Ett första prestandatest av Quake4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
detta "flyter dåligt" är en lite missvisande mening.

33 FPS sen märker man inte längre någong skillad.

Jo "man" märker det, iaf vi som är lite petiga och har lite krav på upplevelsen.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Eeh? Det var ju jävligt höga FPS? Fast med tanke på att Q4 trots allt inte är särskilt snyggt (Samma grejer, lite högre upplösning bara...) så...
Snabba spel såsom Quake/Unreal m.m kräver att fpsen är konstant. Hoppar FPSen mellan 40 och 50 så är man rätt körd - då är det bättre att låsa den på 40. Bara man klarar av 40fps konstant så är det lungt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

funkar perfekt på min dator.. dock med antialliasing avstängt.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

AA är typ det viktigaste när man spelar. Bara övergången från 0x till 2xAA gör stor skillnad. Kör hellre lite lägre kvalitet med AA påslaget än ingen AA alls.

Tycker folk överdriver om ospelbart. BF2 ligger jag 40-50FPS i konstant och det är absolut spelbart.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

fattar inte vad alla gnäller över gällande fps! när Q1 kom o man satt på en sunkig AMD K4 100Mhz eller vad dom hette då och knappt kom upp i 20fps i 512x384 utan hårdvaruacceleration och att ljudet hoppade så hade man ändå tokskoj o spelade för fulla muggar Är för mycket siffernörderi och för lite egentligt spelande idag känns det som...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
detta "flyter dåligt" är en lite missvisande mening.

33 FPS sen märker man inte längre någong skillad.

Vist, med maxade FSAA etc så tar det på burken men jag tycker det är lite sjukt att börja köra 1600 när dom flesta skärmar inte ens stödjer vättiga refreshrates vid dessa upplösningar (100hz MINST annars får det vara, klart bekvämt).

.

hur får du ihop det att man måste ha skithög refreshrate men att man kan köra 33 fps utan hackkänsla?

Permalänk
Medlem

Eftersom nån drog upp denna till toppen igen så kan jag länka till en ny Q4 test med ATIs kommande drivrutiner (5.11) som innehåller OpenGL optimeringar.

X1800XT är oväntat nog nu klart snabbare än 7800GTX i Q4. Även XL presterar väldigt bra High-quality inställningen men tappar en del i Ultra-quality.

länk: http://firingsquad.com/hardware/quake_4_high-end_performance/...

Permalänk
Avstängd

Här kan ni testa själva om era system klarar Q4 bra eller inte:-)

http://pc.gamespy.com/pc/quake-iv/660837p3.html

Själv fick jag max på alla pass utom på mitt X800XT PE den ligger på 75% ungefär.

På toppmätaren som jag maxar hela vägen ut,så står det att mitt system is gonna rock this game you lycky guy:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate