Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

ASrock 939 med BÅDE AGP o PCI-e: Bra?

YO

E det nån som vet om detta kortet är bra?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASR939DUAL

En kompis skall fixa ett sånt men jag e litet tveksam....

nån som har ett eller vet ?

Permalänk
Avstängd

Det ska vara riktigt bra när man bytt bios!
Det är ett flertal här som har det, sök så får du se

Permalänk
Medlem

Var också skeptisk, pga att det kändes så budget.
Men efter att jag hade läst runt lite på internet, så insåg jag att det verkar vara riktigt bra faktiskt, och det är minst sagt prisvärt också. Skönt att slippa att köpa nytt mobo när man vill köpa nytt grafikkort senare.

Beställde det i helgen och lär få det snart, imorgon eller så antagligen. Får hoppas att det fungerar bra, men kort sagt så verkar det vara helt OK i alla fall.

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa ett sånt med,"Findah" du kan ju ge lite fördelar samt nackdelar när du fått kortet.vore intressant

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Fördelar: Stabilt oklockat, PCI-E och AGP, Billigt. Mycket för pengarna
Nackdelar: Låg max Vcore, Vdimm default. Dock lätt att Vcore, Vdimm modda. Sprakande ljud då jag använder det integrerade ljudkortet och scrollar i fönster.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med kortet. Kört det tillsammans med en SD3700+ oklockad i 2 månader.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

någon som vet om det finns fler tillverkare som gör liknande kort med både apg o pcie?
o socket 939 skriv me länkar där man kan köpa korten

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

ska strax till att beställa ett sådant, vilket minne bör man ha till en venice 3000/3200+?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör med Kingston Value RAM med mitt Asrock kort.

Ljudet är det som är sämst med kortet och extrem klockara tycker inte det duger men den klockar bra nog för mig sedan skall man undvika X2 processorer.

Flasha inte till BIOS version 1.30 utan håll er till 1.20.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

how come, varför inte 1.30? hur menar du att ljudet suger, är det dålig kvalitet eller annat?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag förstår har dom försämrat överklockningen men den versionen och ljudet är bra men inte drivrutinen då man tappar ljud här och där i spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Vad innebär default Vdimm i det här fallet?

Har minnen som kräver 2,8V minst, funkar det alltså inte att ställa upp det till den nivån?

Permalänk
Medlem

har haft mitt kort i snart 1 vecka _aldrig_ haft nått problem med ljuded ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Vad innebär default Vdimm i det här fallet?

Har minnen som kräver 2,8V minst, funkar det alltså inte att ställa upp det till den nivån?

"high" på VMEM är 2.8V.

är det någon som vet om det går att hotflasha detta kort? sitter med 1.10 och kan därmed inte ens överklocka men jag orkar inte leta reda på en floppy och kabel till (hur j-la idiotiskt är inte det att man måste använda floppy???).

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Mitt ligger på posten här Hämtar det snart, blir nog en liten review sen

Permalänk
Medlem

det sägs att det är buggigt BIOS i det, är det någon som kan förklara på vilket sätt det är buggigt?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

"High" på Vmem är väl ändå bara 2.7V

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

När man upgraderar till pci-e kan det vara bra med agp också... så jag undrar är detta kort bra på att överklocka?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
det sägs att det är buggigt BIOS i det, är det någon som kan förklara på vilket sätt det är buggigt?

Jag kan bla inte boota så att jag inte kommer in i dos med varken diskett eller skiva..:( pga det kan jag inte flasha bioset.

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Dåligt ljud tycker inte jag det är iallafall.
Och har aldrig tappat ljudet heller så det är nog nått fel isåfall.

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk
Medlem

Ljud inte ett dugg dåligt på mitt kort, allt funkar helt underbart. BIOS 1.20 är det som gäller men även 1.10 om du inte skall överclocka. Har inte klockat så värst mycket men från orginal 200 FSP till 240 FSP gick jag till direkt utan något större trubbel.
Som sagt har inga som helst problem med mitt kort och kan rekomendera detta kort till alla som har kvar sitt AGP kort.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag Dock så har jag inte använt det, då jag väntar på CPU. Men kommentarer kommer sen, när CPUn är i hand

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Nån som kan göra en liten review ?.skulle vara trevligt

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Tittade precis på Asrock M1695, sitter nu på ett Abit AN8 SLI och skulle behöva ett kort för att dels testa mitt grafikkort som strular lite, dels köra ett till system på. Behöver ett kort med både AGP och PCIe då jag ska testa ett PCIe-kort och sedan köra systemet med AGP.
Vad är det för krets på M1695?
Ni som har det, skulle ni rekomendera det?
Till sist, är kortet kräset på ram osv?

Visa signatur

Abit AN8 SLI | AMD64 3500+ @ 2.5 Ghz | XFX Geforce 6600GT extr G edt optimerat | Kingston KVR400 2x512 | HIPER Type-R 580W | Maxtor 120Gb IDE |

Permalänk

Ja, jag kan rekommendera det för just de med AGP men vill ha PCIe, decode, M1695 är nordbryggans chiplösning så du menar kanske sydbryggan? asrock.com tror jag har svaret, kan det inte i huvudet..

I min sign är det 1 Corsair Value samt 1 Elixir i DC som jag bara får upp i 205-207 men eftersom kortet klarar ~270 eller långt mer med OCWBeta1 bIOS blir det inte ett så stort problem. Utmärkt pris/prestanda.

Visa signatur

Asrock B650m PG Lightning | 9600X | Gigabyte 1070 Ti 8GB | 32GB Corsair 6000MT CL30 | Lian-Li Dan A3

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | Gigabyte GTX 1060 6GB | 16GB@2800MHz | FD Node 304

Permalänk
Medlem

Chipsetet är mycket bra, det är bara layouten och varumärket som kan vara tråkigt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ottis
Dåligt ljud tycker inte jag det är iallafall.
Och har aldrig tappat ljudet heller så det är nog nått fel isåfall.

Vi spelar nog inte samma spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

För er som har problemet att inte kunna flasha BIOS eftersom att ni inte har en diskettstation, använd en bootcd. Jag har själv tillverkat en Windows 98 SE bootcd som jag har använt sedan urminnes tider för att komma åt dos utan diskettstation. Fungerar prima.

Finns säkert guider ifall ni söker lite på google..

Jag skulle nog inte rekommendera det här kortet till er som är extrema överklockare även om vissa har kommit upp i bra hastigheter... DFI hade nog blivit mitt val ifall jag velat klocka.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga - det funkar fint här, hade lite strul först men löste sig genom att köra minnena i svarta slotsen istället för dom blåa.

Ljudet funkar bättre än mitt A7N8X Deluxe på något sätt, brusar inte alls för mig och har inte några som helst problem hittills.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Crucial PC4000 BallistiX DDR 2048MB funkar till det här moderkortet.
Behöver 2 Gb och vill ha bra minne...Tråkigt om man råkar ut för kompatibilitetsproblem...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312362&cks=PRL

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

Till er som inte hittar diskettstationen, vänd på sladden till floppyn inte den till moderkortet. Efter detta kommer allt funka som vanligt.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte