III, Vice City, San Andreas

Permalänk

III, Vice City, San Andreas

The final showdown!

Vilket spel i serien är bäst?

Själv röstar jag på Grand Theft Auto 3, mörk och dyster stad, som New York nästan, karaktären snackar inte, SO WHAT!!! spelet är hur grymt som helst, kom ihåg första gången, fyfan, tror jag spelade två dygn, så jävla kul.

Vilket spel tycker ni?

Permalänk
Medlem

San Andreas, men har aldrig försökt klara hela spelet, roligare o bara köra runt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

San Andreas, det är så stort!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Vice City helt klart! ett av världens bästa spel

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

San Andreas. Bäst helt enkelt

Permalänk

gta3...kineserna i spelet var ju bara för roliga:p

men får se hur det nya gta kommer se ut,alltså gta lc till psp,inte för jag tror det slår dom som redan finns,men man kan ju alltid se.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

VC eller SA. VC för de goa miljöerna medans SA för det är så stort och många olika ställen att utforska....

Permalänk
Medlem

San andreas no doubt, bäst grafik och spelkänsla och grymmast handling

Permalänk

Vice City och San Andreas.... Roligt att köra Vice City online... Men roligt att man kan göra mer på SA:)

Permalänk
Medlem

San Andreas lätt! Så enormt stort har haft det ungefär sen det släpptes och har inte klarat det mest pga. att jag ÄLSKAR friheten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90
San andreas no doubt, bäst grafik och spelkänsla och grymmast handling

Kan ju inte påstå att grafiken är särskilt annorlunda?
samma grafikmotor?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Korsordsguru

Vice City. San Andreas känns lite konstigt med tanke på att man är någon ghettounge som springer omkring. Inte riktigt rätt känsla!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VC. SA är helt värdelöst enligt mig.

Permalänk
Medlem

jag höll fan längst på med III:an moddade sönder spelet som attan, roooligt! självklart kommer jag aldrig missa något spel i denna fantastiska serie. GTA 3 var nyskapande och stort, vice city var en besvikelse när upptäckte att andra ön var värsta ghettot och skittråkig. San Andreas tar inte serien längre utan gör den bara större, klart det är kul och så men det är lite enkelt, lyckades klara det till 100% igår Lyckades jag inte med de andra spelen. ett plus för San Andreas är att man möter de gamla karaktärerna ur gta 3 och vc, till exempel Maria, Ken Rosenberg, Salvatores, Love Fist och Woozie kan tänkas komma från the Triad?! någon som har koll?
Nu ska jag försöka ersätta varenda liten bil i SA och sen får man vänta på nästa spel, det verkar som det utspelar sig i något som kan länkas till PAris eftersom man ser något som liknar eiffel tornet i bakgrunden. *LÄNGTAR*

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

jag tror inte jag kan välja utan bara säga att hela GTA-serien är så grymt bra. dock var det ett tag sen jag spelade 3:an men mellan VC och SA så blir det nog SA då det är mycket större och har bättre grafik och en skön story, sen har jag spelat VC så jäkla mycket att jag tröttnat lite på det.

Permalänk
Medlem

San Andreas självklart pga möjligheterna. Man kan simma. Det är svinstora öppna landskap. Man kan cykla. Man kan flyga ordentligt. Man kan göra i princip vad som helst.

Permalänk

san andreas till fläskbox och ps2 har ju en grafik som är allt annat än bildskön.. har inte provat pezeversionen men antar den är bättre.. Drawdistance på konsollerna är under all kritik! Men förhoppningsvis
ordnar det sig tills nästa gen konsoller.. PS3 har visat upp en hel del
fina grejer.. 360 har - till min stora glädje - visat sig (förutom gears of war)
vara rätt okul.. eller inte så "next gen" iaf..

Permalänk
Medlem

VC är nog det som var skönast, men SA är ju så sjysst med tanke på hur stort det är.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

VC är helt klart bäst, killen man är är mycket coolare, gary busey gör en av de andra karaktärerna och 80-talet och all dess musik är verkligen "störtskönt" (hittade inget bättre).

san andreas är större och har mer saker att göra men storyn är lite småtrist samt att flickvänstjaffset, äta och träning mest gör det drygt.
så var det nästan roligare när gubben inte kunde simma för då var vattnet så mycket mer spännande

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto: San Andreas eftersom man kan skjuta ordentligt. Jag störde mig ofantligt på att man måste hålla in musknappen för att han ska börja höja vapnet och sen kan man inte skjuta enstaka skott utan måste hålla in musknappen hela tiden. San Andreas var en stor förbättring.

Men spelet med bäst stämning i är det i Grand Theft Auto (ettan). Det är mycket grövre och det känns mer realistiskt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

GTA 3 tyckte jag mest om, när det gäller stämningen.
Men självklart är SA bäst då det är så stort och har mer bilar och dylikt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

San Andreas, det haver perfekt handling, perfekta låtar men litet utdaterad grafik för att vara ifrån 2005, fann filer varo det äro skrivet 1999? Många mindre detaljer de skulle kunna haft reparerade innan de släppte spelet. Samuel L Jackson spelar rösten till Tenpenny, och Young haver rösten till huvudrollen.

Använd tillägget Brutal Blood ifall du vill slippe det illröda blodet, och använd absolut det dära vapenupdateringen så man inte förväxlar PopCorn och eldgivning. Använd ochså Young's låt till första WMV filen!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GTA3, var roligt eftersom det var första GTA i 3d och man hade otroligt kul med det spelet, så roligt att bara "leka runt" i det.

Vice City mer av det goda nu blev det mer koncetration på handlingen också så man fick samma sak som GTA3 + handling.

San Andreas toppen av isberget i dagens läge känns det inte som man kan göra nått bättre GTA, det skulle väll vara större och ännu mer att göra, GTASA är ju i grund å botten samm spel som tidigare fast större och mer saker att göra.

alla spelen är lika bra måste jag nästan säga medans alltid kommit ett nyare spel har det tillkommit mer och några förbättringar.

Enda jag inte gillade med GTASA var att dom hade plockat bort Rampage bonusarna och bytt ut dom mot nå sorts lamt 2player spel istället.

nåja, ser fram emot nästa gta

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

GTA 3, dom andra två spelen var inte ens bra enligt mig.

Permalänk
Medlem

San andreas lätt :P..

Ska du inte skapa en poll?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Vice City pga av den sjukt bra storyn och dom underbara miljöerna. San Andreas är kul men inte lika skön känsla som Vice City.

Permalänk
Medlem

Gillar stämningen och känslan i 3an och Vice City bäst, men San Andreas är överlägset de tidigare sagda på flera punkter. Bara det att det är så stort! Jag tycker i varje fall att en stor del av GTA-spelens behållning är att åka omkring och softa...

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Vice city. San andreas känns ltie för mkt "neger-film"ripoff... Fast det är meningen att det ska parodisera lite kanske men ändå... Vice city är så härlig Bfilms 80tals känsla och glassigt lixom Bättre story också. GTA 3 var fett när det kom men noll story typ

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

san andreas är bäst tycker jag...

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!