Permalänk

Xbox .vs. Ps2

Jag undrar vilket av Xbox och Ps2.

Vill veta eran åsikt.

Visa signatur

?JoNaS?

Permalänk
Medlem

Finns säkert en miljon trådar om just den här frågan
Men iaf, om du ska höra min åsikt så tycker jag det är xbox360 eller ps3 som du borde fråga dig själv.

Själv gillar jag xboxen, aldrig fallit riktigt för ps2:an, men det är ju en smaksak

Permalänk
Medlem

PS2:an för spelen och handkontrollen. Mellan XBox360 och PS3 blir det PS3 för spelen. GT-serien ligger högt hos mig, även Tony Hawk serien även om den kommer till flera system

Permalänk

Xbox.
Jag föredrar Controller-S framför DualShock II. Fler spel som passar mig och så har den Forza Motorsport. Xboexen är bättre på att spela dvd och har riktigt surround-ljud. Sen är ju möjligheterna med en moddad xbox en stor bonus, XBMC är otroligt bra och emulatorer är alltid trevligt.

Permalänk
Sötast

Jag väljer PSP

Permalänk
Medlem

Har en PS2 och den är väl rätt kul

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Xbox ligger väl på en 700Mhz Prossesor medans PS2:An har en ynka 299mhz=P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Xbox ligger väl på en 700Mhz Prossesor medans PS2:An har en ynka 299mhz=P

PS2:an kom några år innan XBox

Permalänk

PS2 är 64bitars medans Xbox är ynka 32...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

PS2:an har en 128 Bitars "Emotion Engine"

Permalänk
Medlem

PS2 för spelen

Xbox för att du kan tanka hem spel och filmer.

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Medlem

xbox.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Xbox har längre sladdar till handkontrollerna.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

jag personligen föredrar Xbox.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

PS2

Spel som GT4 , MGS 2,3

Permalänk
Vila i frid

ja har ps2 för att ja gillar GTA spelen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar PS2's kontroll mera, men det är bara en smaksak. Grafiken tycker jag att är väldigt lika. Jag tycker att du ska köpa den som har de spel som du vill ha. Men mest tycker jag att du ska vänta på Xbox 360. Det är bara en och en halv månad kvar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

PS2 för att jag vill spela MGS!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Avstängd

Grafiken = Xbox (gillar inte utsmetat grafik)
Spelen = PS2 (smak sak)
Handkontroller = 50/50
Användningsområden = Xbox (emulator, Linux mm.)
Billigast chip = Xbox (montering bla bla)

Egna erfarenheter jag skriver om, äger ju 3st PS2 (första för 4 år sedan) samt en Xbox sen 6 dagar

Är en gammal gamer, 2st NES, 4st PS1, 1st PSone, commodore 64.. allt kvar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Varför köpte du en xbox för 6 dagar sen? De kostar ju typ 1400kr och om 1½ månad får du en Xbox 360 för under 3000kr. Och om du köper den för under 4000 så kan du spela vanliga Xbox spel

Om du nu inte ska använda den som mediaspelare då...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Varför köpte du en xbox för 6 dagar sen? De kostar ju typ 1400kr och om 1½ månad får du en Xbox 360 för under 3000kr. Och om du köper den för under 4000 så kan du spela vanliga Xbox spel

Om du nu inte ska använda den som mediaspelare då...

Varför köpte folk en xbox för två år sen? Man får nu en XBOX för 999kr hos EB Games. Vet inte om det gäller alla deras butiker men så är det iaf i den i solna centrum.

Personligen föredrar jag PS2an. Det är dels för att den är mycket bättre och xbox:en känns som en tråkig och "opersonlig" maskin. Allt jag tänker på är att det är en maskin som har spelutbud och är utformad till "stefan" som gillar CS, bilar, blondiner med stora tuttar och folköl till fotbollen. Inget illa med det, men den har inget speciellt. Det är väldigt få xbox-exklusiva titlar som är det minsta intressanta.

Får hoppas att XBOX360 blir mer intressant för det är alltid kul med många bra konsoller och spel.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Varför köpte folk en xbox för två år sen? Man får nu en XBOX för 999kr hos EB Games. Vet inte om det gäller alla deras butiker men så är det iaf i den i solna centrum.

För att den var någorlunda ny och för att det inte låg en ny konsoll bakom hörnet. Eller ja, den kikar runt hörnet redan Och jag bor i Finland så jag tog priset härifrån (150€ med 2 kontroller och vanligtvis ett spel) och ändrade priset till kronor

Visa signatur

Permalänk

Att köpa en xbox nu är lika ekonomiskt smart som att köpa ett PStwo till jul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spel: PS2
Annat som film, emulatorer osv: XBOX

Är rätt nöjd med båda, fast spelar gör man mest på PS2, sen är xbox lite överskattad som "multimedia maskin" en "TV Dator" är långt bättre än en xbox som mediamaskin, men det funkar bra endå.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast

Förstår inte....

Idag är det lika lätt (lättare?) att fixa film å spel till PS2ans hårddisk, man behöver ju inte ens chippa den som keksbåks kräver

Permalänk
Medlem

Xbox absolut.
Älskar Xbox Media Center något innerligt.

Och det kommer ganska bra spel lite då och då.

Men absolut inget negativt om PS2, Gran Turismo spelen är grymt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Spel: PS2
Annat som film, emulatorer osv: XBOX

Är rätt nöjd med båda, fast spelar gör man mest på PS2, sen är xbox lite överskattad som "multimedia maskin" en "TV Dator" är långt bättre än en xbox som mediamaskin, men det funkar bra endå.

Verkligen inte. XBMC på en xbox är så otroligt mycket smidigare och billigare än en HEPC. Bättre bildkvalitet än tv-ut också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Förstår inte....

Idag är det lika lätt (lättare?) att fixa film å spel till PS2ans hårddisk, man behöver ju inte ens chippa den som keksbåks kräver

Visst kanske man slipper chippa. Men XBMC är vida överlägset allt som finns till PS2, och en chippad xbox är mycket smidigare än att trassla med skivor till ps2. Och finns det ordentligt mycket mer emulatorer och annan homebrew-mjukvara till xbox än ps2.

Man behöver ju faktsikt inte chippa en xbox för den delen heller, går ju utmärkt att köra med softmodd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Xbox absolut.
Älskar Xbox Media Center något innerligt.

Och det kommer ganska bra spel lite då och då.

Men absolut inget negativt om PS2, Gran Turismo spelen är grymt bra.

Du borde sitta med Forza ett par timmar så kommer du inte sakna GT4.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
PS2:an har en 128 Bitars "Emotion Engine"

Missade den här innan.
De 128 bitarna är uppdelade på 64 bitar på "kärnan" och 64 på flyttalsdelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av just dom 2 skulle jag nog valt Ps2 har aldrig riktigt tyck om xbox känns för mycket Pc i den på något sätt.
Samt tål jag absolut inte utseendet på krysslådan.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)