jag inte tackat nej till en 6gb version men det isf p.g.a att man kan langa semestervideos mellan hus till hus isf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

semesterfilmer mellan hus och hus kör man över internet. Går nästan lika snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dem har äntligen skickat min ipod nano. Beatällde 20/9. Får också mina decalgirls från istuff på tisdag