Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Datorn e helt cp

YO

Jag fick hem mitt nya moderkort nyss, för mitt gamla msi var sönder, och satte i det i datorn. det är ett Abit KV8 PRO. Och det var en stor lättnad när datorn funkade. Jag har min nya fläkt nu med en zalman cpns 7000 nånting med aluminium/coppar fläns. Och så testar jag lite bf2. det funkar som vanligt och jag tänker att jag höjer grafiken lite. till medium med 1024 x 768 @60 mhz och det funkar först bra utan värre lagg, men sen blir skärmen svart och datorn startar om sig jag sänker grafiken till low och då startar det inte om. Jag stängde sedan av datorn och gick in i bios. - cputemperature: +60 grader C!!! bara när jag startade dator! e inte det lite varmt? jag har ingen kylpasta på cpun, men jag har 4 chassi fläktar. Har jag för dålig kylning på cpu;n? är det att jag inte har kylpasta på cpun? eller VAD? snälla hjälp innan jag gör nåt dumt med datorn, typ tar sönder den.

Permalänk
Medlem

erhmmm.. ifall du redan har listat ut att du inte har kylpasta.. varför åtgärdar du då inte problemet ?

Permalänk
Medlem

Re: Datorn e helt cp

Åh herregud. Du VET om att du inte har kylpasta på CPUn och så undrar du vad problemet är? Kom inte och gnäll här sedan om butiken vägrar byta ut processorn eller moderkortet pga att du haft sönder grejerna. Och kom inte och säg att du blivit lurad av butiken. Borde du verkligen ge dig på att bygga fler datorer någonsin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpoilt
YO

Jag fick hem mitt nya moderkort nyss, för mitt gamla msi var sönder, och satte i det i datorn. det är ett Abit KV8 PRO. Och det var en stor lättnad när datorn funkade. Jag har min nya fläkt nu med en zalman cpns 7000 nånting med aluminium/coppar fläns. Och så testar jag lite bf2. det funkar som vanligt och jag tänker att jag höjer grafiken lite. till medium med 1024 x 768 @60 mhz och det funkar först bra utan värre lagg, men sen blir skärmen svart och datorn startar om sig jag sänker grafiken till low och då startar det inte om. Jag stängde sedan av datorn och gick in i bios. - cputemperature: +60 grader C!!! bara när jag startade dator! e inte det lite varmt? jag har ingen kylpasta på cpun, men jag har 4 chassi fläktar. Har jag för dålig kylning på cpu;n? är det att jag inte har kylpasta på cpun? eller VAD? snälla hjälp innan jag gör nåt dumt med datorn, typ tar sönder den.

Permalänk
Medlem

oj jag trodde inte at kylpasta var SÅ viktigt, ledsen att jag tog eran tid. Datorn sabbades när jag skulle byta ut fläkten och NEJ jag skall inte säga att butiken vägrade nåt, och NEJ jag skall inte heller säga att jag känner mig lurad. Bara så ni vet . jag kommer bygga datorer tills världens undergång! jag visste bara inte att kylpasta var så viktigt. men nu vet jag det tack

nåm som vet nån bra kylpasta? arctic silver?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var ju skönt det Och ja, kylpasta är j-vligt viktigt. Du får ingen bra värmeledande kontakt mellan processorfläkten och processorn utan det, det är massa luft emellan, mikroskopiska håligheter som gör att värmen en kan överföras. Arctic Silver är bra, men vilken kylpasta som helst är bra i ditt fall

Och du...nästa gång du bygger en dator...fråga först, bygg sedan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpoilt
oj jag trodde inte at kylpasta var SÅ viktigt, ledsen att jag tog eran tid. Datorn sabbades när jag skulle byta ut fläkten och NEJ jag skall inte säga att butiken vägrade nåt, och NEJ jag skall inte heller säga att jag känner mig lurad. Bara så ni vet . jag kommer bygga datorer tills världens undergång! jag visste bara inte att kylpasta var så viktigt. men nu vet jag det tack

nåm som vet nån bra kylpasta? arctic silver?

Permalänk
Medlem

vadå, jag har byggt om min dator 5 ggr. anledningen att den gick sönder var att jag tog loss backplaten. som var fastlimmad och av metall istället för plast och inte fastlimmad alls...SLET loss den lite trögt kanske, men säg inte det till mig för mina kompisar säger da varje dag.

Arctic silver...ok tack. nån som vet om det är säkert att beställa med brev från qtek.se? billigt som fan om man skall köpa nåt litet ex. kylpasta