SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Få på ett S462block på S775 [bilder]

Nu har jag tröttnat på min originalkylare till min P4, den är inte så bra.
Först var jag inne på att köpa en zalmanCNPS9500, men tänkte efter lite, och kom på att jag har ett väldigt effektivt block liggandes till gamla 2500+ dvs. Sockel A, detta blocket hade jag väldigt bra erfarenheter av. I övrigt har jag en Black Ice Pro, Eheim 1048, nån fräck tank med ett "titthål", denna ska fästas i taket.
Jag planerde och började skissa och måtta. Sen så gjorde jag en i mall plexiglas, mest för att se om det gick. Det verkade funka fint så jag tog med skissen och gjorde en i aluminium i skolan idag. Fick göra lite små förändringar när jag kom hem, men annars funkade det över förväntan.

Ett AA8 DuraMax med en 3,.2 Prescott, varm som ett as, hittills :p.

Distanserna kommer från ett Astec-block(stava?). Se även mina fina böjda vga-flänsar på NB-kylaren, dessa blev över en gång i tiden, så jag satt på dom på den, dom blir varma så det hjälper säkert lite

Blocket, ett Swiftech MCW 5000.

En bild säger mer än tusen ord. ^^

Nu börjar det likna något

Tada, sitter berget.

Testdrive

Bara för att se lite vad som hände med temperaturerna så kan jag konstatera en trevlig skillnad !
Idle med Intel original var ca 40, nu konstant 30, load med luft 55-60, nu 42. Jag har dock moderkortet liggandes på golvet, och det är svalt på golvet, ca 18C.

Återkommer med bilder när allt än insatt i burken.

Edit: Ska förminska bilderna, funkar dom inte vet ni var det beror på, men det är bara temporärt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jao, funkar riktigt fint, hade inte räknat med så låga temps

Permalänk
Permalänk
Medlem

själv kör jag med ett heatkillerblock för s462 till mitt s939 system, funkar finfint

Permalänk
Medlem

Fasen asså, det sitter som handsken, tänk vad en lite alu-platta kan göra

Permalänk

Du kan inte visa hur man fäster ett 478 block på en s939

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte att de skulle vara några större problem. Det är bara sätta sig ner och tänka hur de skulle kunna passa, sen är det bara att göra nån ram eller liknande.

Permalänk

Fast ska nog fan gå lätt, bara 2 skruvar & 2 fjädrar o sen ta en bit metall o borra 2 hål o som går tvärs över blocket o trycks ner med hjälp av fjädrarna

Typ sådär till s939 ! Smart va, kanske borra ur ett litet hål i blocket o sätta en pigg på staget så blocket sitter kvar o inte kan glida iväg!
Man belastar me skruvarna o en bricka lr nåt

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Japp, det är ju så jag gjort, aluminium var en bra metall till detta, lagom svikt i den

Permalänk

jo presis, fast din blir ju lite svårare. När det är 4 hål som gjorts. Detta var ett tips till alla med S939

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Se till att vara noga med måtten bara ! Jag körde lite på "känsla", så jag inte riktigt visste hur stor den skulle vara

Permalänk

hehe jag o mått funkar inte, så tur att min version blir så mycket lättare då det bara är 2 skruv
Alternativt är att göra den böjd, så den trycker ner i mitten & att man som sagt gjort en liten grop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Go for it !

Permalänk

Jo ska dyka in i "problemet" när kylningen kommer, på fredag nån gång.
Han sa aldrig vad det var för cpu block, men det var ett med pelt, så det lär vara ett Swiftech block.
Fick med det på köpet, var GPU blocket me pelt & nätagg ja var ute efter.
Se om man kan få schysta temps, men måste veta hur många Watt ett 7800GT avger ifrån sig. Är det mer än 80w så blir peltiern en isolator o då brinner skiten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad i h*l*e*e har du gjort med NB-flänsen??
Har du klistrat fast minnes kylare på den, eller vad är det jag ser??
Det ser iaf ut som en riktigt getto-mod.

Tror du själv att det kommer att ge lägre temp? De små flänsarna har ju inte ens full kontaktyta med NB-flänsen…

// Andreas

Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk
Medlem

Ähh, varma blir dom, så hjälper gör dom allt.
Som du ser så är dom redigt böjda, drog bort dom från ett annat grafikkort.

Permalänk

Nån liten grads skillnad gör dom säkert. Men Vägrar ha fläkt på NB !
I nya systemet blir det bara nätaggs fjäkten & 1st 120mm som ska gå, sen vid behov ska man med on off knapp kunna sätta på ytterligare 3-4st.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill man veta hur brakets´en skall se ut igentligen är det ju bara att gå in på swiftechs sida. Där har dom färst anordningar till alla blocken till salu. Då vet man ju också hur dom skall sitta. Bra block det där för övrigt. Jag har idle i 32grader på min 3.2 med mitt block.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Woho, nu har jag satt in allt i chassit, har en riktigt bra lösning på det hela, idle ligger på ca 30C, och i load 42, 3.37 GHz.

Radiator i fronten is the shit, bilder kommer !

Permalänk

Hehe bilder tack ! Ska försöka ta lite bilder på mitt paket nästa vecka, då bör jag ha allt hemma! Kommer dock få testa att köra allt löst på bordet eller nåt. Då chassit kommer behöver gå igenom lite kirurgi för att få plats me allt skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, slänger upp en bild, men som sagt fortfarande temporary ! Tanken ska upp under nätagget, det ska göras snyggare i fronten, ska borra upp två "brackets" så jag kan får ett fint runt hål för fläkttunneln.

Edit:

Såhär ser det ut just nu, tanken ska upp under nätagget, load = 42 i 3.52GHz, med papst @ 5V

Kommer bli fint, ge mej lite tid, ska göra ett hål i två brackets, på med ett galler och fästa tunneln på baksidan.

Så här är det tänkt att bli.

Permalänk

Funkar ju! fast ja ska göra allt för att få bort den fula jävla pumpen, den ska vara gömd !
Har haft en sån där fläkt tunnel förr, de är ju värdelösa blåser ju inget i dom.
Ifs hade ja 80mm versionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om jag kanske ska göra nån upphängning av tyg eller nåt under hdd-racket för pumpen, då syns den knappt och hänger den så dämpas vibartionerna
Jag har med 80mm tunnel, men jag har en 120->80 konverterare, jag vill ha en BIX istället för min PRO, eller så kanske man ska slänga in en micro
Just nu kan jag inte se på paradise hotel !
Nehe, varför då undar ni ! Jo, för pumpen är i vägen för mitt tv-kort

Permalänk

Jo det funkar med, så länge du har sidoplåten på ifall det är fult så man slipper se det
Ska bli intressant o se tempsen me min 3x120mm radiator som är på G.
Får dra en nödlösning på det här chassit o sätta radiatorn på toppen av chassit o borra 2 hål för slangarna ner.
Ska köpa ett Lian Li nästa månad har ja tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp Lian-Li, du kommer inte bli besviken.
Nu har jag fått hem mitt graffe, HIS X800 GT Och ett trådlöst nätverkskort !!