Få på ett S462block på S775 [bilder]
Nu har jag tröttnat på min originalkylare till min P4, den är inte så bra.
Först var jag inne på att köpa en zalmanCNPS9500, men tänkte efter lite, och kom på att jag har ett väldigt effektivt block liggandes till gamla 2500+ dvs. Sockel A, detta blocket hade jag väldigt bra erfarenheter av. I övrigt har jag en Black Ice Pro, Eheim 1048, nån fräck tank med ett "titthål", denna ska fästas i taket.
Jag planerde och började skissa och måtta. Sen så gjorde jag en i mall plexiglas, mest för att se om det gick. Det verkade funka fint så jag tog med skissen och gjorde en i aluminium i skolan idag. Fick göra lite små förändringar när jag kom hem, men annars funkade det över förväntan.
Ett AA8 DuraMax med en 3,.2 Prescott, varm som ett as, hittills :p.
Distanserna kommer från ett Astec-block(stava?). Se även mina fina böjda vga-flänsar på NB-kylaren, dessa blev över en gång i tiden, så jag satt på dom på den, dom blir varma så det hjälper säkert lite
Blocket, ett Swiftech MCW 5000.
En bild säger mer än tusen ord. ^^
Nu börjar det likna något
Tada, sitter berget.
Testdrive
Bara för att se lite vad som hände med temperaturerna så kan jag konstatera en trevlig skillnad !
Idle med Intel original var ca 40, nu konstant 30, load med luft 55-60, nu 42. Jag har dock moderkortet liggandes på golvet, och det är svalt på golvet, ca 18C.
Återkommer med bilder när allt än insatt i burken.
Edit: Ska förminska bilderna, funkar dom inte vet ni var det beror på, men det är bara temporärt.