Permalänk
Medlem

Köpte en Laser Mouse 6000 idag -besviken.

Som topicen lyder är jag lite bevsiken på min nya Microsoft Laser Mouse 6000. I spelet counterstrike aggerar musen konstigt. Nr jag försöker jag en snabb vändning, ex. 180 graders vändning, så hänger inte musen med och stannar up efter 40 grader typ. HELT KASST. Har installerat drivruitner osv.

Vad är felet ? Fel på musen?

Visa signatur

MKA!

Permalänk
Medlem

jag får den nog i veckan så ja ska kolla om jag har det problemet ocskå då.. annars så är de väl bara du prövar ändra nåt? vad kör du för windows?

Permalänk
Medlem

Vissa verkar ha liknande problem med Logitech G5 och G7 möss, och då verkar det kopplat till underlaget... (jag har inga probs med min G5 på en everglide musmatta)

MKA, har du provat lite olika musmattor och andra underlag? Någon skillnad?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

kanske pröva ändra frekvens på usb porten då?... hmm ska gå i 1000 eller nåt inte 250 som e standard om ja hört rätt.

Permalänk
Medlem

Samma fel

Jag har samma problem med min ms 6000, även i windows...och lär knappast vara underlaget... funkar ej på icemat eller eyepad.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Näe.. det har inte med underlaget att göra. Musen klarar inte snabba rörelser.
Hoppas det går att fixa med drivisar för annars är det bara att kasta skiten.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
kanske pröva ändra frekvens på usb porten då?... hmm ska gå i 1000 eller nåt inte 250 som e standard om ja hört rätt.

ehm 125 hz är standard.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
ehm 125 hz är standard.

Japps, i XP. Egentligen är USB-standarden 1000Hz, är så i te.x Win2000.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W