Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Zalman ZM-NB47J??

Jag tänkte köpa en Zalman ZM-NB47J kylfläns till mitt Abit IS7 moderkort och jag vill bara försäkra mig om att den passar.
Nån som vet? Har läst lite om den och den har fått bra kritik av konsumenterna verkar det som, men nån här som vet om den är bra?

Permalänk

jag har en på min ASUS a8n sli deluxe nforc4 sli och de e hur bra som helst.. men ett tips e att ha någorlunda luftflöde i burken..
obs: vet ej om den passar IS7 men det borde den göra...
ere nforce3 NB på den?

Permalänk

Är inte säker men jag tror den heter Intel 865PE. Passar den på en sån?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaDude
Är inte säker men jag tror den heter Intel 865PE. Passar den på en sån?

En sådan kylare passar inte om du inte vill limma den på nordbryggan. Du har små ögglor som man fäster kylaren i som det ser ut original. Zalman sätter man fast med puch pins

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
En sådan kylare passar inte om du inte vill limma den på nordbryggan. Du har små ögglor som man fäster kylaren i som det ser ut original. Zalman sätter man fast med puch pins

Jag vill tyvärr rätta dig lite där... Har själv ett Abit IS7-E med en Zalman NB47J. Har använt fästet till originalkylningen genom att med lite milt våld, pressa ner bygeln mellan piggarna på NB47J, lite väl tajt blev det, men det funkar. Har haft loss den och fäst den på samma sätt en gång till, så det funkar med originalfästet.
Observera att flänsen hamnar "snett" på moderkortet, men den täcker ändå hela NB.

Lycka till NinjaDude!

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro

Permalänk

Okej...låter trixigt, men jag får pröva att fästa den med originalfästet då.
Hoppas det funkar bara. Får nog grejerna imorgon eller på fredag. Men eftersom Mikael_Toxic fick det att funka på ett IS7 kort så borde jag också få det! Det är positivt tänkande som gäller!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldfisk05
jag har en på min ASUS a8n sli deluxe nforc4 sli och de e hur bra som helst.. men ett tips e att ha någorlunda luftflöde i burken..
obs: vet ej om den passar IS7 men det borde den göra...
ere nforce3 NB på den?

Hur bra luftflöde? Räcker det med dessa, orginal cpu-fläkt, fläkten på grafikkortet, nätaggfläkten och en 120 mm chassifläkt?